Як працюють офіцери безпеки в українських школах?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Безпечне освітнє середовище: як Служба освітньої безпеки змінює школи України

Офіцери безпеки в українських школах

Співпраця з органами громадського самоврядування

Одним із головних напрямів діяльності в сучасній сфері освіти є організація безпечного освітнього середовища, адже це є запорукою спокою дітей і батьків. Раніше уряд ухвалив постанову щодо безпеки дітей у школах під час повномасштабної війни росії проти України. Її розробило МОН спільно з МВС і ДСНС. Наразі вже створено Службу освітньої безпеки — станом на листопад 2024 року в понад 1000 школах працюють інспектори цієї служби.

Школи можуть добровільно долучатися до цієї програми. Рішення приєднатися ухвалюють засновники шкіл, а їхній перелік погоджують МОН і МВС. У 2024/2025 навчальному році максимальна кількість шкіл, які можуть долучитися, — 2000, у 2025 —2026 — 3000. Приєднатися зможуть ті школи, у яких навчається понад 200 учнів в очній або змішаній формі.

Як зауважили в МОН, безпеку в школах забезпечуватимуть наступними способами:

  • інспектори служби освітньої безпеки (один інспектор закріплений за однією школою);
  • пропускний режим, щоб уберегти школярів від сторонніх людей чи від небезпечних предметів;
  • безпека дорожнього руху, наприклад, освітлення пішохідних переходів навколо школи;
  • облаштування шкіл відеоспостереженням, альтернативними джерелами електроенергії тощо;
  • інші заходи, які посилять безпеку учнів: недопущення продажу алкоголю і тютюну неповнолітнім на прилеглій до школи території, посилення пожежної безпеки, облаштування укриттів тощо.

Насамперед, кожен офіцер Служби освітньої безпеки — це фахівець або фахівчиня з питань безпеки, кваліфікований поліцейський з досвідом і знаннями, якими він чи вона ділиться з учнівством. Кожен поліцейський, який хоче працювати інспектором СОБ, проходить ретельний відбір та навчання в закладах вищої освіти МВС, під час якого поглиблює знання з вікової психології, методів ефективної комунікації та розв’язання конфліктів мирним шляхом, принципів інклюзивної освіти, безбар’єрності, надання домедичної допомоги тощо.

З початку навчального року було вже проведено близько 5000 занять для відпрацювання алгоритмів дій у разі повітряних тривог та інших надзвичайних ситуацій. Також СОБ організувала понад 43000 безпекових занять із правил дорожнього руху, кібербезпеки, запобігання булінгу.

Щодо пропускного режиму в школах, то ручні й арочні металодетектори потрібні для того, щоби знизити ризики пронесення на територію школи небезпечних предметів та пристроїв. Офіцер СОБ не лише координує пропускний режим, а й відповідає за безпечну евакуацію учнів під час небезпеки. 

У разі встановлення арочних металодетекторів потрібно враховувати правила пожежної безпеки, а також не загороджувати евакуаційні шляхи (стаціонарний арочний металодетектор зазвичай встановлюють на відстані від входу-виходу). Щоб уникнути черг біля металодетекторів, їхня кількість повинна давати можливість всім учням пройти рамки не більше ніж за 30 хвилин.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4845

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99992

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22657

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді