МОН запускає проєкт для створення безбар’єрного освітнього середовища

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Освітня безбар’єрність має поширюватися на всі сфери життєдіяльності

Безбар'єрне освітнє середовище для людей з ООП

Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП

Українська система освіти потребує сучасних підходів для забезпечення безбар’єрного освітнього середовища.

Саме тому Міністерство освіти і науки запускає флагманський проєкт — «Центри підтримки студентів», який розроблено в рамках Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, що реалізується за ініціативи першої леді України Олени Зеленської.

Насамперед проєкт має розробити та впровадити нові підходи до забезпечення рівного доступу до освіти для всіх здобувачів, включаючи студентів з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, впроваджуючи безбар’єрне середовище у закладах вищої освіти.

Також центри підтримки студентів мають забезпечити фізичну, освітню та інформаційну безбар’єрність закладів вищої освіти для всіх учасників освітнього процесу.

Передумовами створення відповідного проєкту стала не тільки відсутність доступної для здобувачів вищої освіти інформації про наявність у закладі комплексної системи підтримки, але й недостатньо адаптовану до сучасних умов матеріально-технічну базу.

Мета проєкту — запровадити всебічну підтримку студентів з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю. Серед основних завдань:

  • Індивідуальний супровід здобувачів освіти — від моменту вступу і протягом усього навчання.
  • Адаптація освітнього процесу — створення індивідуальних навчальних програм та доступних матеріалів.
  • Консультаційний супровід — надання всебічної інформаційної підтримки як студентам, так і їхнім батькам.
  • Фізична та освітня безбар’єрність — забезпечення доступу до всіх просторових і технічних елементів освітнього закладу. 

Зокрема, центри підтримки студентів можуть створюватися на базі університетів і працюватимуть у тісній взаємодії з різними підрозділами закладів. Це дозволить створити умови для ефективної інтеграції студентів з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю в освітній процес, забезпечивши доступ до:

  • адаптованих навчальних матеріалів;
  • психологічної підтримки;
  • консультування з питань працевлаштування та подальшої кар'єри.

Як зауважила заступниця міністра освіти і науки Євгенія Смірнова, інклюзивне навчання — це фундамент для побудови суспільства, де кожна людина, незалежно від її можливостей, має шанс на самореалізацію. Створення безбар'єрного середовища у закладах вищої освіти — це не лише про зручність та доступність, але й про розвиток кадрового потенціалу країни.

Передбачається, що цей проєкт допоможе багатьом молодим людям з ООП не просто здобути освіту, а й стати активними у суспільному житті, розвивати власні стартапи, займатися підприємницькою діяльністю та робити внесок у розвиток країни. Це критично важливо для забезпечення стійкого економічного зростання держави.

Таким чином, «Центри підтримки студентів» є не лише освітньою реформою, а й одним із ключових елементів інтеграції людей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, у суспільство та економіку.

Джерело: Фейсбук-сторінка Євгенії Смірнової

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4157

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
98947

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22446

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді