Нові можливості для дітей: у Царичанці запрацювала перша шкільна DIY-лабораторія

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Робототехніка, біотехнології і 3D-моделювання: на Дніпропетровщині відкрили DIY-лабораторію для школярів

Перша шкільна DIY-лабораторія

У селищі Царичанка, що на Дніпропетровщині, запрацювала перша шкільна DIY-лабораторія, яка стане центром розвитку STEM-наук для дітей та молоді. Вона створена на базі Царичанського ліцею й дає можливість учням не лише здобувати теоретичні знання, а й застосовувати їх на практиці — від 3D-моделювання та програмування до біотехнологій та інженерії.

Проєктна діяльність учнів

Лабораторія розрахована на понад 150 учнів 5-11 класів, а загалом скористатися можливостями простору зможуть більше тисячі дітей із громади. Завдяки підтримці благодійного фонду savED та Tokarev Foundation у ліцеї обладнали дві сучасні лабораторні кімнати, наповнені необхідною технікою: 3D-принтерами, лазерами, робототехнічними наборами, пристроями для роботи з деревом, а також лабораторним обладнанням для експериментів. Вартість проєкту склала понад 1,6 мільйона гривень.

На перших заняттях школярі випробували 3D-сканери, лазерні гравери та роботизовані пристрої, проводили хімічні досліди. 

Загалом у Царичанському ліцеї навчаються понад 800 дітей, серед яких і місцеві учні, і внутрішньо переміщені особи. З початком повномасштабного вторгнення школа більше року працювала дистанційно, а згодом перейшла на змішаний формат.

Нові можливості для дітей: у Царичанці запрацювала перша шкільна DIY-лабораторія

Щоб допомогти дітям надолужити знання, у 2024 році фонд savED облаштував у ліцеї цифровий освітній центр, де понад 100 школярів щодня займаються з тьюторами. Однак у громаді прагнуть не лише компенсувати освітні втрати, а й активно розвивати STEM-напрямок, який ще до війни був визначений одним із пріоритетних у системі освіти України.

«Ця DIY-лабораторія — це перший масштабний комплексний крок до STEM-освіти, яку ми намагаємося впроваджувати з 2017-го року. До цього усе відбувалося практично лиш власними силами і руками: ми з дітьми позичали деяке обладнання, а якісь проєкти робили з підручних матеріалів. Тепер діти наживо побачать, що таке робототехніка, 3D-моделювання і біотехнології в одному просторі», — розповіла заступниця директора ліцею Ольга Блоха.

Найближчим часом у лабораторії стартують два масштабні учнівські проєкти — екологічне дослідження річки Оріль та створення дерев'яних арт-об’єктів для місцевого парку. Також у просторі зможуть працювати студенти місцевого аграрного ліцею.

Як зазначають організатори, відповідна DIY-лабораторія стане першою у низці подібних проєктів, які планують реалізувати в інших громадах.

«В умовах війни такі освітні ініціативи набувають особливої важливості, адже вони не лише мотивують дітей до навчання, а й допомагають інтегруватися після тривалого дистанційного навчання. Ми хочемо, щоб подібні лабораторії з'явилися і в інших невеликих громадах, адже вони відкривають перед дітьми нові можливості», — зазначила співзасновниця savED Анна Пуцова.

ІТ-підприємець і засновник Tokarev Foundation Сергій Токарєв також наголосив на важливості розвитку STEM-напрямку: «Сучасний світ змінюється дуже швидко, і освіта має йти в ногу з цими змінами. Саме тому ми підтримуємо такі ініціативи — вони допомагають дітям розкрити свій потенціал і готують їх до майбутніх викликів».

STEM-простір у Царичанці став пілотним проєктом фонду savED на Дніпропетровщині, а вже найближчим часом подібні лабораторії планують відкрити і в інших громадах регіону.

Перша шкільна DIY-лабораторія

За матеріалами savED

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вибір підручників: що потрібно знати керівництву школи та вчителям

Вибір підручників є одним з важливих елементів для забезпечення якості освіти учнів. Які навчальні матеріали та завдання обрати, найкраще знають вчителі. Тому саме вчителів долучають до участі в конкурсному відборі підручників. Який порядок вибору підручників, які результати цього вибору в 2024/2025 навчальному році – далі у статті
99

Внутрішня система забезпечення якості освіти: як школа гарантує якісну освіту?

Внутрішня система забезпечення якості освіти об’єднує умови, чіткі процедури та конкретні заходи всередині школи. Чи важливіша вона за інституційний аудит? Відповідь – у статті.
451

Педагогічні читання: нетрадиційні форми проведення

Як провести педагогічні читання в закладі освіти нетрадиційно? Як організувати підготовку до педагогічних читань та інтерактивну роботу під час їх проведення — читайте та використовуйте детальні алгоритм та опис у статті
11234

Сходинками самоосвіти — до професійного зростання

Самоосвіта вихователя — рушійна сила його професійного розвитку. Які складники самоосвіти і що зробити, щоб самоосвіта не була стихійною і безсистемною — розглядаємо у статті. Скористайтеся також анкетою, щоб з'ясувати рейтинг чинників самоосвіти.
21660

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді