Співпраця з органами громадського самоврядування
Нещодавно Програма розвитку ООН (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Уряду Німеччини та спільно з Міністерством освіти і науки вровели аналіз стану освітньої інфраструктури та розробили концепт відбудови українських шкіл.
Одними із основних пропозицій щодо покращення стали рішення, що є актуальними під час воєнного стану: облаштування укриттів й евакуаційних виходів, опалення приміщень у зимовий період, універсальний дизайн і гендерно орієнтований підхід.
Зокрема, до моделі «Нової школи» входять декілька етапів модернізації, серед яких:
- ремонт будівлі школи,
- реформа системи харчування,
- реалізація принципів безпеки й енергоефективності у просторових рішеннях,
- оновлений підхід до організації освітнього і наукового секторів, спорту й дозвілля, а також благоустрою.
Ці оновлення є важливими для створення безпечного та доступного освітнього середовища, в якому буде затишно перебувати кожному та кожній.
Як зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий, у багатьох громадах школа стає осередком, навколо якого гуртуються українці. Саме тому одним із пріоритетів концепту «Нової школи» є безбар’єрність.
«Якщо діти почуватимуться у школі впевнено, вони зможуть посилювати творчий, науковий, спортивний, технологічний капітал нашої країни. Але доступність навчального закладу — це не тільки про учнів. Це про змогу викладачів працювати у гідних і комфортних умовах. Це про те, щоб рідні наших школярів, незважаючи на стан здоров’я, мали змогу вільно завітати в школу до своєї дитини», — акцентував очільник МОН.
«Підтримка відновлення українських шкіл — ключовий елемент національної стратегії відновлення. Тепер ці зусилля матимуть чіткі рамки та якісну модель для наслідування», — наголосив посол Німеччини в Україні Мартін Єґер.
За інформацією МОН