МОН додало нові навчальні програми для 5–7 класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Опубліковано нові навчальні програми, розроблені на основі модельних для 5–7 класів НУШ

Навчальні програми для 5–7 класів НУШ

Про Держстандарт профільної середньої освіти

У Міністерстві освіти і науки України продовжують публікувати навчальні програми для 5–7 класів НУШ, розроблені на основі чинних модельних навчальних програм (МНП).

Цього разу оновлено переліки програм для таких освітніх галузей:

  • природничої;
  • мовно-літературної;
  • математичної;
  • мистецької;
  • технологічної;
  • етики і предметів морального спрямування;
  • соціальної та здоровʼязбережувальної.

Зокрема на сторінці МОН уже розміщено програми для інших освітніх галузей.

Учителі можуть користуватися всіма навчальними програми, а також використовувати їх як основу для календарно-тематичного планування.

Як зауважили в МОН, навчальні програми підготували авторські колективи відповідних модельних програм на запит МОН. Потреба в цьому виникла у зв’язку із затвердженням змін до Типової освітньої програми для 5–9 класів і з огляду на виклики, що постали перед українською системою освіти через пандемію COVID–19 та повномасштабну війну. Зокрема, беручи до уваги значні втрати в освітньому процесі, про що свідчать результати моніторингових досліджень.

Серед особливостей оновлених навчальних програм:

  • розраховані на мінімальну кількість годин, передбачену Типовою освітньою програмою для 5–9 класів. Якщо в класі визначено більше годин з предмета / інтегрованого курсу, учитель може більше часу надати вивченню складних / ключових тем, передбачити діяльність із подолання навчальних втрат тощо. У такому разі потрібно орієнтуватися на освітні потреби та можливості конкретного класу;
  • визначають кількість навчального часу на вивчення кожної теми;
  • повністю відповідають Державному стандарту базової середньої освіти: результати навчання і їхній обсяг, послідовність викладу результатів у межах кожної теми;
  • зміст зорієнтовано на ключову тематику, визначену базовими знаннями в стандарті. Окрім того, мета змісту — забезпечувати можливість надолужувати навчальні втрати;
  • запропоновані види навчальної діяльності сприятимуть досягненню результатів навчання разом із надолуженням навчальних втрат.

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71905

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді