Демотивованість учня: ознаки та рекомендації
У Міністерстві освіти і науки України працюють над спрощенням деяких освітніх програм. Зокрема, йдеться про два великі блоки предметів, звідки мають виключити все другорядне:
- гуманітаристика;
- STEM-блок (природничі науки та математика).
Таку інформацію зазначив міністр освіти і науки Оксен Лісовий.
Як він зауважив, у сучасних умовах необхідно створити можливість для дітей самим заглиблюватися в тему, яку вони вивчають, аналізувати навчальний матеріал і розвивати креативне мислення та фантазію.
«Коли ми в “Українській літературі” даємо на рік, умовно, 42 автори, то розуміємо, що діти не заглибляться у твір, якісно його не рефлексуватимуть, не матимуть часу на осмислення вчинків героїв і проживання ситуацій. А це те, заради чого ми привчаємо дітей до читання», — роз’яснив очільник освітнього відомства.
За його словами, сучасні школярі й школярки активно використовують технології, аби зменшити собі кількість роботи. Наприклад, штучний інтелект може допомогти учням швидко написати будь-яке есе. Саме тому не варто «заштовхувати» дітей у ситуацію, де вони через перевантаженість вимушені свідомо фальсифікувати роботи.
Міністр освіти наголосив, що розвантаження програм стане важливим кроком для навчання дітей на прифронтових і тимчасово окупованих територіях, а також — за кордоном.
«Нам слід більше часу приділяти засвоєнню матеріалу — не гнати їх зашвидко, не забивати надто великою кількістю другорядної інформації, яка в нас поки що, на жаль, передбачена в програмі», — акцентував Оксен Лісовий.
Спрощені програми команда МОН обіцяє презентувати громадськості вже влітку.
За матеріалами Hromadske