Україна взяла участь у Конференції ООН щодо змін клімату

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Українська освіта на COP29: МОН закликає до співпраці у відбудові з урахуванням екологічних принципів

Конференція ООН зі зміни клімату

Проєктна діяльність учнів

Наразі триває 29-та Конференція ООН зі зміни клімату (COP29) щодо  питань екології та сталого розвитку. Учасниками Конференції стали понад 190 країн світу. Окрему увагу на заході надали ролі освіти у формуванні екологічно свідомого суспільства та в досягненні глобальних цілей зі зменшення впливу на клімат.

На СОР29 українську систему освіти представляв перший заступник міністра освіти і науки України Євген Кудрявець. Він брав участь у панельній дискусії на тему освіти для кліматичних дій та в зустрічі міністрів щодо людського розвитку та екологізації освіти.

«Екологічні проблеми від війни, яку розв’язала росія, не локалізуються тільки в Україні. Понад 6,5 тисяч злочинів проти довкілля — це загроза для всього світу. Та попри всі руйнування, за підтримки партнерів ми зможемо build back greener. У сфері освіти вже є приклади такої співпраці — зокрема, у межах програми LEARN за підтримки Світового банку ми інтегруємо екологічні принципи як в інфраструктурні проєкти, так і в освітні програми. На СОР29 закликаємо до співпраці й інших, адже долаючи наслідки війни, можна також сприяти вирішенню глобальних екологічних викликів, спричинених росією», — зауважив представник МОН.

Україна також визначає важливість освіти в процесі глобальної екологічної трансформації. Саме тому МОН впроваджує наступні рішення для поліпшення освіти і стимулювання зеленої трансформації:

  • Зміст освіти: екологічна компетенція є однією з 10 основних компетентностей для життя за НУШ. Знання про екологію і сталий розвиток інтегруються не лише в природничі дисципліни, а й через інші предмети, такі як література, математика, мистецтво та технології. Для підвищення якості викладання екологічної освіти впроваджується «зелена» програма для навчання вчителів в межах програми LEARN, яку підтримує Світовий банк.
  • Інфраструктурні рішення: завдяки програмі LEARN — будівництво укриттів, закупівля автобусів для перевезення дітей у школи здійснюватиметься з урахуванням екологічних норм та буде спрямовано на мінімізацію негативного впливу на довкілля. У межах проєкту ми вдосконалюємо підхід до будівництва захисних споруд, орієнтуючись на їхню максимальну енергетичну ефективність. Уже цього тижня Світовий банк зробить перший внесок в держбюджет, тож НУШ отримає стабільний фонд підтримки на 3 роки.
  • Ініціативи з енергоефективності: МОН реалізує проєкт «Уроки енергоефективності», який інтегрує теми енергоефективності в навчальні програми з 4 по 11 класи. Планується розробити цифрову платформу для підвищення обізнаності учнів про енергозбереження. Цей проєкт реалізується в межах програми LEARN та є прикладом адаптації наших освітніх політики до викликів війни.
  • «Зелені» рішення у відбудові освітньої інфраструктури: одним із прикладів є проєкт «Архітектурна трансформація шкіл», який пропонує п'ять архітектурних рішень для відбудови навчальних закладів з урахуванням, зокрема, екологічних критеріїв та багатофункціональності.

Окрім того, МОН закликає міжнародних партнерів підтримати Україну в процесі відбудови з огляду на «зелені» принципи, інвестувати в нашу систему освіти. Завдяки співпраці, можна подолати наслідки війни і водночас зменшити негативний вплив на довкілля і вирішити глобальні екологічні виклики.

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71833

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8107

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35025

Медичний огляд майбутніх першокласників - 2025

Коли діти повертаються за парти під час війни, головна умова – безпека всіх учасників навчального процесу. Незалежно від того, яку форму навчання для дитини оберуть батьки, саме вони відповідають за проходження обов'язкових щорічних профілактичних медоглядів.
18899

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді