В Україні запустили платформу для надолуження освітніх втрат учнів 9–11-х класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Для учнів 9–11-х класів запустили безплатну навчальну платформу з надолуження освітніх втрат: як скористатися

Платформа для надолуження освітніх втрат учнів 9–11-х класів

Як підготуватися до уроку за допомогою нейромереж

Для учнів і учениць 9–11-х класів створили безплатну Екосистему для надолуження освітніх втрат із 5 шкільних предметів:

  • алгебри;
  • геометрії;
  • історії України;
  • англійської мови;
  • української мови.

Детальніше ознайомитися з платформою та її функціоналом можна за посиланням. Зокрема, у мережі є відеоінструкція для користування Екосистемою. 

Спочатку пандемія Covid–19, а потім повномасштабне вторгнення росії на територію України спричинили в українських школярів і школярок значні освітні втрати. Згідно з результатами дослідження PISA-2022, 15-річні українські підлітки відстають від однолітків у країнах своєї групи з читацької, математичної та природничої компетентностей у середньому на 1,5–2 роки. Зокрема, за даними МОН, наразі близько 1 мільйона українських дітей не мають повноцінного доступу до офлайн-освіти.

Саме тому, Екосистема з надолуження освітніх втрат дає змогу учням і ученицям спочатку пройти тестування на основі штучного інтелекту й визначити свій рівень знань з кожного окремого предмета. Далі алгоритм позначить зеленим, жовтим і червоним кольорами теми, які школяр (-ка) засвоїв (-ла) добре та яких потрібно приділити додаткову увагу.

Після цього учень / учениця може самостійно опрацювати необхідні теми за допомогою інтерактивних кейсових уроків на порталі Екосистеми.

Окрім того, навчання школярів і школярок на платформі відбувається на основі інноваційного формату «перевернутого класу». Його суть полягає в тому, що учні й учениці самостійно опрацьовують матеріал, а вчителі допомагають їм, виконуючи роль ментора, а не транслятора знань (цей принцип навчання зараз широко застосовують у США та країнах ЄС).

Автори проєкту також зазначили, що в Екосистемі надолуження освітніх втрат також використовують інтерактивні кейсові уроки, які значно ефективніші за відеолекції, адже мають певний сюжет і персонажів, а також тестові питання, що вбудовані в урок.

Під час навчання учні й учениці за потреби також можуть поставити свої питання вчителю-ментору. Для цього передбачено спеціальний модуль під назвою «Убер-Школа».

«Упродовж уроку один учитель може одночасно та ефективно взаємодіяти з учнями різних класів, які 80–90% матеріалу опановують самостійно й запитують про допомогу тоді, коли мають конкретне питання. На нього вчитель відповідає індивідуально в процесі заняття. Також завдяки тестуванню на основі штучного інтелекту, який вбудований в Екосистему, учнів і учениць можна об’єднати за рівнем знань, що ще більше підвищує ефективність навчання», — зауважив координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ Анатолій Ігнатович.

Нині Екосистема з надолуження освітніх втрат функціонує в 16 Цифрових освітніх центрах, у 3 областях України:

  • Одеській;
  • Миколаївській;
  • Херсонській.

Пізніше систему можуть розширити й на інші регіони, особливо ті, де очне навчання поки неможливе через безпекові умови.

За інформацією НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
212

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54131

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
696

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110909

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді