Про Держстандарт профільної середньої освіти
У Міністерстві освіти і науки України продовжують публікувати навчальні програми для 5–7 класів НУШ, розроблені на основі чинних модельних навчальних програм (МНП).
Цього разу оновлено переліки програм для таких освітніх галузей:
- природничої;
- мовно-літературної;
- математичної;
- мистецької;
- технологічної;
- етики і предметів морального спрямування;
- соціальної та здоровʼязбережувальної.
Зокрема на сторінці МОН уже розміщено програми для інших освітніх галузей.
Учителі можуть користуватися всіма навчальними програми, а також використовувати їх як основу для календарно-тематичного планування.
Інтеграція різних дисциплін сприяє розвитку креативності в учнів, навчає бачити нові можливості та підходи до розв’язання проблем, стимулює до творчості. Скористайтеся досвідом закладу освіти, який реалізує інтердисциплінарний підхід під час Тижнів фокусованого навчання
Як зауважили в МОН, навчальні програми підготували авторські колективи відповідних модельних програм на запит МОН. Потреба в цьому виникла у зв’язку із затвердженням змін до Типової освітньої програми для 5–9 класів і з огляду на виклики, що постали перед українською системою освіти через пандемію COVID–19 та повномасштабну війну. Зокрема, беручи до уваги значні втрати в освітньому процесі, про що свідчать результати моніторингових досліджень.
Серед особливостей оновлених навчальних програм:
- розраховані на мінімальну кількість годин, передбачену Типовою освітньою програмою для 5–9 класів. Якщо в класі визначено більше годин з предмета / інтегрованого курсу, учитель може більше часу надати вивченню складних / ключових тем, передбачити діяльність із подолання навчальних втрат тощо. У такому разі потрібно орієнтуватися на освітні потреби та можливості конкретного класу;
- визначають кількість навчального часу на вивчення кожної теми;
- повністю відповідають Державному стандарту базової середньої освіти: результати навчання і їхній обсяг, послідовність викладу результатів у межах кожної теми;
- зміст зорієнтовано на ключову тематику, визначену базовими знаннями в стандарті. Окрім того, мета змісту — забезпечувати можливість надолужувати навчальні втрати;
- запропоновані види навчальної діяльності сприятимуть досягненню результатів навчання разом із надолуженням навчальних втрат.
Джерело: МОН