Нова Примірна інструкція з діловодства в ЗДО

Автор
голова правління Асоціації працівників дошкільної освіти, експерт з питань освіти, Київ
Ознайомтеся з основними вимогами нової Примірної інструкції з діловодства у закладах дошкільної освіти. Ми зробили її короткий огляд, аби вам було легко орієнтуватися у її змісті, та надали відповіді на поширені запитання

Нова Примірна інструкція з діловодства у закладах дошкільної освіти затверджена наказом МОН від 09.05.2025 № 711 (далі – Інструкція з діловодства у ЗДО). Вона розроблена з урахуванням вимог нормативних документів:

Примірна інструкція з діловодства у дошкільних навчальних закладах, затверджена наказом МОН від 01.10.2012 № 1059, втратила чинність.

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Інструкція з діловодства в ЗДО: як використовувати

Інструкція з діловодства в ЗДО визначає, як документувати управлінську інформацію та організовувати роботу з документами у державних і комунальних ЗДО, а також у дошкільних підрозділах державних і комунальних ЗЗСО. На основі цієї інструкції в закладі дошкільної освіти розробляється локальна інструкція з діловодства у ЗДО, яку затверджує керівник ЗДО.

Інструкція з діловодства в ЗДО допоможе упорядкувати роботу з документами, правильно їх підготувати, зареєструвати, облікувати.

Організовує діловодство в ЗДО, контролює своєчасний розгляд документів відповідальними особами та доводить документи до кола цільових осіб діловод або відповідальна особа, яку призначає керівник ЗДО.

Нова Інструкція з діловодства в ЗДО не містить:

  • переліку обов’язкових документів, за формування та зберігання яких відповідає керівник та інші працівники закладу;
  • орієнтовного переліку наказів ЗДО.

Структура Інструкції з діловодства в ДЗО

Розглянемо, з яких розділів складається Інструкція з діловодства у ЗДО та які додатки містить.

Інструкція з діловодства в ЗДО має:

  • 6 розділів;
  • 7 додатків.

Зміст Інструкції з діловодства в ЗДО

  • Розділ І «Загальні положення»
  • Розділ ІІ «Загальні вимоги до створення, оформлення та документування управлінської інформації»
  • Розділ ІІІ «Складення деяких видів документів»
    • Накази
    • Протоколи
    • Службові листи
  • Розділ ІV «Реєстрація документів»
  • Розділ V «Систематизація та зберігання документів»
  • Розділ VІ «Експертиза цінності документів. Порядок підготовки справ до передавання для архівного зберігання»

Приклади оформлення документів

Додатки до Інструкції з діловодства в ЗДО

№ з/п додатка

Назва додатка

Номер пункту Інструкції, до якого розроблено додаток

Зміст пункту Інструкції

1

Загальні правила оформлення документів

п. 1 розділу ІІ

Документування управлінської інформації полягає у створенні документів, в яких фіксується з дотриманням установлених правил інформація про управлінські дії

2

Перелік документів, підписи яких обов’язково скріплюються печаткою

п. 6 розділу ІІ

Відбитком печатки закладу освіти засвідчують підпис посадової особи на документах з певних питань організаційної та фінансово-господарської діяльності

3—6

Журнал реєстрації вхідних документів

Журнал реєстрації вихідних документів

Журнал реєстрації внутрішніх документів

Журнал реєстрації наказів

п. 6 розділу ІV

Документи реєструють у відповідних журналах:

  • ті, які надходять до закладу освіти, — в журналі вхідних документів
  • ті, що відправляються, — у журналі вихідних документів
  • внутрішні — у журналі внутрішніх документів
  • накази — у журналах реєстрації наказів

7

Перелік документів, які не потребують обов’язкової реєстрації спеціально призначеною для цього особою

п. 6 розділу ІV

Перелік документів, що не підлягають обов’язковій реєстрації спеціально призначеною для цього особою, наведено у додатку 7

Інструкція з діловодства в ЗДО: відповіді на запитання

Надамо відповіді на запитання про нову Інструкцію з діловодства в ЗДО, які найчастіше ставлять наші читачі.

Чи є зміни у виданні наказів?

Примірна інструкція з діловодства в закладах дошкільної освіти визначає, що за змістом управлінської дії накази видаються з основної діяльності закладу освіти, адміністративно-господарських, кадрових питань, руху вихованців. Тож виокремлено нову групу наказів – накази з руху вихованців.

Також зазначено, що наказ оформлюється на бланку наказу закладу освіти.

Накази реєструють у журналах реєстрації наказів окремо за групами:

  • накази з основної діяльності;
  • накази з руху вихованців;
  • накази з адміністративно-господарських питань;
  • накази з кадрових питань тривалого зберігання;
  • накази з кадрових питань тимчасового строку зберігання.
Визначник групи наказів Сервіс підкаже, до якої групи належить той чи той наказ

Які документи ЗДО скріплювати печаткою?

Нова Примірна інструкція з діловодства в закладах дошкільної освіти містить менший, ніж у попередній Примірній інструкції, перелік документів, підписи яких обов’язково скріплюють печаткою. Це такі документи:

  • акти (виконання робіт, списання, фінансових перевірок; вилучення документів для знищення; передавання справ тощо);
  • довідки (використання бюджетних асигнувань на зарплату; про нараховану зарплату тощо);
  • договори про матеріальну відповідальність, оренду приміщень, про виконання робіт тощо;
  • документи (довідки, посвідчення тощо), що засвідчують права громадян і юридичних осіб;
  • доручення на одержання товарно-матеріальних цінностей, бюджетні, банківські, пенсійні, платіжні;
  • зразки відбитків печаток і підписів працівників, які мають право здійснювати фінансово-господарські операції;
  • кошторис витрат (на калькуляцію за договором тощо);
  • листи гарантійні (на виконання робіт, надання послуг тощо);
  • описи справ постійного, тривалого (понад 10 років) зберігання, з кадрових питань;
  • трудові книжки;
  • штатні розписи.

Які документи не потрібно реєструвати?

Для полегшення роботи з документами у додатку 7 до Примірної інструкції з діловодства в закладах дошкільної освіти визначено перелік документів, які не підлягають обов’язковій реєстрації спеціально призначеною для цього особою. Це такі документи:

  • графіки, наряди, заявки, рознарядки;
  • розклади;
  • зведення та інформація, надіслані до відома;
  • плани, освітні, парціальні програми (копії), індивідуальні програми розвитку;
  • рекламні повідомлення, плакати, програми нарад, конференцій тощо;
  • норми витрат матеріалів;
  • вітальні листи і запрошення;
  • друковані видання (книги, журнали, бюлетені);
  • звіти;
  • форми статистичної звітності;
  • договори.

Чи можна створювати документи тільки в електронній формі?

Заклади освіти можуть створювати документи тимчасового (до 10 років включно) строку зберігання лише в електронній формі за умови наявності відповідного технічного забезпечення. Звісно, з урахуванням вимог законодавства та Примірної Інструкції з діловодства в закладах дошкільної освіти. Так визначено пунктом 4 розділу І цієї інструкції.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді