Формувальне оцінювання: способи та інструменти залучення учнів
Нині в Україні триває робота над розробленням Стратегії реформи профільної середньої освіти. 9 квітня відбулося обговорення результатів першого, аналітичного, етапу, під час якого досліджували передумови впровадження реформи.
Ініціаторами події стали Міністерство освіти і науки України й експертна підтримка Швейцарсько-українського проєкту DECIDE — «Децентралізація для розвитку демократичної освіти».
Насамперед упровадження реформи профільної середньої освіти передбачає:
- створення мережі закладів профільної середньої освіти,
- оновлення освітньої інфраструктури,
- розроблення нового сучасного змісту освіти,
- запровадження нової моделі організації освітнього процесу для посилення кадрового потенціалу.
Протягом 8 місяців понад 400 освітніх експертів працювали над аналітичним етапом розроблення Стратегії реформи профільної середньої освіти.
Під час заходу було презентовано наступні результати:
- комплексне дослідження передумов розвитку профільної середньої освіти в Україні, яке охоплює питання кадрового потенціалу, змісту та якості освіти, фінансування й освітньої інфраструктури;
- прогнозне оцінювання чисельності та статево-вікової структури населення;
- підходи до формування перспективної мережі академічних ліцеїв і професійних коледжів.
У другій частині події учасники працювали над формуванням візії профільної середньої освіти та стратегічних цілей реформи.
Одним із спікерів заходу став заступник міністра освіти і науки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній, який у своєму виступі розповів про проблеми профільної освіти та основні завдання реформи.
«Для мене головні проблеми у профільній середній освіті, зокрема у ЗЗСО, — це відсутність вибору у старшокласників. Якщо є вибір, дитина вчиться брати на себе відповідальність. Іншою, не менш важливою, проблемою в сучасній освіті є нерівність між сільськими і міськими учнями, яку ми маємо подолати», — зауважив заступник очільника МОН.
Зокрема він акцентував, що у 2029-2030 навчальному році в Україні розпочнеться етап, коли зі шкіл учнів випускатиметься більше, ніж вступатиме в академічні ліцеї. Через демографічну кризу відбуватиметься зменшення кількості учнів, тож нині в міністерстві особливу увагу надають плануванню мережі закладів освіти в сільській місцевості.
Як зазначив партнер компанії CIVITTA Дмитро Ливч, нині в 4-6 класах навчаються 1,2 млн осіб. Саме ці діти у 2027-2030 рр. будуть учитися в ліцеях академічного чи професійного спрямування. Проте з огляду на теперішню демографічну ситуацію, кількість учнів у профільній середній освіті буде скорочуватися, починаючи з 2030 року, і це важливо врахувати під час планування мережі ліцеїв профільної середньої освіти.
Щодо наступного етапу розроблення Стратегії впровадження реформи профільної середньої освіти, то він розпочнеться з громадських обговорень у регіонах України. На заходах, які відбудуться протягом наступних двох місяців, заплановано презентувати результати аналітичного етапу розроблення Стратегії, демографічного прогнозу та варіантів політик упровадження реформи.
За інформацією МОН