Школи за кордоном отримають від МОН матеріали для навчання українських дітей

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН планує надавати школам за кордоном свій контент і наратив

Навчальний процес за кордоном

Як впоратися з емоційними складнощами: поради

Міністерство освіти і науки планує повертати українців з міграції, співпрацюючи з діаспорами та поширюючи український контент та наратив в середній освіті школярів, які перебувають за кордоном.

Таку інформацію зазначив міністр освіти і науки Оксен Лісовий. 

Як він зауважив, Україні необхідно реалізовувати цілеспрямовану політику, зокрема освітню, скеровану на діаспори — як нові, так і старі. Тому насамперед важливо зберегти українську ідентичність дітей.

Для цього наразі проводять перезавантаження «Міжнародної української школи». 

Заклад отримає новий функціонал і має стати своєрідним «міністерством закордонної освіти», яке буде формувати бази даних освітніх осередків, розробляти навчальні програми окремо для кожної країни, шукати політичні рішення, які стосуються, наприклад, моделей зарахування дисциплін.

Нині для уникнення перевантаження українських учнів за кордоном розроблено українознавчий компонент.

Таким чином діти можуть вивчати до 6 годин на тиждень українську мову, літературу, історію України та географію.

Відповідне навчання може відбуватись як онлайн, так і в місцевих навчальних осередках або під час факультативних занять з українськими вчителями у школах, де є великі спільноти українських дітей.

«У нас виїхало близько 500 тисяч дітей шкільного віку. Ми загалом маємо величезну діаспору… Це наш ресурс, це наш людський потенціал, який ми можемо сьогодні залучати, якщо дамо школам за кордоном наш сучасний контент, дамо наш наратив», — акцентував очільник освітнього відомства.

За матеріалами Hromadske

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5628

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77819

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4008

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
82070

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді