У МОН оновлять вимоги до академічних ліцеїв

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

100 учнів і чотири класи: у МОН готують зміни до вимог до академічних ліцеїв

Створення мережі академічних ліцеїв

Накази з основної діяльності: як скласти

Наразі за Законом України «Про повну загальну середню освіту» ліцей повинен мати не менше ніж два класи за трьома профілями. Однак, як наголосив заступник міністра освіти і науки Андрій Сташків, така вимога не дозволяє якісно реалізувати вибір освітніх траєкторій і не відповідає суті поняття «академічний ліцей».

Цю тему обговорили спікери під час Серпневої конференції-2024.

«Зараз маємо законодавство, яке дозволяє бути ліцеєм чи не кожній школі в Україні.  Громади насправді не знають, як їм моделювати мережу академічних ліцеїв. Чи будуть вимоги до академічних ліцеїв, наприклад, залежати від щільності населення, від періодів впровадження реформи, ще від якихось чинників? Для такої величезної країни немає рішення однаковісінького для всіх», — акцентувала ексміністерка освіти і науки Лілія Гриневич.

Як зауважив Андрій Сташків, саме це питання найчастіше звучало й на громадських обговореннях профільної середньої освіти: громади хочуть знати вимоги до академічного ліцею. Розуміючи, що їх необхідно сформулювати чіткіше, у МОН напрацювали зміни до Закону «Про повну загальну середню освіту».

Насамперед кількість учнів і класів на паралелі має бути достатньою, щоб забезпечити вільний вибір освітньою траєкторії — тих профілів, які закладені в концепції профільної середньої освіти. Проєкт змін до закону передбачає по чотири класи і 100 учнів на паралелі.

«Це означає, що в закладі, який буде працювати у 2030 році, буде 300 учнів, і це дозволить директору школи, педагогічному колективу дійсно забезпечити ту якість, той вибір, про які говоримо, коли говоримо про реформу профільної середньої освіти», — роз’яснив заступник керівника МОН.

По-друге, ліцеї мають бути обов’язково відокремлені від початкових шкіл та гімназій, крім винятків, які визначатиме Уряд (а не обласні ради). Це дозволить врахувати регіональну специфіку (наприклад, гірських районів, малозаселених регіонів тощо).

По-третє, у МОН прагнуть затвердити положення про ліцей, щоб зафіксувати мінімальні вимоги щодо вибору предметів, безпечного та інклюзивного середовища, харчування, підвезення, проживання учнів у пансіонах.

За матеріалами НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5613

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77792

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
3812

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82027

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді