📢 Освіта під час війни: нові правила дистанційного навчання набули чинності

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН оновило правила організації дистанційного навчання: що змінилося

МОН затвердило нові умови для дистанційної форми

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: листопад 2025
   Скачати  

             

Набули чинності зміни до наказів Міністерства освіти і науки України щодо організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Оновлення стали результатом тісної співпраці МОН з обласними та місцевими органами управління освітою, з урахуванням викликів прифронтових та прикордонних із росією регіонів.

🖐БЕЗПЕКА дитини: 5 акцентів для батьків

Основні зміни:

🔹 Наповнюваність дистанційних класів

  • Базова мінімальна кількість учнів у дистанційному класі — 20 осіб.
  • Засновники шкіл можуть зменшити цю цифру:
    • до 10 учнів — для шкіл на тимчасово окупованих або прифронтових територіях, а також у селах і селищах;
    • до 15 учнів — для інших територій.
  • Обмеження не застосовуються до закладів спеціальної та спеціалізованої освіти.

🔹 Дистанційна форма можлива і без усіх паралелей

Школа може працювати дистанційно, навіть якщо має не всі паралелі. Наприклад, класи 1–6 і 8–11 можуть функціонувати, навіть якщо немає 7 класу.

🔹 Класи з українознавчим компонентом

Кожен дистанційний клас має навчатися за єдиною освітньою програмою. Це дозволить вчителям ефективніше працювати з учнями, незалежно від того, чи перебувають вони на підконтрольній території, тимчасово окупованих територіях чи за кордоном.

Найближчим часом МОН опублікує роз’яснювальний вебінар щодо нових змін. Тому освітян закликають стежити за офіційними оновленнями на сайті міністерства.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54028

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
468

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110730

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11695

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді