Освітяни стали отримувати на 15% менше реальної зарплати

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Автор
редактор стрічки новин порталу «Педрада»
Реальна зарплата в освіті за три роки скоротилася на 15%

Розрахунок реальної заробітної плати освітян

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

За оцінками Національного банку України, за останні три роки реальна зарплата у сфері освіти зменшилася на 14,8%.

Про це повідомив голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Відповідно до даних НБУ, реальна зарплата (тобто скоригована на інфляцію) у 2024 році зросла на 14,4%, що значно більше, ніж у 2023 році (+3,7%). Для порівняння, у 2022 році цей показник був негативним — -11,4%.

Збільшення реальних доходів у 2024 році зумовлене кадровим дефіцитом, що сприяло підвищенню зарплат у багатьох секторах. У більшості галузей вони вже перевищили довоєнний рівень.

Окрім того, у третьому кварталі 2024 року середня реальна зарплата була на 7,2% вищою, ніж у третьому кварталі 2021 року.

За період з третього кварталу 2021 року до третього кварталу 2024 року найбільше реальна зарплата зросла у таких сферах:

  • IT — +45,5%;
  • Торгівля — +32,3%;
  • Операції з нерухомістю — +23,8%;
  • Фінанси — +22,6%;
  • Готельно-ресторанний бізнес — +21,4%.

Водночас у деяких сферах реальні доходи продовжують скорочуватися. Найбільші втрати зафіксовані у сферах:

  • Освіти — -14,8%;
  • Мистецтва — -10,1%;
  • У будівництві зарплати майже не змінилися — +0,9%.

Очікується, що у 2025 році зростання реальних зарплат суттєво сповільниться — до +3,8%. Серед основних причин цього:

  • Вища інфляція (очікується на рівні 12,4% у 2025 році проти 6,5% у 2024 році).
  • Подальше відновлення ринку праці — зменшення рівня безробіття, але збереження структурних диспропорцій.

Джерело: Данило Гетманцев

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
80

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110464

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11611

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17720

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді