Уряд не фінансуватиме всі школи у 2025 році

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Фінансування частини шкіл в Україні припинять

Фінансування малокомплектованих шкіл

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

Нещодавно уряд ухвалив розподіл освітньої субвенції до серпня 2025 року. Це рішення спричинить те, що фінансування малокомплектних шкіл в Україні припинять з 1 вересня.

Відповідно до рішення Кабінету Міністрів, до розрахунку освітньої субвенції з 1 вересня 2025 року будуть включені лише ті школи, у яких навчається не менше 45 дітей.

Як зауважили в МОН, такі зміни мають стимулювати місцеві органи самоврядування забезпечувати якіснішу освіту учням громад, зокрема в більших школах, які зазвичай ліпше забезпечені вчителями та навчальним обладнанням.

«У школах, у яких навчається менш як 45 учнів, класи можуть не утворювати, або в одному класі вчаться 5–6 учнів. Це призводить до того, що діти не отримують належного рівня взаємодії одне з одним, не навчаються одне в одного й не бачать прикладів для наслідування», — акцентували в освітньому відомстві.

Проте в Міністерстві освіти і науки зазначили, що зазвичай такі школи не забезпечені вчителями повністю. Також часто вчителі не можуть набрати достатню кількість годин зі свого профільного предмета, щоб отримувати достатню зарплату. Тож у таких школах є практика викладання деяких предметів непрофільними учителями.

«Це все впливає на зниження якості освіти в селах, про що свідчать результати ЗНО (НМТ) та міжнародного дослідження PISA», — наголосили в МОН.

Важливо, що таке рішення не стосуватиметься початкових і спеціальних шкіл, де навчаються учні з особливими освітніми потребами.

Окрім того, розподіл субвенції на вересень–грудень 2025 року буде проведено після запуску й оновлення даних щодо кількості учнів в Автоматизованому інформаційному комплексі освітнього менеджменту АІКОМ 2.0.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54022

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
414

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110712

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11694

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді