Яка нормативна наповнюваність інклюзивних класів
Запитання
Яка нормативна наповнюваність інклюзивних класів? Як розподіляти учнів з ООП між класами?
Відповідь
Згідно з пунктом 8 Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 957, за наявності в закладі освіти кількох класів із здобувачами освіти одного року навчання учнів розподіляють пропорційно між такими класами з урахуванням рівнів підтримки:
- не більше одного учня, який потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;
- не більше двох учнів, які потребують третього рівня підтримки;
- не більше трьох учнів, які потребують другого рівня підтримки.
Учнів, які потребують першого рівня підтримки, розподіляють між класами без урахування кількості таких осіб.
До з’єднаного класу (класу-комплекту) учнів зараховують без урахування кількості таких осіб.
Під час комплектування інклюзивних класів важливо враховувати індивідуальні потреби учня з ООП для досягнення цілей навчання, визначених в його індивідуальній програмі розвитку.
У період дії воєнного стану не застосовують граничну кількість учнів з ООП в інклюзивних класах, визначену Порядком організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти.