У МОН оновлять концепції освітніх галузей

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН створює концепції освітніх галузей: що зміниться

Створення концепції освітніх галузей

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

У Міністерстві освіти і науки працюють над створенням концепцій освітніх галузей, що допоможуть зробити навчання сучаснішим і більш практичним. 

Саме тому метою концепцій є визначення сильних сторін сфери освіти в Україні та формування пропозиції шляхів вдосконалення тих практик, що показують меншу ефективність.

Відповідно до концепцій будуть створені:

  • програми навчання для вчителів;
  • навчальні програми для учнів й учениць;
  • рекомендації для авторських колективів, які створюють підручники та інші навчальні матеріали;
  • моделі сучасних кабінетів (природничих лабораторій, майстерень, мистецьких студій тощо). Це дасть змогу спрямувати кошти субвенцій на реалізацію цих змін.

Наприклад реформа «Нової української школи» акцентує не лише на знаннях, а й на практичності того, що вивчають учні. Зі свого боку концепції допоможуть цілісно простежити те, що школярі вивчають з 1 до 12 класу, та надати педагогам зрозумілі інструменти: як викладати математику, щоб учнівство могло застосовувати її в реальному житті, як заплатити податки, порахувати бюджет сім’ї чи закупи в магазині. 

Ознайомтеся зі змінами в законодавстві

Під час роботи над концепціями МОН планує залучати громадськість. Для цього вчителі можуть пройти опитування, щоб поділитися думками та ідеями про те, що саме варто оновити, додати чи зберегти в нинішній системі освіти.

«Нашому суспільству потрібно створити консолідоване бачення, яким має бути випускник школи, враховуючи виклики війни. Це виклики, пов’язані з розвитком стійкості, адаптивності, громадянської позиції, що спонукатимуть молодь залишатися й повертатися в Україну та бажати зробити внесок в її процвітання», — пояснила Надія Кузьмичова, заступниця міністра освіти і науки України.

Як зауважили в освітньому відомстві, перші результати роботи будуть опубліковані навесні 2025 року. До цього часу триватимуть регулярні опитування й зустрічі з учителями, учнями й батьками, щоб врахувати їхні ідеї та потреби.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
235

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54153

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
716

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110946

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді