Чи практичний психолог додає до ІПР план роботи з учнем з ООП?

2819

Запитання

Чи має практичний психолог складати і додавати до індивідуальної програми розвитку власний план роботи з учнем з особливими освітніми потребами?

Відповідь

Практичний психолог долучається до процесу вивчення учня з особливими освітніми потребами.

Під час розроблення індивідуальної програми розвитку учня надає необхідну інформацію про:

  • індивідуальні особливості
  • можливості та потреби
  • рівень сформованості пізнавальних процесів і дій.

Отож діагностична робота практичного психолога спрямована на вивчення таких показників:

  • відповідність рівня розумового розвитку учня віковим нормам
  • рівень розвитку когнітивної сфери
  • особливості емоційно-вольової сфери
  • індивідуально-типологічні особливості
  • розумова працездатність і темп розумової діяльності.

Вивчаючи особливості психічного розвитку учня практичний психолог виявляє:

  • чинники, що спричиняють труднощі пізнавальної діяльності учня, його спілкування та соціальної адаптації,
  • резерви, на які можна спиратися під час корекційно-розвивальної роботи.

Завдання психолога під час розроблення ІПР — надати:

  • узагальнену інформацію за результатами проведеного вивчення
  • рекомендації щодо врахування індивідуальних особливостей учня в навчально-виховному процесі та взаємодії зі шкільним оточенням.

Роботу з учнем з ООП практичний психолог провадить у межах свого поточного планування. У перспективному плані на рік можна створити розділ «Робота з дітьми з особливими освітніми потребами» або ж зазначати в наявній циклограмі відповідні заходи.

Результати діяльності фіксують у робочій документації практичного психолога, визначеній наказом Міністерства освіти і науки України «Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України» від 28.12.2006 № 864.

Результати індивідуального вивчення фіксують в індивідуальній картці психологічного супроводу дитини. Уводити додаткову документацію недоцільно й неправомірно.

З відповіді Інни ЛУЦЕНКО,
наукового співробітника лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
в журналі «Заступник директора школи» 

Вебінар ВМДЗ

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як укладати індивідуальний навчальний план учня з особливими освітніми потребами

Індивідуальна траєкторія розвитку, індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план — що це і для чого. З’ясовуємо, як забезпечити індивідуалізацію освітнього процесу дитини з ООП відповідно до нормативних документів
283

Індивідуальна програма розвитку учня школи

Якщо у вашому закладі освіти є учні з особливими освітніми потребами, то для них потрібно розробити індивідуальну програму розвитку. Хто розробляє цей документ, на основі якої інформації та які частини він має містити?
100745

Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Індивідуальна програма розвитку (ІПР) – обов’язковий документ для дитини з особливими освітніми потребами, яка є вихованцем дошкільного закладу чи учнем школи. З’ясуйте все про зразки цих документів та скачайте собі шаблони
5249