Для освітян опублікували посібник щодо підтримки психічного здоров’я

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Чому так важливо підтримувати психічне здоров’я всіх учасників освітнього процесу в закладах освіти

Підтримка психічного здоров'я в школі

Фізичне та емоційне напруження: як допомогти дітям

Освітяни в Україні щодня працюють з дітьми, які мали травмуючий досвід і продовжують проходити складні етапи в навчанні та повсякденному житті.

Саме тому для організації безпечного освітнього середовища, освітня фундація GoGlobal за підтримки Finn Church Aid (FCA) та Міністерства закордонних справ Фінляндії розробила посібник «Коли світ на межі змін: впровадження моделі школи, чутливої до психічного здоров’я» та на його основі — програму тренінгу для тренерів для вчителів, шкільних психологів та соціальних педагогів.

Цьогоріч у червні розпочалося навчання для груп освітян із Харківщини, Сумщини та Миколаївщини, де учасники опановують навички застосування травма-інформованого підходу до роботи зі школярами, які мають травмівний досвід, у закладах середньої освіти, надання першої психологічної допомоги та створення травма-чутливого освітнього середовища в закладах освіти.

В основу програми навчання освітян було покладено оновлений посібник «Коли світ на межі змін: впровадження моделі школи, чутливої до психічного здоров’я», який містить практичні вправи та сценарії для всіх учасників освітнього процесу.

Цьогоріч до навчання долучились понад 3300 учасників. П’ятиденна серія онлайн тренінгів з фінальною сесією в офлайн-форматі у Києві почалась 3 червня.

Передбачається, що після проходження цього тренінгу учасники зможуть передати знання своїм колегам, а далі навчальні колективи будуть впроваджувати заходи щодо травма-інформованого підходу, формування травма-чутливого середовища, розвитку стресостійкості всіх учасників освітнього процесу, роботи із запобігання та виявлення складних ситуацій, а також алгоритму дій у разі їх виникнення.

Зокрема, сучасний заклад освіти повинен інтегрувати в практику своєї роботи ефективні стратегії з підтримки ментального благополуччя. Ефективність навчання важлива, однак необхідно пам’ятати про ще один, чи не найсуттєвіший аспект освіти — це задоволення та добробут школярів.

Програму розроблено за фінансової підтримки фінської міжнародної неурядової організації Finn Church Aid (FCA) та Міністерства закордонних справ Фінляндії. 

Джерело: Освіта.юа

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
52

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110424

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11608

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17709

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді