МОН продовжує співпрацю з Польщею щодо ідентичності українських учнів за кордоном

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН системно співпрацює з Польщею для збереження національної ідентичності українських учнів за кордоном

Навчання українських школярів у Польщі

Співпраця з органами громадського самоврядування

У Варшаві відбулася чергова польсько-українська зустріч, учасником якої став перший заступник міністра освіти і науки України Євген Кудрявець, а також державна секретарка Міністерства національної освіти Республіки Польща Йоанна Муха.

Міністерство освіти і науки на постійній основі співпрацює з урядом Польщі, для того щоб створити умови для збереження національної ідентичності українських учнів, які тимчасово перебувають у Польщі.

Метою цієї зустрічі було продовження напрацювання шляхів підтримки суботніх / недільних шкіл та освітніх організацій у Польщі для факультативного викладання українознавчих предметів. Окрему увагу також надали можливості складання випускних іспитів українською мовою та виконанню шкільного обов’язку в Польщі нашими учнями.

«Понад 152 тисячі українських дітей шкільного віку тимчасово перебувають у Польщі через повномасштабний напад росії. З 2024 року вступило в дію польське законодавство, що спонукає українців відвідувати місцеві школи. Для Міністерства освіти і науки України надважливо також, щоб українські учні зберігали свою національну ідентичність та підтримували зв’язок з Україною», — зауважив заступник очільника МОН.

▶ ВЕБІНАР: як розробити освітню програму

Під час зустрічі було домовлено про співпрацю в наступних напрямах:

  • Налагодження механізму для створення освітніх організацій, суботніх / недільних шкіл для факультативного викладання українознавчих предметів українським учням, які тимчасово перебувають у Польщі, зокрема за участю міжнародних донорів та сприяння уряду Польщі.
  • Вивчення української мови в польських школах як другої іноземної. Таке рішення може ухвалити адміністрація польської школи за наявності звернень від батьків та можливості влаштувати на роботу відповідного вчителя.
  • Фінансування роботи асистентів з міжкультурних зв’язків та підвищення кваліфікації вчителів, які працюватимуть з нашими дітьми в польській освітній системі. На це ЄС виділив грант для Польщі — $125 млн.
  • Запровадження іспитів з української мови: польська сторона створить умови, щоб українська мова була доступна для складання випускного іспиту з польської школи (іспиту «зрілості») з 2026 року.

Як зауважили в МОН, Україна також готова до співпраці: розвивати статус шкіл з польською мовою навчання в Україні, інформування громадян України про потребу виконання шкільного обов’язку в польських школах та дотримуватися законодавства країни перебування.

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71904

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді