В Україні обговорили напрями розвитку науки в сучасних умовах

Інновації, що наближають перемогу: МОН, Мінцифра та Brave1 провели спільний захід до Всесвітнього дня науки

Розвиток української науки в сучасних умовах

Національно-патріотичне виховання в школі

7 листопада 2024 року Міністерство освіти і науки, Міністерство цифрової трансформації та Brave1 провели спільний захід до Всесвітнього дня науки — World Science Day: Deeptech to DefenceTech. 

Під час цього заходу, який відбувся у Київському авіаційному інституті, обговорили перспективи створення інновацій, що наближають перемогу, та відзначили ключові досягнення українських науковців.

Учасниками заходу стали майже 300 представників із різноманітних галузей та секторів економіки України, зокрема, керівників закладів вищої освіти, наукових установ, дослідників, які мають готові розробки та інноваційні рішення оборонного та подвійного призначення, а також представників центральних органів виконавчої влади, що формують і впроваджують політику в галузі оборонного та наукового секторів. До події долучилися представники понад 60 закладів вищої освіти, 40 наукових установ, 5 міністерств, низки державних підприємств та установ оборонного сектору.

Наразі наука першочергово повинна відігравати вагому роль у забезпеченні обороноздатності України. Таку тезу зазначив Михайло Федоров — віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій України — міністр цифрової трансформації України.

«Щоб захищатися і протидіяти ворогу в умовах технологічної війни, нам потрібно постійно створювати інновації. За цей час ми відкрили ринок БпЛА, масштабували досвід на ринки РЕБ, роботів тощо. Зокрема, на платформі Brave1 уже зареєстровано понад 3 тисячі технологічних розробок, більшість з яких не існувало до повномасштабного вторгнення. Синергія вчених, розробників, інноваторів та військових допоможе знайти нові технологічні геймченджери», — акцентував Михайло Федоров.

Зокрема під час заходу міністр освіти і науки Оксен Лісовий вручив командам науковців Премії Кабінету Міністрів України за розроблення і впровадження інноваційних технологій. 

«Усі наші наукові дослідження сьогодні мають бути орієнтовані на три сфери: обороноздатність, розвиток економіки та соціальну сферу. Розуміючи це, ми працюємо над розбудовою новітньої мережі наукових установ та науково-дослідницької інфраструктури. Маємо нарощувати наші спроможності для досягнення потрібного результату», — наголосив очільник освітнього відомства.

Було вручено премії за розробки у двох категоріях: «Інноваційні технології підвищення ефективності вогневого ураження» й «Інноваційні технології діагностики та лікування найпоширеніших ендокринних і гормонозалежних захворювань». Їх щорічно присуджують за видатні успіхи в упровадженні наукових розробок у реальний сектор економіки та просуванні інновацій.

Окрім того, на події відбулася презентація результатів експериментального проєкту щодо створення «Мережі стартап-шкіл — інкубаторів — акселераторів» на базі шести українських університетів. Усі вони отримали сертифікати, які підтверджують відкриття стартап-шкіл на базі ЗВО та отримання державної підтримки.

«Цей проєкт — один із важливих практичних ініціатив МОН щодо створення інфраструктури для більш швидкого доведення розробок до стадії практичного впровадження, масштабування і комерціалізації технологій», — зауважив заступник міністра освіти і науки Денис Курбатов.

Також було презентовано низку інноваційних рішень і розробок від українських дослідників із ЗВО / НУ. Натомість представники оборонного сектору поділилися пріоритетними запитами до наукової спільноти, а також презентували можливості для розвитку наукоємних проєктів за підтримки Brave 1.

«Brave1 поєднує розробників, виробників та наявні оборонні запити на нові рішення, інновації та технології. Ми відкриті до співпраці, запрошуємо долучатися до наших ініціатив і проєктів», — зазначила керівниця DefenceTech кластеру Brave1 Наталія Кушнерська.

За інформацією МОН

Рекомендації МОН щодо атестації

Статті за темою

Усі статті за темою

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця.
93095

Атестація вчителів: Що? Де? Коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
93256

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань.
46276

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді