Від теорії до практики: як змінюватимуть профільну освіту в Україні

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Освітяни спільно працюють над модельними навчальними програмами для реалізації профільної середньої освіти професійного спрямування

Реформа профільної середньої освіти


У межах серії діалогових заходів, організованих Міністерством освіти і науки України за підтримки Офісу реформ Кабінету Міністрів та Програми підтримки ОБСЄ для України, учасники освітньої спільноти працювали над створенням практико-орієнтованих рішень для профільної середньої освіти.

Про Держстандарт профільної середньої освіти

До обговорень долучилися педагоги загальноосвітніх предметів, фахівці з професійної освіти, експерти Команди підтримки відновлення та реформ МОН, а також представники Міністерства. Зустрічі проходили в межах проєкту «Розбудова спроможності у сфері діалогу і медіації для запобігання конфліктам і вирішення конфліктів».

Ключові напрями роботи:

  • аналіз викликів, які виникають під час розроблення навчальних програм;
  • напрацювання структури Типової освітньої програми та Типового навчального плану;
  • формулювання очікуваних результатів навчання відповідно до нового Державного стандарту;
  • інтеграція загальноосвітніх і професійних компонентів;
  • пошук мотиваційних механізмів для активного залучення педагогів до розробки програм.

Під час зустрічей учасники дійшли спільного розуміння: сучасна освіта має відходити від акценту на обсязі академічного матеріалу та орієнтуватися на практичну значущість знань. Нові програми повинні формувати компетентності, необхідні в реальному житті та професійній діяльності.

Співпраця представників загальної та професійної освіти довела ефективність командного підходу. Мета — створення навчальних програм, які не лише передають знання, а й формують навички, підвищують конкурентоспроможність учнів та готують їх до реальних викликів сучасного світу.

Міністерство освіти і науки України продовжує роботу над оновленням модельних програм і планує поетапне впровадження нових підходів у профільній середній освіті. Про результати та наступні кроки обіцяють інформувати найближчим часом.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Психологічна підтримка учнів, батьків та педагогів під час війни

Які техніки психологічної підтримки використовувати, щоб зберегти психічне здоров’я та підвищити адаптаційні можливості людини до складних умов та життя у стані тривоги, невизначеності та стресу
7119

Асистент дитини з особливими освітніми потребами: хто це та яка його роль

Ознайомтеся з умовами допуску асистента дитини до освітнього процесу, з вимогами щодо його роботи в закладах дошкільної та загальної середньої освіти, а також яка при цьому роль керівника закладу освіти
3188

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді