Для зручності зведімо частину оновлених методичних рекомендацій у таблицю.
Як провести тарифікацію педагогів
Хто заповнює |
|
Як заповнювати |
|
Як фіксувати поділ на групи при вивченні того чи того предмета |
|
Де має бути відображена предметна інтеграція змісту початкової освіти |
|
У яких документах мають збігатися назви навчальних предметів |
|
Як складати поурочні та календарні плани, модельну програму | У довільній формі: формат, обсяг, структура, зміст та оформлення — на розсуд учителя |
Що передбачає академічна свобода вчителя | Учитель має свободу:
|
Як оцінювати |
|
Чи передбачене домашнє завдання у різних класах, як його фіксувати |
|
Типові освітні програми
Типовими освітніми програмами визначається реалізація змісту дев'яти освітніх галузей
- у навчальних предметах — «Українська мова», «Іноземна мова», «Математика», «Фізична культура»;
- в інтегрованих курсах — «Я досліджую світ», «Мистецтво».
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко, передбачає ще і навчальний предмет «Технології і дизайн».
Освітня галузь «Мовно-літературна» за типовою освітньою програмою під керівництвом О. Я. Савченко реалізується у навчальних предметах «Українська мова» та «Іноземна мова». Запис у журналі «Українська мова» в цьому випадку фіксується як окремий предмет (7 годин на тиждень).
Освітня галузь «Мовно-літературна» за типовою освітньою програмою під керівництвом Р. Б. Шияна реалізується:
- у навчальних предметах — «Українська мова», «Іноземна мова»;
- в інтегрованому курсі «Я досліджую світ».
Вивчення української мови передбачає часовий розподіл програмового матеріалу між предметом «Українська мова» та інтегрованим курсом «Я досліджую світ» (мовно-літературна галузь), відповідно до якого:
- 5 годин на тиждень використовується на вивчення української мови як окремого предмета;
- 2 години української мови на тиждень включені до інтегрованого курсу «Я досліджую світ» (мовно-літературна галузь).
Відповідно до зазначеного українська мова фіксується як окремий предмет (5 годин на тиждень).
В інтегрованому курсі «Я досліджую світ» зміст мовно-літературної галузі розгортається лінійно разом із змістом решти галузей, що інтегруються, і записується на сторінках, виділених для курсу «Я досліджую світ».
Для обох програм запис навчального предмета «Іноземна мова» зверху у лівій частині сторінки журналу уточнюється назвою мови, яка вивчається. Якщо клас ділиться на групи, у дужках записується номер групи. Для кожної групи відводяться окремі сторінки для запису уроків.
Освітня галузь «Математична» реалізується через вивчення окремого навчального предмета «Математика» (за типовою освітньою програмою О. Я. Савченко у 1-2 класах - 4 години, у 3-4 класах - 5 годин на тиждень; за типовою освітньою програмою Р. Б. Шияна у 1-2 класах - 3 години, у 3-4 класах – 4 години на тиждень) та включенням програмового змісту з математики, розрахованого на 1 навчальну годину, в інтегрований курс «Я досліджую світ» (за типовою освітньою програмою Р. Б. Шияна). При заповненні журналу навчальний предмет «Математика» фіксується на одній сторінці, зміст записується відповідно до календарно-тематичного планування.
Інклюзивна освіта в початковій школі НУШ
Зміст освітніх галузей «Природнича», «Соціальна і здоров’язбережувальна», «Громадянська та історична», «Технологічна» представлений в інтегрованому курсі «Я досліджую світ».
Запис змісту уроків інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для обох програм фіксується відповідно до календарно-тематичного планування. Виокремлювати освітні галузі не потрібно.