МОН додало нові навчальні програми для 5–7 класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Опубліковано нові навчальні програми, розроблені на основі модельних для 5–7 класів НУШ

Навчальні програми для 5–7 класів НУШ

Про Держстандарт профільної середньої освіти

У Міністерстві освіти і науки України продовжують публікувати навчальні програми для 5–7 класів НУШ, розроблені на основі чинних модельних навчальних програм (МНП).

Цього разу оновлено переліки програм для таких освітніх галузей:

  • природничої;
  • мовно-літературної;
  • математичної;
  • мистецької;
  • технологічної;
  • етики і предметів морального спрямування;
  • соціальної та здоровʼязбережувальної.

Зокрема на сторінці МОН уже розміщено програми для інших освітніх галузей.

Учителі можуть користуватися всіма навчальними програми, а також використовувати їх як основу для календарно-тематичного планування.

Як зауважили в МОН, навчальні програми підготували авторські колективи відповідних модельних програм на запит МОН. Потреба в цьому виникла у зв’язку із затвердженням змін до Типової освітньої програми для 5–9 класів і з огляду на виклики, що постали перед українською системою освіти через пандемію COVID–19 та повномасштабну війну. Зокрема, беручи до уваги значні втрати в освітньому процесі, про що свідчать результати моніторингових досліджень.

Серед особливостей оновлених навчальних програм:

  • розраховані на мінімальну кількість годин, передбачену Типовою освітньою програмою для 5–9 класів. Якщо в класі визначено більше годин з предмета / інтегрованого курсу, учитель може більше часу надати вивченню складних / ключових тем, передбачити діяльність із подолання навчальних втрат тощо. У такому разі потрібно орієнтуватися на освітні потреби та можливості конкретного класу;
  • визначають кількість навчального часу на вивчення кожної теми;
  • повністю відповідають Державному стандарту базової середньої освіти: результати навчання і їхній обсяг, послідовність викладу результатів у межах кожної теми;
  • зміст зорієнтовано на ключову тематику, визначену базовими знаннями в стандарті. Окрім того, мета змісту — забезпечувати можливість надолужувати навчальні втрати;
  • запропоновані види навчальної діяльності сприятимуть досягненню результатів навчання разом із надолуженням навчальних втрат.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81709

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76647

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53448

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19105

Типові навчальні плани для 5-9 класів НУШ

У навчальному плані освітньої програми заклад освіти відображає перелік навчальних предметів та інтегрованих курсів для реалізації кожної освітньої галузі, а також орієнтовний перелік міжгалузевих інтегрованих курсів
130981

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді