У МОН оновлять вимоги до академічних ліцеїв

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

100 учнів і чотири класи: у МОН готують зміни до вимог до академічних ліцеїв

Створення мережі академічних ліцеїв

Накази з основної діяльності: як скласти

Наразі за Законом України «Про повну загальну середню освіту» ліцей повинен мати не менше ніж два класи за трьома профілями. Однак, як наголосив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків, така вимога не дозволяє якісно реалізувати вибір освітніх траєкторій і не відповідає суті поняття «академічний ліцей».

Цю тему обговорили спікери під час Серпневої конференції-2024.

«Зараз маємо законодавство, яке дозволяє бути ліцеєм чи не кожній школі в Україні.  Громади насправді не знають, як їм моделювати мережу академічних ліцеїв. Чи будуть вимоги до академічних ліцеїв, наприклад, залежати від щільності населення, від періодів впровадження реформи, ще від якихось чинників? Для такої величезної країни немає рішення однаковісінького для всіх», — акцентувала ексміністерка освіти і науки Лілія Гриневич.

Як зауважив Андрій Сташків, саме це питання найчастіше звучало й на громадських обговореннях профільної середньої освіти: громади хочуть знати вимоги до академічного ліцею. Розуміючи, що їх необхідно сформулювати чіткіше, у МОН напрацювали зміни до Закону «Про повну загальну середню освіту».

Насамперед кількість учнів і класів на паралелі має бути достатньою, щоб забезпечити вільний вибір освітньою траєкторії — тих профілів, які закладені в концепції профільної середньої освіти. Проєкт змін до закону передбачає по чотири класи і 100 учнів на паралелі.

«Це означає, що в закладі, який буде працювати у 2030 році, буде 300 учнів, і це дозволить директору школи, педагогічному колективу дійсно забезпечити ту якість, той вибір, про які говоримо, коли говоримо про реформу профільної середньої освіти», — роз’яснив заступник керівника МОН.

По-друге, ліцеї мають бути обов’язково відокремлені від початкових шкіл та гімназій, крім винятків, які визначатиме Уряд (а не обласні ради). Це дозволить врахувати регіональну специфіку (наприклад, гірських районів, малозаселених регіонів тощо).

По-третє, у МОН прагнуть затвердити положення про ліцей, щоб зафіксувати мінімальні вимоги щодо вибору предметів, безпечного та інклюзивного середовища, харчування, підвезення, проживання учнів у пансіонах.

За матеріалами НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
168896

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
71904

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8127

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35103

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді