Значна кількість українських вчителів лишають професію

Може бракувати понад 100 тисяч: майже 50% учителів в Україні планують змінити професію

Зменшення кількості вчителів

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

Понад 40% вчителів в Україні має намір вже до 2030 року змінити професію. При цьому лише половина студентів педагогічних вишів планує працювати у школі найближчими роками.

Такі дані зазначено в результатах масштабного дослідження «Вчителі України: кадровий потенціал» від ГО «Освіторія».

Прогнозується, що до 2030 року брак учителів становитиме ймовірно 108 тисяч педагогів. При цьому ця цифра може бути значно більша.

Зокрема, українські вчителі стають старшими. Середній вік українських педагогів — 45 років, а понад 30% вчительського складу — педагоги передпенсійного та пенсійного віку. Більшість педагогів — жінки (86%).

«З професії стрімко "вимиваються" молоді вчителі до 30 років. За останні роки їх кількість зменшилась більш ніж у 1,6 раза. З 2018 по 2023 рік ми втратили 15 тисяч молодих людей, яких не змогли замінити», — зауважила засновниця «Освіторії» Зоя Литвин.

Відповідно до результатів дослідження, лише половина (47%) вчителів задоволені своєю роботою. Абсолютна більшість педагогів (80%) вважає, що суспільство не цінує їхню працю. При цьому педагоги переважно задоволені стосунками з учнями, колегами та батьками.

Серед основних демотиваторів  педагоги назвали бюрократію, низьку зарплату та велике навантаження. Лише 12% задоволені рівнем заробітної плати, а 94% висловилися за скорочення бюрократичного навантаження як головного мотиватора.

Окрім того, кількість вчителів у містах і селах зменшується. Найзначніших втрат учительський склад зазнав із початком повномасштабного вторгнення: за цей час він скоротився на 12%, або майже на 40 тисяч учителів. Існує також значний розрив між учителями гуманітарних і технічних напрямків.

Як зауважили організатори, дослідження тривало понад рік. До нього були залучені понад 10 тисяч вчителів і студентів педагогічних спеціальностей.

За матеріалами Освіторії

Рекомендації МОН щодо атестації

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
93074

Атестація вчителів: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
93256

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань.
46273

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді