Якою має бути температура повітря в навчальному закладі?

Чи готові навчальні заклади до морозів: оголосили теплові норми для шкіл та дитячих садків

Температура повітря в освітньому закладі

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

З настанням холодів і початком сезону вірусних захворювань дотримання оптимальної температури в навчальних закладах стає ключовою умовою для збереження здоров’я дітей. 

Саме тому Держпродспоживслужба нагадала, якими мають бути температурні норми у школах і дитсадках, а також правила їх дотримання.

Дитячі садки

  • Групові осередки: +19–23 °C.
  • Приміщення басейну: +29–30 °C.
  • Музичні та спортивні зали: +18–19 °C.
  • Теплі переходи: не менше +15 °C.
  • Кутові приміщення: не нижче +21 °C.

Однак після коротких провітрювань температура може знижуватись до +19 °C — для дітей 4–5 років та до +18 °C — для старших дітей.

Кімнатні термометри мають бути розміщені на внутрішній поверхні кожного приміщення, де перебувають діти, на рівні 0,8-1,2 м від підлоги залежно від зросту дітей.

Щодо вологості повітря, то вона має бути на рівні 40–60%.

Школи

  • Класні кімнати: +17–20 °C.
  • Майстерні (обробка металу, дерева): +16–18 °C.
  • Спортивні зали: +15–17 °C.
  • Роздягальні біля спортзалу: +19–23 °C.
  • Актові зали, бібліотеки: +16–20 °C.
  • Медичні кабінети: +21–23 °C.
  • Санвузли: +17–21 °C.
  • Душові: не нижче +25 °C.
  • Вестибюлі, гардероби: +16–19 °C.

У приміщеннях шкіл відносна вологість повітря має бути 40-60 %. 

Недотримання температурного режиму не лише створює дискомфорт, але й сприяє поширенню захворювань. Тому особливо важливо забезпечити всі умови для здорового середовища навчання та розвитку дітей.

Зауважимо, що відповідальність за виконання санітарних правил і норм покладається на засновника (керівника) навчального закладу. Щоденний контроль за виконанням чинних санітарних правил і норм здійснює керівник, а також відповідальна особа, призначена наказом керівника закладу. 

Окрім того, відповідальним особам слід приділяти увагу забезпеченню заходів з попередження травматизму, обморожень, а саме: розчищенню територій і під’їзних шляхів до навчальних закладів від снігу і криги, а також організації підвезення дітей на «шкільних автобусах».

Джерело: Держпродспоживслужба

Рекомендації МОН щодо атестації

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
93072

Атестація вчителів: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
93256

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань.
46273

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді