Значна кількість українських вчителів лишають професію

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Може бракувати понад 100 тисяч: майже 50% учителів в Україні планують змінити професію

Зменшення кількості вчителів

Перевірки та інституційний аудит: яка різниця

Понад 40% вчителів в Україні має намір вже до 2030 року змінити професію. При цьому лише половина студентів педагогічних вишів планує працювати у школі найближчими роками.

Такі дані зазначено в результатах масштабного дослідження «Вчителі України: кадровий потенціал» від ГО «Освіторія».

Прогнозується, що до 2030 року брак учителів становитиме ймовірно 108 тисяч педагогів. При цьому ця цифра може бути значно більша.

Зокрема, українські вчителі стають старшими. Середній вік українських педагогів — 45 років, а понад 30% вчительського складу — педагоги передпенсійного та пенсійного віку. Більшість педагогів — жінки (86%).

«З професії стрімко "вимиваються" молоді вчителі до 30 років. За останні роки їх кількість зменшилась більш ніж у 1,6 раза. З 2018 по 2023 рік ми втратили 15 тисяч молодих людей, яких не змогли замінити», — зауважила засновниця «Освіторії» Зоя Литвин.

Відповідно до результатів дослідження, лише половина (47%) вчителів задоволені своєю роботою. Абсолютна більшість педагогів (80%) вважає, що суспільство не цінує їхню працю. При цьому педагоги переважно задоволені стосунками з учнями, колегами та батьками.

Серед основних демотиваторів  педагоги назвали бюрократію, низьку зарплату та велике навантаження. Лише 12% задоволені рівнем заробітної плати, а 94% висловилися за скорочення бюрократичного навантаження як головного мотиватора.

Окрім того, кількість вчителів у містах і селах зменшується. Найзначніших втрат учительський склад зазнав із початком повномасштабного вторгнення: за цей час він скоротився на 12%, або майже на 40 тисяч учителів. Існує також значний розрив між учителями гуманітарних і технічних напрямків.

Як зауважили організатори, дослідження тривало понад рік. До нього були залучені понад 10 тисяч вчителів і студентів педагогічних спеціальностей.

За матеріалами Освіторії

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
185

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110576

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11634

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17754

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді