ДСЯО презентувала результати дослідження щодо успішності учнів 6 і 8 класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Більшість учнів 6 і 8 класів показали середні результати в тестуванні з української мови та математики — дослідження

Моніторинг якості освіти в навчальних закладах

Позапланові перевірки та інституційні аудити: чи будуть у 2024/2025 н.р.

Державна служба якості освіти презентувала результати ІІ етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану. Тестування з української мови та математики учнів 6 і 8 класів провели у травні 2024 року.

Подібне дослідження Держслужба проводить другий рік поспіль. Більшість учнів, які взяли участь у тестуванні, показали результати середнього рівня. Детальніше ознайомитися з результатами дослідження можна за посиланням

«Ми зараз фундаментально переглядаємо роботу з даними та цифровізуємо освіту. Важливо, щоб ті дані, які ми використовуємо у своїх управлінських рішеннях, відображали реальний стан справ. Я хочу подякувати всій команді, яка займалася проведенням цього моніторингу. Сьогодні такі дослідження є надзвичайно важливими», — зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.

За цьогорічними результатами, частка шестикласників, які виконали тести на достатньому рівні (супроти середнього). Імовірно, одна з причин цього — очне навчання (частка дистанційного формату зменшилася з 39% до 24% відносно попереднього навчального року).

«На другому році дослідження очікували відстежити ймовірні зміни в результатах навчання українського учнівства. Втім з’ясувалося, що тести виконані майже так само, як торік, — на “середньому” рівні. Хоча є деякі тенденції й до зростання. Знову підтверджено прямий зв’язок між якістю викладання навчального предмета й успішністю учнів і учениць, а також те, що в умовах повномасштабної війни вчителі змогли забезпечити освітній процес на такому рівні, щоб діти не втратили мотивації та снаги до навчання», — акцентував голова Державної служби якості освіти Руслан Гурак.

Відповідно до результатів дослідження, шестикласники продемонстрували незначне поліпшення в результатах навчання і з математики, і з української мови. А от у восьмикласників є зниження середніх результатів у тестуванні, особливо з математики. 

Зниження середніх результатів серед восьмикласників могло відбутися через вплив війни на психоемоційний стан і мотивацію підлітків.

Щодо до зміни формату навчання, а саме повернення до очного навчання, то це позитивно вплинуло на показники. Учні й учениці, які продовжували навчатися дистанційно чи в змішаному форматі, продемонстрували зниження показників.

Забезпеченість ресурсами для навчання та підтримка з боку вчителів є критично важливими для успішності учнів і учениць. Що вкотре підтверджує потребу в інвестиціях в освітню інфраструктуру, особливо в контексті повернення до очного навчання, та професійний розвиток педагогів.

Як і торік, тестування показало регіональні й диспропорції в результатах за типом населеного пункту. Учні міських шкіл мають вищі результати, аніж їхні однолітки із сіл. Учнівство з Києва демонструє стабільно високі результати, тоді як результати у східних і північних регіонах мають тенденцію до зниження. Це свідчить про необхідність стратегічних рішень для освіти в більш вразливих регіонах. 

Одним із таких рішень є політика «Школа офлайн», інфраструктурний компонент якої передбачає будівництво і ремонт укриттів у прифронтових і прикордонних з росією областях, закупівлю автобусів. А отже, поступове повернення учнів до очного навчання.

Третій, фінальний, етап загальнодержавного моніторингового дослідження планується провести у травні 2025 року. Така системність дасть змогу виокремити ключові тенденції в загальній середній освіті за умов нестабільного освітнього процесу та оперативно реагувати на виявлені виклики.

За матеіалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11581

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17674

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
1271

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді