Масштабна модернізація освіти: Україна будує 1500 сучасних шкіл і лабораторій до 2026 року
Міністерство освіти і науки України впроваджує найбільш масштабну модернізацію освітньої інфраструктури. У 2024–2025 роках уряд виділив фінансування на будівництво підземних шкіл-укриттів, оснащення сучасними лабораторіями, створення майстерень у закладах профтехосвіти, оновлення харчоблоків та облаштування навчальних осередків для предмета «Захист України».
Співпраця з органами громадського самоврядування
Модернізація освітніх просторів продовжиться й у 2026 році. Всього за цей період планується збудувати або оновити понад 1500 навчальних закладів. Це не просто ремонт чи реконструкція, а комплексне перетворення системи освіти, що охоплює як інфраструктурні, так і змістові зміни.
Віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій, міністр цифрової трансформації Михайло Федоров зазначив, що за останні два роки спільно з МОН відбувається суттєва трансформація освіти. Основна мета — створення якісного середовища для навчання майбутніх фахівців, яке відповідатиме потребам сучасної інноваційної економіки.
«Ми працюємо над тим, щоб освітні заклади стали не лише безпечними, а й технологічно розвиненими. У прифронтових містах вже відкрили підземні школи, також триває оновлення майстерень у профтехах та створення навчальних осередків для предмета «Захист України». Це комплексний підхід, що визначає нову якість освіти в Україні», — зазначив Михайло Федоров.
Оновлення освітньої інфраструктури у цифрах
✅ 200 підземних шкіл-укриттів — забезпечення безпечного навчання в умовах війни.
✅ 200 сучасних майстерень у профтехах — підготовка спеціалістів із практичними навичками.
✅ 100+ інноваційних лабораторій — впровадження сучасних освітніх технологій.
✅ 210 модернізованих харчоблоків — якісне та здорове харчування для учнів.
✅ 963 навчальні осередки «Захисту України» — формування у молоді навичок безпеки та національної свідомості.
Як наголосив міністр освіти і науки Оксен Лісовий, якість навчання значною мірою залежить від середовища, в якому діти отримують знання. Саме тому розбудова та оновлення освітніх просторів є пріоритетом навіть у воєнний час.
«Освітня інфраструктура — це не просто класи, у яких перебувають діти, це насамперед освітні середовища, де формується світогляд дітей, їхні навички та розуміння науки. Ми інвестуємо не лише в будівлі, а в майбутнє покоління. Тому наші підземні школи — це повноцінні навчальні заклади, оснащені всім необхідним для якісного навчання», — зазначив Лісовий.

За експертної підтримки Державної служби якості освіти України. Усвідомите траєкторію розвитку школи, опрацюєте алгоритм, методи і напрями самооцінювання
Які результати очікуються від модернізації?
✔ Безпека та безперервний освітній процес — підземні школи дають змогу навчатися навіть під час загроз, що мінімізує втрати у навчанні.
✔ Інноваційний підхід — нові лабораторії, оновлені майстерні та сучасні освітні осередки сприяють практичному навчанню за міжнародними стандартами.
✔ Розвиток людського капіталу — створення якісного освітнього середовища сприятиме підготовці конкурентоспроможних фахівців та економічному розвитку країни.
✔ Безбар’єрність та доступність — усі простори будуть пристосовані для навчання дітей з особливими потребами.
Загальний бюджет державних інвестицій у модернізацію освітньої інфраструктури на 2024–2025 роки складає 22,56 млрд грн. Також фінансування відбувається за рахунок місцевих бюджетів та міжнародної допомоги.
На початок 2025 року вже оновлено та відкрито понад 1000 освітніх просторів. Реалізація масштабних проєктів продовжиться у 2025 році, а частина з них буде завершена у 2026 році, що забезпечить довготривалий розвиток української освітньої системи.