«Гроші ходять за вчителем»: МОН запускає пілот проєкту з підвищення кваліфікації

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
МОН запускає пілот нової моделі підвищення кваліфікації педагогів

МОН дає педагогам гроші на курси підвищення кваліфікації

report_11614439.gif   Зміни та новації в законодавстві: вересень 2025
   Скачати  

             

Восени 2025 року Міністерство освіти і науки України розпочне реєстрацію педагогів на пілотування моделі підвищення кваліфікації «Гроші ходять за вчителем».

В Україні є усталеною вертикальна структура кар’єрного зростання педагогів. Вона виглядає як шлях від вчителя-початківця / вихователя-початківця до вчителя / вихователя вищої категорії. Утім, коли педагог досягає верхньої межі — вищої кваліфікаційної категорії, вертикальна структура надалі не стимулює кар’єрного зростання. Або майже не стимулює — адже є ще педагогічні звання.

Нова модель кар’єрного зростання, яку на Серпневій коференції презентувала учасниця робочої групи МОН, кандидат педагогічних наук Ірина Унгурян, представляє 4 кар’єрні етапи вчителя або вчительки:

  1. Вчитель-початківець
  2. Вчитель
  3. Сертифікований вчитель
  4. Вчитель-експерт

🥀 Турбота про себе: семінар-практикум

Перехід між рівнями кваліфікації педагогів може бути як обов’язковим, так і добровільним.

Обов'язковий — це перехід від вчителя-початківця до вчителя. Він відбувається на основі внутрішнього оцінювання.

Перехід на вищі рівні — від вчителя до сертифікованого вчителя, а потім до вчителя-експерта — є добровільним. Це рішення ухвалює сам педагог, коли відчуває в собі бажання та сили для професійного зростання. Для цього він проходить зовнішнє оцінювання.

За системою «Гроші ходять за вчителем» вчителі отримуватимуть фіксовану суму на свій віртуальний рахунок, після чого зможуть самостійно обрати програму професійного розвитку на цифровій платформі.

«Ми даємо вчителям свободу у професійному розвитку. Тепер саме педагог вирішуватиме, які курси чи тренінги йому потрібні для роботи, а кошти будуть спрямовані за його вибором», — пояснили в МОН.

Нова модель має на меті зробити підвищення кваліфікації гнучким і персоналізованим, щоб враховувати реальні потреби вчителів, а не лише централізовані вимоги. Очікується, що такий підхід підвищить мотивацію педагогів та якість освітнього процесу.

Пілотний проєкт стане першим кроком до повномасштабного запуску моделі, яка поступово має охопити всю систему освіти.

Раніше ми писали:

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81632

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76210

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53173

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19079

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130953

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді