В Україні запустили платформу для надолуження освітніх втрат учнів 9–11-х класів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Для учнів 9–11-х класів запустили безплатну навчальну платформу з надолуження освітніх втрат: як скористатися

Платформа для надолуження освітніх втрат учнів 9–11-х класів

Як підготуватися до уроку за допомогою нейромереж

Для учнів і учениць 9–11-х класів створили безплатну Екосистему для надолуження освітніх втрат із 5 шкільних предметів:

  • алгебри;
  • геометрії;
  • історії України;
  • англійської мови;
  • української мови.

Детальніше ознайомитися з платформою та її функціоналом можна за посиланням. Зокрема, у мережі є відеоінструкція для користування Екосистемою. 

Спочатку пандемія Covid–19, а потім повномасштабне вторгнення росії на територію України спричинили в українських школярів і школярок значні освітні втрати. Згідно з результатами дослідження PISA-2022, 15-річні українські підлітки відстають від однолітків у країнах своєї групи з читацької, математичної та природничої компетентностей у середньому на 1,5–2 роки. Зокрема, за даними МОН, наразі близько 1 мільйона українських дітей не мають повноцінного доступу до офлайн-освіти.

Саме тому, Екосистема з надолуження освітніх втрат дає змогу учням і ученицям спочатку пройти тестування на основі штучного інтелекту й визначити свій рівень знань з кожного окремого предмета. Далі алгоритм позначить зеленим, жовтим і червоним кольорами теми, які школяр (-ка) засвоїв (-ла) добре та яких потрібно приділити додаткову увагу.

Після цього учень / учениця може самостійно опрацювати необхідні теми за допомогою інтерактивних кейсових уроків на порталі Екосистеми.

Окрім того, навчання школярів і школярок на платформі відбувається на основі інноваційного формату «перевернутого класу». Його суть полягає в тому, що учні й учениці самостійно опрацьовують матеріал, а вчителі допомагають їм, виконуючи роль ментора, а не транслятора знань (цей принцип навчання зараз широко застосовують у США та країнах ЄС).

Автори проєкту також зазначили, що в Екосистемі надолуження освітніх втрат також використовують інтерактивні кейсові уроки, які значно ефективніші за відеолекції, адже мають певний сюжет і персонажів, а також тестові питання, що вбудовані в урок.

Під час навчання учні й учениці за потреби також можуть поставити свої питання вчителю-ментору. Для цього передбачено спеціальний модуль під назвою «Убер-Школа».

«Упродовж уроку один учитель може одночасно та ефективно взаємодіяти з учнями різних класів, які 80–90% матеріалу опановують самостійно й запитують про допомогу тоді, коли мають конкретне питання. На нього вчитель відповідає індивідуально в процесі заняття. Також завдяки тестуванню на основі штучного інтелекту, який вбудований в Екосистему, учнів і учениць можна об’єднати за рівнем знань, що ще більше підвищує ефективність навчання», — зауважив координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ Анатолій Ігнатович.

Нині Екосистема з надолуження освітніх втрат функціонує в 16 Цифрових освітніх центрах, у 3 областях України:

  • Одеській;
  • Миколаївській;
  • Херсонській.

Пізніше систему можуть розширити й на інші регіони, особливо ті, де очне навчання поки неможливе через безпекові умови.

За інформацією НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168913

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71921

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8131

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35106

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді