Кількість учнів у ліцеях впливатиме на різноманітність профілів і вибіркових дисциплін

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Що більше учнів у ліцеї, то більше профілів і вибіркових курсів можна їм запропонувати» — Андрій Сташків

Кількість профілів у ліцеях

Заяви: як оформлювати та реєструвати

Під час формування мережі академічних ліцеїв, фахівці Міністерства освіти і науки України та обласних державних адміністрацій і громад спираються на кількість учнів і учениць у нинішніх 4, 5 і 6 класах. Адже у 2027 році до 10 класів уже нових академічних ліцеїв підуть цьогорічні шестикласники, а у 2029 році — четвертокласники.

Таку інформацію зазначив заступник міністра освіти і науки України Андрій Сташків під час онлайн-діалогу з управлінцями освіти громад.

Як показує практика, частина школярів і школярок після 9 класу продовжать навчання в професійних коледжах.

«Після 9 класу від 35% до 45% учнів, за нашими розрахунками й прогнозами, продовжать здобувати середню освіту не в академічних ліцеях», — повідомив освітянин.

Як він зауважив, громади спільно з обласними військовими адміністраціями вже почали проєктувати мережу академічних ліцеїв. Ці заклади мають бути великими, щоб об’єднувати учнів у групи для вибору предметів / курсів та мати можливість створити відповідну матеріально-технічну базу. Зокрема, це можуть бути або багатопрофільні ліцеї, або декілька ліцеїв із різними профілями на доступній відстані, залежно від можливостей ОТГ.

Згідно з даними МОН, наразі в четвертих, п’ятих і шостих класах навчається 1,2 мільйона учнів. Проте ця кількість розподілена за громадами нерівномірно:

  • 637 тисяч школярів і школярок — в 11% громад: понад 1 200 учнів 4-6 класів у громаді;
  • 152,5 тисячі школярів і школярок — у 24,6% громад: 600-1200 учнів 4-6 класів у громаді;
  • 244,6 тисячі школярів і школярок — у 21% громад: 300-600 учнів 4-6 класів у громаді;
  • 106 тисяч школярів і школярок — у 43,2% громад: менше ніж 300 учнів 4-6 класів у громаді.

«Щодо останнього показника. Якщо брати у відсотках, то в 623 громадах (43,2%) навчається насправді 9,3% учнів», — акцентував заступник очільника освітнього відомства.

За словами Андрія Сташківа, число, на яке орієнтується МОН і ОДА при аналізі й формуванні мережі академічних ліцеїв, — мінімум 300 учнів 4, 5 і 6 класів у громаді.

«Якщо ми беремо 300 учнів на громаду, мусимо пам’ятати, що половина з них, тобто десь 150, можливо 120, піде навчатися в заклади професійного спрямування. Зрештою, 150 — 180 учнів продовжать навчатися в академічних ліцеях», — наголосив заступник керівника МОН.

Таким чином, щоб забезпечити широкий вибір профілів, в академічних ліцеях має навчатися щонайменше 200 учнів і учениць. Зокрема, у кожному класі на паралелі має бути приблизно 60 школярів і школярок, яких можна буде поділити на 3 профільні групи.

«Якщо у нас буде 30 учнів на паралелі в 10 класі, забезпечити для них відповідно до стандарту вибір предметів або курсів буде неможливо. Або можливо за умови, що в цих групах буде навчатися по 5-6 учнів. У такому випадку вартість навчання буде дуже великою. А також не буде ні соціальної конкуренції, ні можливості змагатися між собою», — підсумував заступник міністра освіти і науки.

За інформацією НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
2386

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81826

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
77151

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53763

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19174

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді