МОН спростить навчальні програми для школярів

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

У МОН працюють над спрощенням освітніх програм для школярів

Навчальні програми в закладах освіти

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

У Міністерстві освіти і науки України працюють над спрощенням деяких освітніх програм. Зокрема, йдеться про два великі блоки предметів, звідки мають виключити все другорядне:

  • гуманітаристика;
  • STEM-блок (природничі науки та математика).

Таку інформацію зазначив міністр освіти і науки Оксен Лісовий. 

Як він зауважив, у сучасних умовах необхідно створити можливість для дітей самим заглиблюватися в тему, яку вони вивчають, аналізувати навчальний матеріал і розвивати креативне мислення та фантазію.

«Коли ми в “Українській літературі” даємо на рік, умовно, 42 автори, то розуміємо, що діти не заглибляться у твір, якісно його не рефлексуватимуть, не матимуть часу на осмислення вчинків героїв і проживання ситуацій. А це те, заради чого ми привчаємо дітей до читання», — роз’яснив очільник освітнього відомства.

За його словами, сучасні школярі й школярки активно використовують технології, аби зменшити собі кількість роботи. Наприклад, штучний інтелект може допомогти учням швидко написати будь-яке есе. Саме тому не варто «заштовхувати» дітей у ситуацію, де вони через перевантаженість вимушені свідомо фальсифікувати роботи.

Міністр освіти наголосив, що розвантаження програм стане важливим кроком для навчання дітей на прифронтових і тимчасово окупованих територіях, а також — за кордоном.

«Нам слід більше часу приділяти засвоєнню матеріалу — не гнати їх зашвидко, не забивати надто великою кількістю другорядної інформації, яка в нас поки що, на жаль, передбачена в програмі», — акцентував Оксен Лісовий.

Спрощені програми команда МОН обіцяє презентувати громадськості вже влітку.

За матеріалами Hromadske

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
68

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110447

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11610

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17718

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді