З 1 млрд 385,2 млн грн субвенції на Нову українську школу у 2018 році розподілено:
- 998,7 млн — на обладнання початкової школи
- 386,5 млн грн — на навчання вчителів початкової школи.
Постанову про такий розподіл коштів та їх використання ухвалив 04.04.2018 Кабмін (з повідомлення МОН України).
Справи керівника у жовтні: що проконтролювати
«1 вересня 2018 року всі першокласники прийдуть до Нової української школи. Найголовніше — ці діти навчатимуться за новим стандартом початкової школи і отримають якісно новий зміст освіти.
Однак, щоб цей проект повноцінно реалізувати, окрім підготовки вчителів, потрібно також створити необхідне навчальне освітнє середовище. І тому ця постанова — це безпрецедентний крок, вперше за всю історію України у початкову школу вкладається така сума грошей. А початкова школа — це та основа, на якій пізніше вибудовується весь подальший розвиток дитини, її сприйняття та ставлення до навчання», — зазначила Міністр освіти і науки України.
Спрямування коштів освітньої субвенції
Розподіл субвенції на обладнання
Кошти субвенції розміром 998,7 млн грн, що передбачені на закупівлю обладнання, планують використати так:
частка субвенції | зміст закупівлі | критерій розподілу коштів між областями |
| ► дидактичні матеріали для 1-го класу | кількість класів початкової школи в регіоні |
| кількість учнів 1–4-го класів у певній місцевості | |
| кількість закладів, у яких є початкова школа |
Загальні підходи до розподілу освітньої субвенції на НУШ
Справи керівника на ЛИСТОПАД
Участь у фінансуванні закупівель
Державне фінансування органам місцевого самоврядування відбуватиметься на засадах співфінансування:
частка співфінансування держава/органи місцевого самоврядування | призначення для шкіл |
| ► у містах обласного значення |
| ► у районах та ОТГ |
| ► у гірській місцевості та на лінії зіткнення |
Примітка
Органи влади на місцях, залежно від регіону, мають дофінансувати відповідно не менше 30%, 10% або символічні 5% вартості обладнання.
«Ми розуміємо, що виділених з бюджету грошей не вистачить абсолютно на всі школи в Україні. Тому ми очікуємо, що органи місцевої влади, до повноваження яких безпосередньо належить створення належних умов для навчання, стануть нашими партнерами у створенні нового освітнього простору.
Ми не очікуємо, що місцеві органи профінансують все, ми лише сподіваємося, що вони виконають зобов’язання та дофінансують бодай ту меншу частку вартості, що ми просимо дофінансувати», — зазначила Лілія Гриневич.