Міністерство освіти і науки України розробило й оприлюднило Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році.
Зокрема в них зазначено програми, за якими навчатимуться учнів з ООП. А також як оцінювати їхні навчальні досягнення й забезпечити їм безпеку, як працювати з педагогами, які забезпечують інклюзивне навчання тощо.
Насамперед організація освітнього процесу в закладах освіти, в яких навчаються учні / учениці з ООП, в тому числі спеціальних, має здійснюватися з урахуванням всіх безпекових норм. Тому безпека всіх учасників освітнього процесу є пріоритетним напрямом.
Які знання й навички потрібні вихователю для роботи вінклюзивній групі? Яка роль вихователя в команді психолого-педагогічного супроводу? Як організовувати освітній процес відповідно до рівня підтримки дитини?
Окрім того, у рекомендаціях йдеться про те, що навчання дітей з ООП має відповідати ключовим цілям Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання. Важливо, щоб кожна особа була забезпечена якісними освітніми послугами, що відповідають її індивідуальним потребам і можливостям.
Також серед розділів рекомендацій МОН:
- Організація освітнього процесу.
- Щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
- Щодо змісту освітньої діяльності.
- Кадрове забезпечення інклюзивного навчання.
- Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливим освітніми потребами.
- Щодо роботи асистента вчителя та асистента дитини в умовах інклюзивного навчання.
Як організувати співпрацю з батьками дітей з ООП
За інформацією МОН