Кількість учнів у ліцеях впливатиме на різноманітність профілів і вибіркових дисциплін

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Що більше учнів у ліцеї, то більше профілів і вибіркових курсів можна їм запропонувати» — Андрій Сташків

Кількість профілів у ліцеях

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Під час формування мережі академічних ліцеїв, фахівці Міністерства освіти і науки України та обласних державних адміністрацій і громад спираються на кількість учнів і учениць у нинішніх 4, 5 і 6 класах. Адже у 2027 році до 10 класів уже нових академічних ліцеїв підуть цьогорічні шестикласники, а у 2029 році — четвертокласники.

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків під час онлайн-діалогу з управлінцями освіти громад.

Як показує практика, частина школярів і школярок після 9 класу продовжать навчання в професійних коледжах.

«Після 9 класу від 35% до 45% учнів, за нашими розрахунками й прогнозами, продовжать здобувати середню освіту не в академічних ліцеях», — повідомив освітянин.

Як він зауважив, громади спільно з обласними військовими адміністраціями вже почали проєктувати мережу академічних ліцеїв. Ці заклади мають бути великими, щоб об’єднувати учнів у групи для вибору предметів / курсів та мати можливість створити відповідну матеріально-технічну базу. Зокрема, це можуть бути або багатопрофільні ліцеї, або декілька ліцеїв із різними профілями на доступній відстані, залежно від можливостей ОТГ.

Згідно з даними МОН, наразі в четвертих, п’ятих і шостих класах навчається 1,2 мільйона учнів. Проте ця кількість розподілена за громадами нерівномірно:

  • 637 тисяч школярів і школярок — в 11% громад: понад 1 200 учнів 4-6 класів у громаді;
  • 152,5 тисячі школярів і школярок — у 24,6% громад: 600-1200 учнів 4-6 класів у громаді;
  • 244,6 тисячі школярів і школярок — у 21% громад: 300-600 учнів 4-6 класів у громаді;
  • 106 тисяч школярів і школярок — у 43,2% громад: менше ніж 300 учнів 4-6 класів у громаді.

«Щодо останнього показника. Якщо брати у відсотках, то в 623 громадах (43,2%) навчається насправді 9,3% учнів», — акцентував заступник очільника освітнього відомства.

За словами Андрія Сташківа, число, на яке орієнтується МОН і ОДА при аналізі й формуванні мережі академічних ліцеїв, — мінімум 300 учнів 4, 5 і 6 класів у громаді.

«Якщо ми беремо 300 учнів на громаду, мусимо пам’ятати, що половина з них, тобто десь 150, можливо 120, піде навчатися в заклади професійного спрямування. Зрештою, 150 — 180 учнів продовжать навчатися в академічних ліцеях», — наголосив заступник керівника МОН.

Таким чином, щоб забезпечити широкий вибір профілів, в академічних ліцеях має навчатися щонайменше 200 учнів і учениць. Зокрема, у кожному класі на паралелі має бути приблизно 60 школярів і школярок, яких можна буде поділити на 3 профільні групи.

«Якщо у нас буде 30 учнів на паралелі в 10 класі, забезпечити для них відповідно до стандарту вибір предметів або курсів буде неможливо. Або можливо за умови, що в цих групах буде навчатися по 5-6 учнів. У такому випадку вартість навчання буде дуже великою. А також не буде ні соціальної конкуренції, ні можливості змагатися між собою», — підсумував заступник міністра освіти і науки.

За інформацією НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
166

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110530

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11626

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17733

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді