Циклограма діяльності вихователя-методиста на лютий
Один із напрямів діяльності вихователя-методиста — організувати роботу над річними завданнями. Він аналізує проблеми в організації освітнього процесу, формулює нові завдання та складає план їх реалізації. Зазвичай така діяльність займає багато часу.
Щоб допомогти вихователям-методистам, цьогоріч ми запускаємо серію публікацій із прикладами планів реалізації річних завдань за різними напрямами освітньої діяльності. У цьому числі журналу розглядаємо питання мовленнєвого розвитку дошкільників.
Роботу з дитиною раннього віку педагогам слід не вибудовувати за принципом розвитку окремих психічних процесів, а скеровувати на загальне, максимально різнобічне ознайомлення малюка зі світом предметів, людей і взаємин.
Яка структура
Річні завдання педагогічний колектив визначає на початку навчального року. Проте матеріали щодо роботи над їхньою реалізацією розпочинаємо розміщувати у січні не випадково. Адже напрямів роботи багато, і ми сподіваємося, що до початку нового навчального року наші читачі знайдуть корисну інформацію для себе. Відтак легко спланують діяльність на наступний рік.
Щоб поліпшити вашу роботу з матеріалами підрубрики, публікації матимуть сталу структуру:
- проблеми та приклади річних завдань до них;
- план реалізації одного річного завдання;
- тема та порядок денний засідання педагогічної ради.
Як скористатися
Проаналізуйте діяльність дитячого садка та визначте проблеми в організації освітнього процесу, які треба розв’язати. Ознайомтеся з публікацією та оберіть варіанти, дотичні до вашої проблеми. Відтак сформулюйте чітке та лаконічне річне завдання. Зазначте в ньому проблему, якими засобами її розв’язуватимете, а також хто буде основним суб’єктом вивчення — діти чи педагоги. Приклади проблем та річних завдань за мовленнєвим напрямом освітньої діяльності наведено в Додатку 1.
Визначивши річні завдання, сплануйте заходи, завдяки яким їх розв’язуватимете. Намагайтеся врахувати не лише взаємодію з дітьми, а й роботу з батьками та педагогами. Також враховуйте напрями роботи відповідно до загального плану роботи дитячого садка на рік. У Додатку 2 наведено приклад реалізації річного завдання за мовленнєвим напрямом освітнього процесу. Ним із редакцією поділився педагогічний колектив дитячого садка № 256 м. Києва.