ДСЯО презентувала результати дослідження щодо успішності учнів 6 і 8 класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Більшість учнів 6 і 8 класів показали середні результати в тестуванні з української мови та математики — дослідження

Моніторинг якості освіти в навчальних закладах

Позапланові перевірки та інституційні аудити: чи будуть у 2024/2025 н.р.

Державна служба якості освіти презентувала результати ІІ етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Тестування з української мови та математики учнів 6 і 8 класів провели у травні 2024 року.

Подібне дослідження Держслужба проводить другий рік поспіль. Більшість учнів, які взяли участь у тестуванні, показали результати середнього рівня. Детальніше ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням

«Ми зараз фундаментально переглядаємо роботу з даними та цифровізуємо освіту. Важливо, щоб ті дані, які ми використовуємо у своїх управлінських рішеннях, відображали реальний стан справ. Я хочу подякувати всій команді, яка займалася проведенням цього моніторингу. Сьогодні такі дослідження є надзвичайно важливими», — зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

За цьогорічними результатами, частка шестикласників, які виконали тести на достатньому рівні (супроти середнього). Імовірно, одна з причин цього — очне навчання (частка дистанційного формату зменшилася з 39% до 24% відносно попереднього навчального року).

«На другому році дослідження очікували відстежити ймовірні зміни в результатах навчання українського учнівства. Втім з’ясувалося, що тести виконані майже так само, як торік, — на “середньому” рівні. Хоча є деякі тенденції й до зростання. Знову підтверджено прямий зв’язок між якістю викладання навчального предмета й успішністю учнів і учениць, а також те, що в умовах повномасштабної війни вчителі змогли забезпечити освітній процес на такому рівні, щоб діти не втратили мотивації та снаги до навчання», — акцентував голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак.

Відповідно до результатів дослідження, шестикласники продемонстрували незначне поліпшення в результатах навчання і з математики, і з української мови. А от у восьмикласників є зниження середніх результатів у тестуванні, особливо з математики. 

Зниження середніх результатів серед восьмикласників могло відбутися через вплив війни на психоемоційний стан і мотивацію підлітків.

Щодо до зміни формату навчання, а саме повернення до очного навчання, то це позитивно вплинуло на показники. Учні й учениці, які продовжували навчатися дистанційно чи в змішаному форматі, продемонстрували зниження показників.

Забезпеченість ресурсами для навчання та підтримка з боку вчителів є критично важливими для успішності учнів і учениць. Що вкотре підтверджує потребу в інвестиціях в освітню інфраструктуру, особливо в контексті повернення до очного навчання, та професійний розвиток педагогів.

Як і торік, тестування показало регіональні й диспропорції в результатах за типом населеного пункту. Учні міських шкіл мають вищі результати, аніж їхні однолітки із сіл. Учнівство з Києва демонструє стабільно високі результати, тоді як результати у східних і північних регіонах мають тенденцію до зниження. Це свідчить про необхідність стратегічних рішень для освіти в більш вразливих регіонах. 

Одним із таких рішень є політика «Школа офлайн», інфраструктурний компонент якої передбачає будівництво і ремонт укриттів у прифронтових і прикордонних з росією областях, закупівлю автобусів. А отже, поступове повернення учнів до очного навчання.

Третій, фінальний, етап загальнодержавного моніторингового дослідження планується провести у травні 2025 року. Така системність дасть змогу виокремити ключові тенденції в загальній середній освіті за умов нестабільного освітнього процесу та оперативно реагувати на виявлені виклики.

За матеіалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5658

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77858

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4285

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82125

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді