Чому українські вчителі масово залишають професію?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Вчителі масово звільняються, і не лише через зарплати: що чекає українських школярів

Молоді вчителі залишають професію

Оцінювання в НУШ : ВЕБІНАР

Нині українська сфера освіти перебуває в доволі скрутному становищі. Як повідомила освітня омбдусменка Надія Лещик, понад 40% вчителів планують залишити професію протягом наступних п’яти років. Серед основних причин таких рішень: низька зарплата, велика кількість паперової роботи та напружені стосунки з колегами.

Зокрема, молоді вчителі, які залишили професію, визнали недостатній рівень оплати праці як ключову проблему. Омбудсменка зауважила, що нинішні зарплати не приваблюють молодих педагогів, а велика кількість звітів і паперової роботи лише посилює бажання залишити педагогічну діяльність.

Також перешкодою є неприємна атмосфера серед колег у закладі освіти. Іноді буває, що молоді вчителі стикаються з упередженим ставленням з боку колег, що зменшує мотивацію для розвитку в професії.

Для того, щоб зменшити кількість звільнень кадрів, команда омбудсменки ініціює зміни до законодавства. Насамперед йдеться про підвищення зарплат і спрощення адміністративного навантаження на педагогів.

«Збільшення зарплат і підтримка молодих вчителів — це наші пріоритети. Ми також працюємо над законодавчими ініціативами для зменшення бюрократії», — акцентувала Надія Лещик.

Окрім того, освітня омбдусменка прокоментувала висловлювання щодо залишення учнів на повторний рік через погані оцінки. Як вона повідомила, це стосуватиметься лише тих школярів, які мають суттєві прогалини в навчанні. Наприклад, через повернення з інших країн, де шкільні програми відрізняються від українських. 

Школярі, які повертаються з інших країн, часто мають труднощі через різницю у програмах. У багатьох країнах навчальний рівень відстає від українського на 1-3 роки.

«Ми маємо шалену кількість освітніх втрат. Але пропонуємо компенсувати їх через додаткові уроки з математики та природничих дисциплін. Держава повинна виділити на це кошти. Діти, які повертаються, часто відстають від класу й не можуть наздогнати програму. Повторний рік навчання — це не покарання, а спроба дати їм шанс надолужити згаяне», — наголосила очільниця Офісу освітнього омбудсмена.

За матеріалами Українського радіо

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4950

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
100203

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22697

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді