Німеччина допомагає у створенні концепту для відновлення українських шкіл

Доступна, безпечна та енергонезалежна: ПРООН та Уряд Німеччини розробили концепт відбудови українських шкіл

Створення концепту для відновлення українських шкіл

Співпраця з органами громадського самоврядування

Нещодавно Програма розвитку ООН (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Уряду Німеччини та спільно з Міністерством освіти і науки вровели аналіз стану освітньої інфраструктури та розробили концепт відбудови українських шкіл.

Одними із основних пропозицій щодо покращення стали рішення, що є актуальними під час воєнного стану: облаштування укриттів й евакуаційних виходів, опалення приміщень у зимовий період, універсальний дизайн і гендерно орієнтований підхід.

Зокрема, до моделі «Нової школи» входять декілька етапів модернізації, серед яких: 

  • ремонт будівлі школи, 
  • реформа системи харчування, 
  • реалізація принципів безпеки й енергоефективності у просторових рішеннях, 
  • оновлений підхід до організації освітнього і наукового секторів, спорту й дозвілля, а також благоустрою.


Ці оновлення є важливими для створення безпечного та доступного освітнього середовища, в якому буде затишно перебувати кожному та кожній.

Як зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий, у багатьох громадах школа стає осередком, навколо якого гуртуються українці. Саме тому одним із пріоритетів концепту «Нової школи» є безбар’єрність. 

«Якщо діти почуватимуться у школі впевнено, вони зможуть посилювати творчий, науковий, спортивний, технологічний капітал нашої країни. Але доступність навчального закладу — це не тільки про учнів. Це про змогу викладачів працювати у гідних і комфортних умовах. Це про те, щоб рідні наших школярів, незважаючи на стан здоров’я, мали змогу вільно завітати в школу до своєї дитини», — акцентував очільник МОН.

«Підтримка відновлення українських шкіл — ключовий елемент національної стратегії відновлення. Тепер ці зусилля матимуть чіткі рамки та якісну модель для наслідування», — наголосив посол Німеччини в Україні Мартін Єґер.

За інформацією МОН

Рекомендації МОН щодо атестації

Статті за темою

Усі статті за темою

Яка структура 2024/2025 навчального року

Навчальний рік 2024–2025 стартував 2 вересня. Уточнимо, коли завершитися навчальний рік, яка його структура та на що звернути увагу в умовах війни
263603

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
93515

Атестація вчителів: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
93331

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді