Як допомогти педагогу повернутися до роботи
Для педагогів, які готують учнів зі значними освітніми втратами до вступних іспитів (зокрема, дітей із тимчасово окупованих територій України), розробили навчальні посібники з української мови та історії України, що відповідають новим модифікованим (скороченим) програмам.
Авторами цієї ініціативи стала ГО ЦГП «Альменда».
Детальніше ознайомитися та завантажити навчальні посібники можуть усі охочі за наступними посиланнями:
Як відомо, 16 травня 2024 року МОН затвердило рекомендації для використання в школах модифікованих (скорочених) програм з українознавчого компонента:
- української мови;
- української літератури;
- історії України;
- географії.
Саме тому вчителям радять використовувати ці програми під час роботи з учнями й ученицями, які пропустили тривалий період у школі або довго навчалися не за українськими програмами (зокрема, йдеться про дітей на ТОТ або за кордоном).
Проте, навчальних матеріалів, розроблених згідно з модифікованими програмами, досі не було. Це ускладнювало роботу педагогів, які готують дітей з освітніми втратами до складання вступних випробувань.
Норма про наповнюваніть класів покликана полегшити взаємодію вчителів і учнів та зробити освітній процес ефективнішим завдяки зменшенню кількості дітей у класі.
Новий посібник «Історія України» має вигляд навчального довідника. Його авторами є:
- Олег Охредько та Лариса Коломєєць — автори шкільних підручників з історії України й всесвітньої історії та методичних матеріалів для вчителів;
- В’ячеслав Майорський — кандидат педагогічних наук і заслужений учитель України.
У посібнику вміщено матеріал, що розподілений на 29 тем, які охоплюють періоди від Київської Русі до сучасної України. У межах кожного розділу учням і ученицям пропонують спочатку ознайомитися з основними:
- датами,
- назвами,
- термінами,
- іменами,
а потім у стислій формі подають навчальний матеріал за темою.
Щодо посібника з української мови, то його авторкою є Катерина Тимошенко, філологиня, вчителька української мови та літератури й «Учитель року–2020». Видання для школярів охоплює ключові розділи:
- фонетику;
- орфоепію;
- словотвір;
- орфографію;
- лексику;
- граматику.
Загалом посібник розділений на 50 підтем, у кожній з яких виокремлені основні поняття (у форматі коротких пояснень, таблиць і схем).
Джерело: НУШ