У МОН розповіли про початкові результати політики «Школа офлайн»

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Проміжні результати політики «Школа офлайн»: безпека й доступ до освіти в умовах війни

Результати політики «Школа офлайн»

Проєктна діяльність учнів

Міністерство освіти і науки України продовжує реалізацію політики «Школа офлайн», яку спрямовано на відновлення доступу до очного навчання для українських школярів та збереження їхньої безпеки в умовах війни. Особливо важливо це в умовах підготовки до зимового періоду. Наразі вже є значні досягнення, а також чітке бачення подальших кроків для поліпшення якості освіти в найбільш вразливих регіонах.

Серед проміжних результатів політики «Школа офлайн»:

  • Укриття — основа безпечного навчання: уряд виділив 7,5 млрд грн на створення й облаштування укриттів для шкіл у прифронтових і прикордонних регіонах. Ці укриття дадуть змогу 100 тис. дітей повернутися до очного навчання в умовах безпеки. 

Нині будують / ремонтують 70 таких об'єктів — усі вони є протирадіаційними укриттями. Окрім того, процес будівництва і звітність громад здійснюється через платформу DREAM, що забезпечує прозорість та мінімізацію бюрократії. Ознайомитися з проєктами можна за покликанням. 

  • Підвезення учнів до шкіл: уже закуплено 402 шкільні автобуси через систему «Prozorro» на загальну суму 1,2 млрд грн. Завдяки новим автобусам учні зможуть безпечно дістатися до шкіл з укриттями та продовжити навчання очно. Важливим моментом є закупівля автобусів, адаптованих для дітей з особливими освітніми потребами.
  • Девайси для якісної дистанційки: станом на вересень доставлено 240 077 девайсів: для вчителів — 99 290; для дітей — 140 787. Це дасть змогу учням, які не можуть відвідувати школу через безпекову ситуацію, продовжувати навчання онлайн.

Найбільше будівнцтв і ремонтів укриттів у Харківській області — 29 об’єктів, у Миколаївській — 26 об’єктів, Запорізькій — 18 об’єктів, Сумській — 15 об’єктів, Дніпропетровський — 15 об’єктів, Чернігівській — 15 об’єктів, Херсонській — 13 об’єктів, Одеській — 9 об’єктів.

Як зауважили в МОН, усі укриття є багатофункціональними й мають зони для навчання, відпочинку та харчування, що дає змогу організувати безпечний освітній простір навіть у складних умовах. Такі укриття потрібні передусім для прифронтових територій, де обстріли можуть розпочатися вже після сигналу повітряної тривоги.

Зокрема, за допомогою партнерства з міжнародною компанією «Palantir» МОН активно використовує дані для аналізу безпекової ситуації й освітньої інфраструктури. Це дає змогу оперативно ухвалювати рішення щодо відновлення навчання в різних регіонах, а також розподіляти ресурси для безпеки дітей і вчителів.

Саме тому уряд затвердив нову методику оцінювання безпеки шкіл, яка передбачає 5 рівнів ризику. Це дасть змогу громадам і уряду точно визначати пріоритети і будувати укриття в тих місцях, де вони найбільш потрібні.

Таким чином відбувається відмова від лінійного підходу, де кількість шкіл дорівнює кількості укриттів. Тепер укриття будуються на основі реальної потреби й доцільності, з огляду на рівень ризику в конкретних громадах.

За новою методикою територіальні громади поділено на п'ять категорій:

  1. Непереборний ризик
  2. Дуже високий ризик
  3. Високий ризик
  4. Помірний ризик
  5. Задовільний рівень безпеки

Перелік громад із зазначеними рівнями ризику можна знайти на дашборді. Ця методика допоможе зосередити зусилля на найбільш вразливих громадах.

Окрім того, у МОН активно працюють над зміцненням інфраструктури шкіл, що дає можливість дітям навчатися в безпечних умовах, зокрема й у зимовий період. У межах комплексної політики «Школа офлайн» уряд разом із міжнародними партнерами продовжує підтримку шкіл, сприяючи їхній підготовці до зимових умов та забезпеченню стабільного освітнього процесу.

З листопада 2024 року ЮНІСЕФ надає 203,35 млн грн для 700 шкіл для поліпшення умов для очного навчання. Кожен заклад отримує по 290 500 грн для поліпшення інфраструктури: утеплення приміщень, закупівлю обладнання, а також ремонт шкільних їдалень в межах національної реформи харчування. Ці кошти дадуть змогу школам проводити навчання в комфортних умовах навіть у зимовий період.

Важливо, що розподіл коштів здійснювався за трьома категоріями:

  • школи на прифронтових територіях з очним навчанням;
  • школи із щонайменше 50 дітьми ВПО, що навчаються очно;
  • єдині у громаді школи з очним навчанням.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22123

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30797

Реформа профільної середньої освіти: як це відбувається

Нові умови і обставини диктують новий підхід до розвитку економіки, яка, у свою чергу, мотивує до пошуку інших форм і методів управління у галузях, на яких вона базується. Зокрема, це стосується і освіти. З цією метою в Україні розпочалася реформа профільної освіти, яка відбувається у кілька етапів. Що вона передбачає і до яких змін ми маємо бути готові – далі у статті
1157

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді