Українська система освіти продовжує зазнавати великих змін, спричинених пандемією та війною. З кожним днем навантаження на вчителів зростає, і їм доводиться працювати подекуди в чотири рази більше, ніж раніше.
За словами заступниці міністра освіти і науки Надії Кузьмичової, наразі в багатьох школах одночасно навчаються чотири категорії учнів, що значно ускладнює навчальний процес.
До першої групи відносяться діти, які навчаються офлайн або за змішаною формою навчання, коли тиждень частина учнів приходить до школи, а інші — навчаються дистанційно, змінюючи місця на наступний тиждень.
Друга група — це школярі, які залишаються на території України, але змінили регіон проживання і долучаються до уроків дистанційно.
Третя категорія — діти, які виїхали за кордон, але залишаються зарахованими до українських шкіл. Вони не можуть повністю відвідувати онлайн-уроки, оскільки навчаються у закордонних школах.
У журналі — цикл статей, присвячених просвітницькій програмі «Свідомий користувач медіапростору». У цій статті — опис двох занять, які ознайомлюють із поняттями нетикету та реклами в інтернеті, а також її маніпулятивним впливом на людину.
Четверта група — це діти, які перебувають на тимчасово окупованих територіях і навчаються дистанційно в українських школах.
Як акцентувала заступниця очільника МОН, така ситуація є справжнім викликом для українських закладів освіти. Через необхідність одночасно викладати для декількох категорій учнів, значно зростає навантаження на вчителів, що негативно впливає на якість освіти. Тому вчителі змушені постійно перемикатися між різними форматами викладання, що ускладнює фокусування на потребах кожного учня.
Зі свого боку Міністерство освіти і науки визнало цю проблему та планує вжити заходів для її вирішення. Уже з 1 вересня 2025 року буде запроваджено обов'язкове розмежування учнів за різними форматами навчання. Це означає, що класи будуть поділятися на окремі групи для очного та дистанційного навчання. Таким чином, вчителі зможуть зосередитися на одній групі учнів, а учні, в свою чергу, отримають якіснішу освіту.
На думку Надії Кузьмичової такі зміни дозволять краще враховувати потреби кожної категорії учнів і покращать ефективність навчального процесу. Але до цього часу школи продовжуватимуть працювати в умовах надзвичайного навантаження, що вимагає від вчителів додаткових зусиль та витримки.
Джерело: РБК-Україна