Налагоджуємо педагогічне спілкування
Відповідно до змін у реформі профільної середньої освіти учні зможуть обирати профіль навчання й інтегровані курси.
Ідеться про академічні ліцеї (10–12 класи), заклади професійної (професійно-технічної), а також фахової передвищої та спеціалізованої освіти. Навчатися за новим стандартом почнуть з 1 вересня 2027 року (перший потік Нової української школи).
Серед основних змін:
- Вибір профілю навчання: математичний, STEM (Science, Technology, Engineering, Math), IT, мовно-літературний тощо;
- Години для вивчення навчальних предметів / інтегрованих курсів за вибором. Їх кількість зростатиме від 10 до 12 року навчання;
- Кількість годин на обов’язкові навчальні предмети й інтегровані курси буде найбільшою в 10 класі, бо цей рік є адаптаційним. Після нього учні зможуть змінити профіль навчання без будь-яких освітніх втрат;
- Серед вибіркових курсів та предметів можна буде обирати і профільні, і позапрофільні;
- Години для предметів за вибором можна буде перерозподілити на обов’язкові предмети за обраним профілем, але не можна буде додати до загальнообов’язкових;
- Школярів ділитимуть за класами й групами для вивчення окремих предметів, курсів та модулів. Це залежатиме від вибору кожного учня;
- Окремі варіанти базового навчального плану створять для класів (груп) з навчанням мовою корінного народу або національної меншини.
Опрацюєте нові підходи до оцінювання навчальних досягнень учнів. Опануєте алгоритм, інструменти та методи формувального оцінювання
Як зауважив міністр освіти і науки Оксен Лісовий, у профільних ліцеях повинно навчатися не менше 600 учнів, а в ідеалі їх має бути понад тисяча. При цьому під час розподілення дітей будуть враховувати, чи потрібна ліцею реконструкція або більш новітнє обладнання. Разом з цим, учням, які живуть далеко від школи, буде організоване довезення.
«Підвезення не повинно бути більшим, ніж 30 хвилин. У великій малонаселеній області, є великі виклики, наприклад Сумська, Чернігівська, Одеська області — там дійсно буде мало ліцеїв і нам доведеться робити якісь виключення, але реформа людиноцентрична. І ми дивимося, як зробити так, які виключення застосувати, в яких випадках, як диференційовано підійти до її імплементації, щоб ми не втратили суть», — прокоментував очільник освітнього відомства.
Окрім того, відбулася презентація дослідження «Зміст освіти у старшій профільній школі», яке провів Київський міжнародний інститут соціології.
За результатами дослідження, серед батьків і учнівства зараз доволі високий рівень підтримки профільного навчання в старших класах. Так, позитивне ставлення до впровадження ініціативи висловила переважна більшість респондентів і респонденток:
- 85% батьків учнів 10–11-х класів підтримують впровадження профільного навчання;
- 78% батьків учнів 5–6-х класів уже зараз виступають «за» реформу.
«Чинні» старшокласники також підтримують ідею впровадження профільного навчання — 85% з них висловилися позитивно щодо цієї ініціативи.
За інформацією МОН