Що пропустили між ДНЗ і Новою українською школою?
Запитання
Зі ЗМІ та з офіційних повідомлень МОН складається враження, що головне завдання нині — реформувати українську школу. Але не полишає відчуття: щось упущено. Але що?
Відповідь
Наступний навчальний рік розпочнуть за формулою Нової української школи. За її реалізації очікують нового випускника — особистість, патріота, інноватора.
Що ж такого у формулі?
Основний акцент — на компетентнісному змісті освіти. Також серед дев’яти компонент формули — дві «нові» цінності:
- дитиноцентризм
- наскрізний процес виховання, заснований на цінностях.
Задля реалізації формули вчитель-наставник має відійти в минуле, а на заміну — вчитель-партнер, коуч, модератор, який взаємодіє з батьками та учнями заради максимального розкриття дитячих здібностей.
Одначе компетентнісний підхід у дошкільній освіті вже п’ять років (!) реалізовують за оновленим Базовим компонентом. Перед вступом до школи дитина має набути певного сумарного показника компетенцій, що гарантують наступність між дошкільною та початковою освітою. І тут щось випадає…
Два роки тому ми запитали у педагогів-науковців та педагогів-практиків, чия і чи є проблема наступності дошкільної та початкової освіти? Доктор педагогічних наук Наталія Гавриш зауважила:
- сам школяр не бачить своєї кінцевої цілі в учінні.
Саме тому діти мають навчатися самостійно здобувати знання ще в дитсадку.
Очікуйте!
У 2017/2018 навчальному році в дошкіллі запровадять програму «Впевнений старт» у новій редакції.