У Раді розповіли про фактори, які «гальмують» розвиток реформи НУШ

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

«Учителі підлаштовуються»: у Раді розповіли, чому «гальмує» реформа середньої освіти

Розвиток реформи НУШ

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Реформа середньої освіти «гальмує», адже педагоги здебільшого обирають програми навчання, які максимально схожі на старі. Тому НУШ треба реанімувати.

Таку інформацію зазначив заступник очільника Освітнього комітету Ради Сергій Колебошин. 

За словами представника комітету освіти, у засновників ідеології НУШ були зовсім інші погляди на початку реалізації реформи. Сьогодні система підлаштовується під зовнішні параметри.

«Вчителі здебільшого обирають програми, які максимально схожі на старі. Вони підлаштовуються. Тут немає нічого поганого. Бо поки вони дочекаються підручника, поки зрозуміють. Вони думають: "Я потихеньку буду переходити. Може, в наступному класі оберу". Але це не те, що хотілося тим, хто закладав ідеологію НУШ на старті», – зауважив народний депутат.

На його думку, реанімація реформи на часі. Та потребує радикальних мір, в іншому разі реформа НУШ буде де-факто імітацією змін.

Зокрема заступник очільника Освітнього комітету акцентував, що в Україні діє академічна свобода, тож педагоги та школа можуть створювати власні навчальні програми, які відповідають стандарту. При цьому повинні не забути погодити їх у Службі якості освіти.

«Одиниці шкіл по країні користуються цією академічною свободою. На жаль. Здебільшого це роблять наукові ліцеї, традиційно сильні потужні освітні центри», – наголосив Сергій Колебошин.

За інформацією Українського радіо

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4099

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
98875

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22365

Що таке інклюзивна освіта: принципи, переваги та виклики

Інклюзія — це не просто модний тренд в освіті, а наша спільна відповідальність. Це філософія, що відкриває двері до навчання та розвитку для кожного. У цій статті ми розібралися, що таке інклюзивна освіта, як вона працює та чому це важливо
30901

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді