Інклюзія поруч із домом: у містах України відкриють спеціальні класи для дітей з особливими потребами

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
У трьох громадах України розпочнуть роботу спеціальні класи для дітей з особливими освітніми потребами на базі ЗЗСО

Інклюзивне навчання поруч із домом


Уже восени 2025 року в Бердичеві, Фастові та Стрию запрацюють спеціальні класи для дітей з особливими освітніми потребами. Вони функціонуватимуть на базі звичайних закладів загальної середньої освіти та стануть частиною Всеукраїнського інноваційного освітнього проєкту «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з ООП».

ІПР дитини з особливими освітніми потребами — зразок

Проєкт реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України та благодійного фонду «Люмос Україна» і має на меті створення доступного, інклюзивного освітнього середовища у громадах, де кожна дитина зможе навчатися поруч із домом — у комфорті та безпеці.

Чотири ключові засади проєкту:

  • інклюзивний підхід до організації навчального процесу;
  • оновлений зміст освіти з урахуванням індивідуальних потреб дитини;
  • фахова підготовка педагогів;
  • дієва система корекційно-розвиткової підтримки.

2–4 квітня відбулися установчі зустрічі з батьками майбутніх учнів спеціальних класів, освітянами, адміністраціями шкіл та представниками інклюзивно-ресурсних центрів. Учасники обговорили потреби дітей з інтелектуальними, соціоадаптаційними труднощами та складними порушеннями розвитку, а також визначили основні напрями підготовки шкіл до відкриття нових класів.

Батьки наголосили на необхідності:

  • створення безпечного, дружнього до дитини середовища;
  • наявності кваліфікованих асистентів учителя та вихователя;
  • адаптації навчальних програм;
  • доступу до психологічної підтримки для дітей і сімей;
  • організації груп продовженого дня та якісної підготовки до школи.

Усі побажання будуть враховані в процесі подальшого планування роботи спеціальних класів.

Ініціатива має стати прикладом для розширення по всій Україні. Такий підхід дозволяє дітям із ООП залишатися у своїх громадах, а родинам — самостійно обирати найкращу форму навчання відповідно до потреб дитини. 

Спеціальні класи — лише один із варіантів інклюзивної освіти, але важливий крок до більш доступного та чутливого до потреб кожної дитини навчального середовища.

За матеріалами МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Моніторинг якості освіти у ЗЗСО

Які види, методи та форми моніторингу якості освіти є? Хто може ініціювати та проводити моніторинг якості освіти?
33489

Безпечні заклади освіти у період війни

Мета Концепції безпеки закладів освіти – створити рівні, належні та безпечні умови здобуття освіти, організувати безпечний освітній простір в умовах війни. Концепція залишається актуальною, тож пригадайте основі її положення.
5355

Атестація вчителів у 2025 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
97100

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
103821

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді