МОН продовжує співпрацю з Польщею щодо ідентичності українських учнів за кордоном

МОН системно співпрацює з Польщею для збереження національної ідентичності українських учнів за кордоном

Навчання українських школярів у Польщі

Співпраця з органами громадського самоврядування

У Варшаві відбулася чергова польсько-українська зустріч, учасником якої став перший заступник міністра освіти і науки України Євген Кудрявець, а також державна секретарка Міністерства національної освіти Республіки Польща Йоанна Муха.

Міністерство освіти і науки на постійній основі співпрацює з урядом Польщі, для того щоб створити умови для збереження національної ідентичності українських учнів, які тимчасово перебувають у Польщі.

Метою цієї зустрічі було продовження напрацювання шляхів підтримки суботніх / недільних шкіл та освітніх організацій у Польщі для факультативного викладання українознавчих предметів. Окрему увагу також надали можливості складання випускних іспитів українською мовою та виконанню шкільного обов’язку в Польщі нашими учнями.

«Понад 152 тисячі українських дітей шкільного віку тимчасово перебувають у Польщі через повномасштабний напад росії. З 2024 року вступило в дію польське законодавство, що спонукає українців відвідувати місцеві школи. Для Міністерства освіти і науки України надважливо також, щоб українські учні зберігали свою національну ідентичність та підтримували зв’язок з Україною», — зауважив заступник очільника МОН.

Під час зустрічі було домовлено про співпрацю в наступних напрямах:

  • Налагодження механізму для створення освітніх організацій, суботніх / недільних шкіл для факультативного викладання українознавчих предметів українським учням, які тимчасово перебувають у Польщі, зокрема за участю міжнародних донорів та сприяння уряду Польщі.
  • Вивчення української мови в польських школах як другої іноземної. Таке рішення може ухвалити адміністрація польської школи за наявності звернень від батьків та можливості влаштувати на роботу відповідного вчителя.
  • Фінансування роботи асистентів з міжкультурних зв’язків та підвищення кваліфікації вчителів, які працюватимуть з нашими дітьми в польській освітній системі. На це ЄС виділив грант для Польщі — $125 млн.
  • Запровадження іспитів з української мови: польська сторона створить умови, щоб українська мова була доступна для складання випускного іспиту з польської школи (іспиту «зрілості») з 2026 року.

Як зауважили в МОН, Україна також готова до співпраці: розвивати статус шкіл з польською мовою навчання в Україні, інформування громадян України про потребу виконання шкільного обов’язку в польських школах та дотримуватися законодавства країни перебування.

Джерело: МОН

Рекомендації МОН щодо атестації

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
93086

Атестація вчителів: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
93256

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань.
46276

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді