Як працюють офіцери безпеки в українських школах?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Безпечне освітнє середовище: як Служба освітньої безпеки змінює школи України

Офіцери безпеки в українських школах

Співпраця з органами громадського самоврядування

Одним із головних напрямів діяльності в сучасній сфері освіти є організація безпечного освітнього середовища, адже це є запорукою спокою дітей і батьків. Раніше уряд ухвалив постанову щодо безпеки дітей у школах під час повномасштабної війни росії проти України. Її розробило МОН спільно з МВС і ДСНС. Наразі вже створено Службу освітньої безпеки — станом на листопад 2024 року в понад 1000 школах працюють інспектори цієї служби.

Школи можуть добровільно долучатися до цієї програми. Рішення приєднатися ухвалюють засновники шкіл, а їхній перелік погоджують МОН і МВС. У 2024/2025 навчальному році максимальна кількість шкіл, які можуть долучитися, — 2000, у 2025 —2026 — 3000. Приєднатися зможуть ті школи, у яких навчається понад 200 учнів в очній або змішаній формі.

Як зауважили в МОН, безпеку в школах забезпечуватимуть наступними способами:

  • інспектори служби освітньої безпеки (один інспектор закріплений за однією школою);
  • пропускний режим, щоб уберегти школярів від сторонніх людей чи від небезпечних предметів;
  • безпека дорожнього руху, наприклад, освітлення пішохідних переходів навколо школи;
  • облаштування шкіл відеоспостереженням, альтернативними джерелами електроенергії тощо;
  • інші заходи, які посилять безпеку учнів: недопущення продажу алкоголю і тютюну неповнолітнім на прилеглій до школи території, посилення пожежної безпеки, облаштування укриттів тощо.

Насамперед, кожен офіцер Служби освітньої безпеки — це фахівець або фахівчиня з питань безпеки, кваліфікований поліцейський з досвідом і знаннями, якими він чи вона ділиться з учнівством. Кожен поліцейський, який хоче працювати інспектором СОБ, проходить ретельний відбір та навчання в закладах вищої освіти МВС, під час якого поглиблює знання з вікової психології, методів ефективної комунікації та розв’язання конфліктів мирним шляхом, принципів інклюзивної освіти, безбар’єрності, надання домедичної допомоги тощо.

З початку навчального року було вже проведено близько 5000 занять для відпрацювання алгоритмів дій у разі повітряних тривог та інших надзвичайних ситуацій. Також СОБ організувала понад 43000 безпекових занять із правил дорожнього руху, кібербезпеки, запобігання булінгу.

Щодо пропускного режиму в школах, то ручні й арочні металодетектори потрібні для того, щоби знизити ризики пронесення на територію школи небезпечних предметів та пристроїв. Офіцер СОБ не лише координує пропускний режим, а й відповідає за безпечну евакуацію учнів під час небезпеки. 

У разі встановлення арочних металодетекторів потрібно враховувати правила пожежної безпеки, а також не загороджувати евакуаційні шляхи (стаціонарний арочний металодетектор зазвичай встановлюють на відстані від входу-виходу). Щоб уникнути черг біля металодетекторів, їхня кількість повинна давати можливість всім учням пройти рамки не більше ніж за 30 хвилин.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
251

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54168

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
730

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110977

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді