Чому українські вчителі масово залишають професію?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Вчителі масово звільняються, і не лише через зарплати: що чекає українських школярів

Молоді вчителі залишають професію

Оцінювання в НУШ : ВЕБІНАР

Нині українська сфера освіти перебуває в доволі скрутному становищі. Як повідомила освітня омбдусменка Надія Лещик, понад 40% вчителів планують залишити професію протягом наступних п’яти років. Серед основних причин таких рішень: низька зарплата, велика кількість паперової роботи та напружені стосунки з колегами.

Зокрема, молоді вчителі, які залишили професію, визнали недостатній рівень оплати праці як ключову проблему. Омбудсменка зауважила, що нинішні зарплати не приваблюють молодих педагогів, а велика кількість звітів і паперової роботи лише посилює бажання залишити педагогічну діяльність.

Також перешкодою є неприємна атмосфера серед колег у закладі освіти. Іноді буває, що молоді вчителі стикаються з упередженим ставленням з боку колег, що зменшує мотивацію для розвитку в професії.

Для того, щоб зменшити кількість звільнень кадрів, команда омбудсменки ініціює зміни до законодавства. Насамперед йдеться про підвищення зарплат і спрощення адміністративного навантаження на педагогів.

«Збільшення зарплат і підтримка молодих вчителів — це наші пріоритети. Ми також працюємо над законодавчими ініціативами для зменшення бюрократії», — акцентувала Надія Лещик.

Окрім того, освітня омбдусменка прокоментувала висловлювання щодо залишення учнів на повторний рік через погані оцінки. Як вона повідомила, це стосуватиметься лише тих школярів, які мають суттєві прогалини в навчанні. Наприклад, через повернення з інших країн, де шкільні програми відрізняються від українських. 

Школярі, які повертаються з інших країн, часто мають труднощі через різницю у програмах. У багатьох країнах навчальний рівень відстає від українського на 1-3 роки.

«Ми маємо шалену кількість освітніх втрат. Але пропонуємо компенсувати їх через додаткові уроки з математики та природничих дисциплін. Держава повинна виділити на це кошти. Діти, які повертаються, часто відстають від класу й не можуть наздогнати програму. Повторний рік навчання — це не покарання, а спроба дати їм шанс надолужити згаяне», — наголосила очільниця Офісу освітнього омбудсмена.

За матеріалами Українського радіо

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168885

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71898

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35098

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді