Нові можливості для дітей: у Царичанці запрацювала перша шкільна DIY-лабораторія

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Робототехніка, біотехнології і 3D-моделювання: на Дніпропетровщині відкрили DIY-лабораторію для школярів

Перша шкільна DIY-лабораторія

У селищі Царичанка, що на Дніпропетровщині, запрацювала перша шкільна DIY-лабораторія, яка стане центром розвитку STEM-наук для дітей та молоді. Вона створена на базі Царичанського ліцею й дає можливість учням не лише здобувати теоретичні знання, а й застосовувати їх на практиці — від 3D-моделювання та програмування до біотехнологій та інженерії.

Проєктна діяльність учнів

Лабораторія розрахована на понад 150 учнів 5-11 класів, а загалом скористатися можливостями простору зможуть більше тисячі дітей із громади. Завдяки підтримці благодійного фонду savED та Tokarev Foundation у ліцеї обладнали дві сучасні лабораторні кімнати, наповнені необхідною технікою: 3D-принтерами, лазерами, робототехнічними наборами, пристроями для роботи з деревом, а також лабораторним обладнанням для експериментів. Вартість проєкту склала понад 1,6 мільйона гривень.

На перших заняттях школярі випробували 3D-сканери, лазерні гравери та роботизовані пристрої, проводили хімічні досліди. 

Загалом у Царичанському ліцеї навчаються понад 800 дітей, серед яких і місцеві учні, і внутрішньо переміщені особи. З початком повномасштабного вторгнення школа більше року працювала дистанційно, а згодом перейшла на змішаний формат.

Нові можливості для дітей: у Царичанці запрацювала перша шкільна DIY-лабораторія

Щоб допомогти дітям надолужити знання, у 2024 році фонд savED облаштував у ліцеї цифровий освітній центр, де понад 100 школярів щодня займаються з тьюторами. Однак у громаді прагнуть не лише компенсувати освітні втрати, а й активно розвивати STEM-напрямок, який ще до війни був визначений одним із пріоритетних у системі освіти України.

«Ця DIY-лабораторія — це перший масштабний комплексний крок до STEM-освіти, яку ми намагаємося впроваджувати з 2017-го року. До цього усе відбувалося практично лиш власними силами і руками: ми з дітьми позичали деяке обладнання, а якісь проєкти робили з підручних матеріалів. Тепер діти наживо побачать, що таке робототехніка, 3D-моделювання і біотехнології в одному просторі», — розповіла заступниця директора ліцею Ольга Блоха.

Найближчим часом у лабораторії стартують два масштабні учнівські проєкти — екологічне дослідження річки Оріль та створення дерев'яних арт-об’єктів для місцевого парку. Також у просторі зможуть працювати студенти місцевого аграрного ліцею.

Як зазначають організатори, відповідна DIY-лабораторія стане першою у низці подібних проєктів, які планують реалізувати в інших громадах.

«В умовах війни такі освітні ініціативи набувають особливої важливості, адже вони не лише мотивують дітей до навчання, а й допомагають інтегруватися після тривалого дистанційного навчання. Ми хочемо, щоб подібні лабораторії з'явилися і в інших невеликих громадах, адже вони відкривають перед дітьми нові можливості», — зазначила співзасновниця savED Анна Пуцова.

ІТ-підприємець і засновник Tokarev Foundation Сергій Токарєв також наголосив на важливості розвитку STEM-напрямку: «Сучасний світ змінюється дуже швидко, і освіта має йти в ногу з цими змінами. Саме тому ми підтримуємо такі ініціативи — вони допомагають дітям розкрити свій потенціал і готують їх до майбутніх викликів».

STEM-простір у Царичанці став пілотним проєктом фонду savED на Дніпропетровщині, а вже найближчим часом подібні лабораторії планують відкрити і в інших громадах регіону.

Перша шкільна DIY-лабораторія

За матеріалами savED

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дидактичні ігри для дітей

Дидактична гра — ефективний інструмент для розвитку дошкільнят. Якими мають бути дидактичні ігри для дошкільнят, щоб було і цікаво, і корисно? Приклади готових дидактичних ігор — у статті
275514

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
22085

Документи асистента вчителя у роботі з учнями з особливими освітніми потребами

Документація асистента вчителя не остаточно унормована. Заклад освіти самостійно затверджує перелік документів на основі посадових обов'язків асистента вчителя та окремих нормативних документів і роз’яснень
264521

Медитація: піклуємося про ментальне здоров’я — своє і учнів

Чому медитація — проста і пасивна — стає порятунком для людини? Як саме вона впливає на наш мозок та емоції? Які техніки доступні для кожного з нас, щоб віднайти свій особистий «тихий острівець» у шаленому потоці повсякденного? Використайте прості техніки, щоб допомогти собі та навчити своїх учнів
1981

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді