Україна взяла участь у Конференції ООН щодо змін клімату

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Українська освіта на COP29: МОН закликає до співпраці у відбудові з урахуванням екологічних принципів

Конференція ООН зі зміни клімату

Проєктна діяльність учнів

Наразі триває 29-та Конференція ООН зі зміни клімату (COP29) щодо  питань екології та сталого розвитку. Учасниками Конференції стали понад 190 країн світу. Окрему увагу на заході надали ролі освіти у формуванні екологічно свідомого суспільства та в досягненні глобальних цілей зі зменшення впливу на клімат.

На СОР29 українську систему освіти представляв перший заступник міністра освіти і науки України Євген Кудрявець. Він брав участь у панельній дискусії на тему освіти для кліматичних дій та в зустрічі міністрів щодо людського розвитку та екологізації освіти.

«Екологічні проблеми від війни, яку розв’язала росія, не локалізуються тільки в Україні. Понад 6,5 тисяч злочинів проти довкілля — це загроза для всього світу. Та попри всі руйнування, за підтримки партнерів ми зможемо build back greener. У сфері освіти вже є приклади такої співпраці — зокрема, у межах програми LEARN за підтримки Світового банку ми інтегруємо екологічні принципи як в інфраструктурні проєкти, так і в освітні програми. На СОР29 закликаємо до співпраці й інших, адже долаючи наслідки війни, можна також сприяти вирішенню глобальних екологічних викликів, спричинених росією», — зауважив представник МОН.

Україна також визначає важливість освіти в процесі глобальної екологічної трансформації. Саме тому МОН впроваджує наступні рішення для поліпшення освіти і стимулювання зеленої трансформації:

  • Зміст освіти: екологічна компетенція є однією з 10 основних компетентностей для життя за НУШ. Знання про екологію і сталий розвиток інтегруються не лише в природничі дисципліни, а й через інші предмети, такі як література, математика, мистецтво та технології. Для підвищення якості викладання екологічної освіти впроваджується «зелена» програма для навчання вчителів в межах програми LEARN, яку підтримує Світовий банк.
  • Інфраструктурні рішення: завдяки програмі LEARN — будівництво укриттів, закупівля автобусів для перевезення дітей у школи здійснюватиметься з урахуванням екологічних норм та буде спрямовано на мінімізацію негативного впливу на довкілля. У межах проєкту ми вдосконалюємо підхід до будівництва захисних споруд, орієнтуючись на їхню максимальну енергетичну ефективність. Уже цього тижня Світовий банк зробить перший внесок в держбюджет, тож НУШ отримає стабільний фонд підтримки на 3 роки.
  • Ініціативи з енергоефективності: МОН реалізує проєкт «Уроки енергоефективності», який інтегрує теми енергоефективності в навчальні програми з 4 по 11 класи. Планується розробити цифрову платформу для підвищення обізнаності учнів про енергозбереження. Цей проєкт реалізується в межах програми LEARN та є прикладом адаптації наших освітніх політики до викликів війни.
  • «Зелені» рішення у відбудові освітньої інфраструктури: одним із прикладів є проєкт «Архітектурна трансформація шкіл», який пропонує п'ять архітектурних рішень для відбудови навчальних закладів з урахуванням, зокрема, екологічних критеріїв та багатофункціональності.

Окрім того, МОН закликає міжнародних партнерів підтримати Україну в процесі відбудови з огляду на «зелені» принципи, інвестувати в нашу систему освіти. Завдяки співпраці, можна подолати наслідки війни і водночас зменшити негативний вплив на довкілля і вирішити глобальні екологічні виклики.

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершення 2024/2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Усе про завершення 2024/2025 навчального року: дати, оцінювання, документи та особливі випадки. МОН роз'яснює ключові питання для шкіл: визначення термінів, подолання освітніх втрат, переведення учнів, видача документів - зокрема за кордоном та з відзнакою, заохочення та оцінювання досягнень.
47212

Як оплачувати вчителям заміну уроків

У школах часто виникають ситуації, коли складно знайти вчителя, який може провести уроки замість колеги. Наприклад ситуація, коли вчитель фізики відмовляється заміняти уроки математики, чи вчитель літератури — уроки історії, і їм заміну оплачують не за 14 тарифним розрядом, а за 11-м, без надбавок за категорію, яку вони мають за своїм предметом. Як організувати та правильно оплатити заміну уроків — читайте у статті
112

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
159396

Обриси сучасного внутрішньошкільного контролю

Внутрішньошкільний контроль, моніторинг педагогічних процесів і явищ — ціла наука, а вміння успішно його здійснити — мистецтво. Не вдаючись у деталі, окреслимо основні моменти внутрішньошкільного контролю.
31535

Графік відпусток у закладі освіти

Графік відпусток — обов’язковий документ. За відсутність графіка чи не ознайомлення з ним працівників Держпраці притягує керівників до адміністративної відповідальності. Перевірте, чи правильно склали, затвердили й погодили документ
59537

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді