Інклюзія поруч із домом: у містах України відкриють спеціальні класи для дітей з особливими потребами

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У трьох громадах України розпочнуть роботу спеціальні класи для дітей з особливими освітніми потребами на базі ЗЗСО

Інклюзивне навчання поруч із домом


Уже восени 2025 року в Бердичеві, Фастові та Стрию запрацюють спеціальні класи для дітей з особливими освітніми потребами. Вони функціонуватимуть на базі звичайних закладів загальної середньої освіти та стануть частиною Всеукраїнського інноваційного освітнього проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з ООП».

ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Проєкт реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України та благодійного фонду «Люмос Україна» і має на меті створення доступного, інклюзивного освітнього середовища у громадах, де кожна дитина зможе навчатися поруч із домом — у комфорті та безпеці.

Чотири ключові засади проєкту:

  • інклюзивний підхід до організації навчального процесу;
  • оновлений зміст освіти з урахуванням індивідуальних потреб дитини;
  • фахова підготовка педагогів;
  • дієва система корекційно-розвиткової підтримки.

2–4 квітня відбулися установчі зустрічі з батьками майбутніх учнів спеціальних класів, освітянами, адміністраціями шкіл та представниками інклюзивно-ресурсних центрів. Учасники обговорили потреби дітей з інтелектуальними, соціоадаптаційними труднощами та складними порушеннями розвитку, а також визначили основні напрями підготовки шкіл до відкриття нових класів.

Батьки наголосили на необхідності:

  • створення безпечного, дружнього до дитини середовища;
  • наявності кваліфікованих асистентів учителя та вихователя;
  • адаптації навчальних програм;
  • доступу до психологічної підтримки для дітей і сімей;
  • організації груп продовженого дня та якісної підготовки до школи.

Усі побажання будуть враховані в процесі подальшого планування роботи спеціальних класів.

Ініціатива має стати прикладом для розширення по всій Україні. Такий підхід дозволяє дітям із ООП залишатися у своїх громадах, а родинам — самостійно обирати найкращу форму навчання відповідно до потреб дитини. 

Спеціальні класи — лише один із варіантів інклюзивної освіти, але важливий крок до більш доступного та чутливого до потреб кожної дитини навчального середовища.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81756

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76855

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53575

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19126

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130996

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді