Українські школярі навчатимуться в новому форматі

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Школярів переведуть на новий формат: навчатися класами більше не будуть

Оцінювання в НУШ : ВЕБІНАР

Українська система освіти продовжує зазнавати великих змін, спричинених пандемією та війною. З кожним днем навантаження на вчителів зростає, і їм доводиться працювати подекуди в чотири рази більше, ніж раніше. 

За словами заступниці міністра освіти і науки Надії Кузьмичової, наразі в багатьох школах одночасно навчаються чотири категорії учнів, що значно ускладнює навчальний процес.

До першої групи відносяться діти, які навчаються офлайн або за змішаною формою навчання, коли тиждень частина учнів приходить до школи, а інші — навчаються дистанційно, змінюючи місця на наступний тиждень. 

Друга група — це школярі, які залишаються на території України, але змінили регіон проживання і долучаються до уроків дистанційно. 

Третя категорія — діти, які виїхали за кордон, але залишаються зарахованими до українських шкіл. Вони не можуть повністю відвідувати онлайн-уроки, оскільки навчаються у закордонних школах. 

Четверта група — це діти, які перебувають на тимчасово окупованих територіях і навчаються дистанційно в українських школах.

Як акцентувала заступниця очільника МОН, така ситуація є справжнім викликом для українських закладів освіти. Через необхідність одночасно викладати для декількох категорій учнів, значно зростає навантаження на вчителів, що негативно впливає на якість освіти. Тому вчителі змушені постійно перемикатися між різними форматами викладання, що ускладнює фокусування на потребах кожного учня.

Зі свого боку Міністерство освіти і науки визнало цю проблему та планує вжити заходів для її вирішення. Уже з 1 вересня 2025 року буде запроваджено обов'язкове розмежування учнів за різними форматами навчання. Це означає, що класи будуть поділятися на окремі групи для очного та дистанційного навчання. Таким чином, вчителі зможуть зосередитися на одній групі учнів, а учні, в свою чергу, отримають якіснішу освіту.

На думку Надії Кузьмичової такі зміни дозволять краще враховувати потреби кожної категорії учнів і покращать ефективність навчального процесу. Але до цього часу школи продовжуватимуть працювати в умовах надзвичайного навантаження, що вимагає від вчителів додаткових зусиль та витримки.

Джерело: РБК-Україна

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5613

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77794

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3818

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82030

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді