Від теорії до практики: як змінюватимуть профільну освіту в Україні

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Освітяни спільно працюють над модельними навчальними програмами для реалізації профільної середньої освіти професійного спрямування

Реформа профільної середньої освіти


У межах серії діалогових заходів, організованих Міністерством освіти і науки України за підтримки Офісу реформ Кабінету Міністрів та Програми підтримки ОБСЄ для України, учасники освітньої спільноти працювали над створенням практико-орієнтованих рішень для профільної середньої освіти.

Про Держстандарт профільної середньої освіти

До обговорень долучилися педагоги загальноосвітніх предметів, фахівці з професійної освіти, експерти Команди підтримки відновлення та реформ МОН, а також представники Міністерства. Зустрічі проходили в межах проєкту «Розбудова спроможності у сфері діалогу і медіації для запобігання конфліктам і вирішення конфліктів».

Ключові напрями роботи:

  • аналіз викликів, які виникають під час розроблення навчальних програм;
  • напрацювання структури Типової освітньої програми та Типового навчального плану;
  • формулювання очікуваних результатів навчання відповідно до нового Державного стандарту;
  • інтеграція загальноосвітніх і професійних компонентів;
  • пошук мотиваційних механізмів для активного залучення педагогів до розробки програм.

Під час зустрічей учасники дійшли спільного розуміння: сучасна освіта має відходити від акценту на обсязі академічного матеріалу та орієнтуватися на практичну значущість знань. Нові програми повинні формувати компетентності, необхідні в реальному житті та професійній діяльності.

Співпраця представників загальної та професійної освіти довела ефективність командного підходу. Мета — створення навчальних програм, які не лише передають знання, а й формують навички, підвищують конкурентоспроможність учнів та готують їх до реальних викликів сучасного світу.

Міністерство освіти і науки України продовжує роботу над оновленням модельних програм і планує поетапне впровадження нових підходів у профільній середній освіті. Про результати та наступні кроки обіцяють інформувати найближчим часом.

За інформацією МОН

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Коректурні таблиці в роботі з дошкільниками

Приклади коректурних таблиць із описом роботи з ними. Використовуйте в роботі з дошкільниками, щоб розвивати в них увагу, мовлення, пам'ять, мислення, здатність встановлювати зв'язки між предметами та явищами довкілля
1321

Дії у разі виникнення пожежі в школі

У разі виникнення пожежі дії працівників навчального закладу, залучених до її гасіння, мають бути спрямовані на убезпечення людей, перш за все дітей, їх евакуацію та порятунок
71263

Тиждень безпеки в ЗДО: як спланувати та провести

Тиждень безпеки дитини є важливим для систематизації знань дітей про безпечну поведінку й довкілля. Діти мають дізнаватися про правила безпечної поведінки і від педагогів, і від батьків. Як організувати комплексну роботу із взаємодією всіх учасників освітнього процесу — дізнаємося із статті
113469

Заходи до свята Великодня в школі

Які заходи до Великодня об’єднають учнів, педагогів та батьків? Обирайте — проєкт «Великодній тиждень», великодній ярмарок, виставки та майстер-класи, квести чи вікторини. Наповніть цей час радістю, добрими справами і вдячністю до тих, хто дає нам змогу святкувати
73

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді