Під час рухливих ігор дитина розвиває загальну й дрібну моторику, зорово-моторну координацію, комунікативні вміння, формує просторові уявлення. Якщо у дитини недостатньо розвинена рухова сфера, це позначається на її готовності до шкільного навчання, здатності витримувати фізичні навантаження й опановувати навчальні навички.
Гра Канатоходець (за Вірою Корольовою)
Дитина ходить по широкій паперовій смужці, приставляючи п’ятку однієї ноги до носка другої, і при цьому балансує руками. Поступово дорослий зменшує ширину смужки, а насамкінець замінює її на скакалку чи канат.
Варіанти гри:
- ходити обличчям або спиною вперед у різному темпі; із заплющеними очима; із мішечком на голові; із гімнастичними палицями; із одним-двома м’ячами в руках, витягувати їх перед собою, над головою, за спину або в сторони. При цьому м’ячі можуть бути різного розміру, фактури, ваги;
- ходити й водночас виконувати якусь іншу дію — рахувати кроки, проговорювати слова по складах чи скоромовки;
- стрибати на двох ногах чи на одній нозі, у різних напрямках; виконувати перехресні стрибки;
- рухатися за словесною інструкцією дорослого.
Гра Балансир (за Галією Вергасовою)
Дитина стає на балансир обома ногами й займає вихідне положення: тримає спину прямо й витягує руки в сторони. У такому положенні вона намагається втримувати рівновагу. Замість балансира можна використовувати балансувальний круг чи подушку, м’які модулі тощо.

Якість знань учня значною мірою залежить відтого, чи систематично він відвідує навчальні заняття вшколі. Пропонуємо зразок аналітичної довідки тарекомендації, щодопоможуть проконтролювати відвідуваність занять учнями.
Варіанти гри:
- стояти на двох ногах чи на одній нозі, витягнувши обидві руки в сторони, вверх, перед собою, назад; витягнувши одну руку вверх або вниз, а другу — вперед чи назад тощо;
- стояти на балансирі й виконувати вправи з м’ячем — кидати м’яч дорослому; підкидати м’яч угору; підкидати м’яч угору й ловити його, перед цим плескаючи в долоні кілька разів; метати м’ячі різного розміру, фактури і ваги у мішень;
- проходити смугу перешкод із декількох балансирів, при цьому виконувати словесні інструкції дорослого.