Нова Примірна інструкція з діловодства в ЗДО
Нова Примірна інструкція з діловодства у закладах дошкільної освіти затверджена наказом МОН від 09.05.2025 № 711 (далі – Інструкція з діловодства у ЗДО). Вона розроблена з урахуванням вимог нормативних документів:
- Закон України «Про дошкільну освіту»;
- Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях (наказ Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5).
Примірна інструкція з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затверджена наказом МОН від 01.10.2012 № 1059, втратила чинність.
📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО
Інструкція з діловодства в ЗДО: як використовувати
Інструкція з діловодства в ЗДО визначає, як документувати управлінську інформацію та організовувати роботу з документами у державних і комунальних ЗДО, а також у дошкільних підрозділах державних і комунальних ЗЗСО. На основі цієї інструкції в закладі дошкільної освіти розробляється локальна інструкція з діловодства у ЗДО, яку затверджує керівник ЗДО.
Інструкція з діловодства в ЗДО допоможе упорядкувати роботу з документами, правильно їх підготувати, зареєструвати, облікувати.
Організовує діловодство в ЗДО, контролює своєчасний розгляд документів відповідальними особами та доводить документи до кола цільових осіб діловод або відповідальна особа, яку призначає керівник ЗДО.
Нова Інструкція з діловодства в ЗДО не містить:
- переліку обов’язкових документів, за формування та зберігання яких відповідає керівник та інші працівники закладу;
- орієнтовного переліку наказів ЗДО.
Структура Інструкції з діловодства в ДЗО
Розглянемо, з яких розділів складається Інструкція з діловодства у ЗДО та які додатки містить.
Інструкція з діловодства в ЗДО має:
- 6 розділів;
- 7 додатків.
Зміст Інструкції з діловодства в ЗДО
- Розділ І «Загальні положення»
- Розділ ІІ «Загальні вимоги до створення, оформлення та документування управлінської інформації»
- Розділ ІІІ «Складення деяких видів документів»
- Накази
- Протоколи
- Службові листи
- Розділ ІV «Реєстрація документів»
- Розділ V «Систематизація та зберігання документів»
- Розділ VІ «Експертиза цінності документів. Порядок підготовки справ до передавання для архівного зберігання»
Приклади оформлення документів
Додатки до Інструкції з діловодства в ЗДО
№ з/п додатка | Назва додатка | Номер пункту Інструкції, до якого розроблено додаток | Зміст пункту Інструкції |
1 | Загальні правила оформлення документів | п. 1 розділу ІІ | Документування управлінської інформації полягає у створенні документів, в яких фіксується з дотриманням установлених правил інформація про управлінські дії |
2 | Перелік документів, підписи яких обов’язково скріплюються печаткою | п. 6 розділу ІІ | Відбитком печатки закладу освіти засвідчують підпис посадової особи на документах з певних питань організаційної та фінансово-господарської діяльності |
3—6 | Журнал реєстрації вхідних документів Журнал реєстрації вихідних документів Журнал реєстрації внутрішніх документів Журнал реєстрації наказів | п. 6 розділу ІV | Документи реєструють у відповідних журналах:
|
7 | Перелік документів, які не потребують обов’язкової реєстрації спеціально призначеною для цього особою | п. 6 розділу ІV | Перелік документів, що не підлягають обов’язковій реєстрації спеціально призначеною для цього особою, наведено у додатку 7 |
Інструкція з діловодства в ЗДО: відповіді на запитання
Надамо відповіді на запитання про нову Інструкцію з діловодства в ЗДО, які найчастіше ставлять наші читачі.
Чи є зміни у виданні наказів?
Примірна інструкція з діловодства в закладах дошкільної освіти визначає, що за змістом управлінської дії накази видаються з основної діяльності закладу освіти, адміністративно-господарських, кадрових питань, руху вихованців. Тож виокремлено нову групу наказів – накази з руху вихованців.
Також зазначено, що наказ оформлюється на бланку наказу закладу освіти.
Накази реєструють у журналах реєстрації наказів окремо за групами:
- накази з основної діяльності;
- накази з руху вихованців;
- накази з адміністративно-господарських питань;
- накази з кадрових питань тривалого зберігання;
- накази з кадрових питань тимчасового строку зберігання.
Які документи ЗДО скріплювати печаткою?
Нова Примірна інструкція з діловодства в закладах дошкільної освіти містить менший, ніж у попередній Примірній інструкції, перелік документів, підписи яких обов’язково скріплюють печаткою. Це такі документи:
- акти (виконання робіт, списання, фінансових перевірок; вилучення документів для знищення; передавання справ тощо);
- довідки (використання бюджетних асигнувань на зарплату; про нараховану зарплату тощо);
- договори про матеріальну відповідальність, оренду приміщень, про виконання робіт тощо;
- документи (довідки, посвідчення тощо), що засвідчують права громадян і юридичних осіб;
- доручення на одержання товарно-матеріальних цінностей, бюджетні, банківські, пенсійні, платіжні;
- зразки відбитків печаток і підписів працівників, які мають право здійснювати фінансово-господарські операції;
- кошторис витрат (на калькуляцію за договором тощо);
- листи гарантійні (на виконання робіт, надання послуг тощо);
- описи справ постійного, тривалого (понад 10 років) зберігання, з кадрових питань;
- трудові книжки;
- штатні розписи.
Які документи не потрібно реєструвати?
Для полегшення роботи з документами у додатку 7 до Примірної інструкції з діловодства в закладах дошкільної освіти визначено перелік документів, які не підлягають обов’язковій реєстрації спеціально призначеною для цього особою. Це такі документи:
- графіки, наряди, заявки, рознарядки;
- розклади;
- зведення та інформація, надіслані до відома;
- плани, освітні, парціальні програми (копії), індивідуальні програми розвитку;
- рекламні повідомлення, плакати, програми нарад, конференцій тощо;
- норми витрат матеріалів;
- вітальні листи і запрошення;
- друковані видання (книги, журнали, бюлетені);
- звіти;
- форми статистичної звітності;
- договори.
Чи можна створювати документи тільки в електронній формі?
Заклади освіти можуть створювати документи тимчасового (до 10 років включно) строку зберігання лише в електронній формі за умови наявності відповідного технічного забезпечення. Звісно, з урахуванням вимог законодавства та Примірної Інструкції з діловодства в закладах дошкільної освіти. Так визначено пунктом 4 розділу І цієї інструкції.