Поради для ефективної підготовки до сертифікації вчителів

Поради від експертки щодо основних моментів, на які потрібно звернути увагу під час підготовки до сертифікації

Підготовки до сертифікації вчителів

Атестаційні листи: алгоритм роботи

Сертифікація — це прозорий і відкритий метод для освітян і освітянок підтвердити свої професійні знання й рівень сформованості ключових компетентностей. 

Зокрема, отримати сертифікацію може вчитель не лише із багаторічним досвідом роботи, а й вчитель-початківець, що дає змогу «розкрити» потенціал молодого фахівця, швидше піднятися сходинками кар’єрного зростання й отримати надбавку до заробітної плати.

Саме тому доцентка кафедри філологічних дисциплін і методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського й експертка з сертифікації Людмила Котикова зібрала рекомендації, на що потрібно звернути увагу під час підготовки до сертифікації й під час її проходження: 

  • Педагогам і педагогиням варто заздалегідь опрацювати нормативні документи й програму незалежного тестування фахових знань і вмінь зі свого предмета.
  • Обов’язково необхідно вивчити матеріали минулих сертифікацій й вимоги на сайті ДСЯО (рубрики «Учителю» й «Експерту»). Це дасть змогу наперед зрозуміти, на що звертають увагу експерти під час оцінювання.
  • Під час проведення уроку в межах сертифікації не варто експериментувати з новими методами й формами. У такому випадку як вчитель, так і учні можуть відчувати себе знервовано, невпевнено й некомфортно, а тому заняття може вийти не таким, як планувалося.
  • Репетирувати уроки з учнями й ученицями також не слід. Експерти — це вчителі з досвідом, тому вони точно зможуть відрізнити відпрацьовані заняття від звичайних, робочих.
  • Якщо процедуру проведення сертифікації порушили, про це слід говорити не в соцмережах, а на офіційному рівні.
  • Не варто порівнювати себе з іншими, боятися й нервувати Сертифікація — лише чергове випробування, перевірка себе для себе ж. А найважливіша оцінка роботи педагога — це насамперед думка учнів і учениць.
  • Вчителям, які «не набрали поріг» на одному з етапів сертифікації слід критично проаналізувати свою педагогічну діяльність і зробити висновки. Однак варто пам’ятати, що «не пройшов сертифікацію» — не означає, що ви поганий вчитель. Цей результат засвідчує лише те, що вам є що вдосконалювати.

«Учитель, який любить дітей, знає свій предмет і вміє навчати, однозначно буде сертифікований. … Ця інновація, безперечно, створює нові можливості для тих вчителів, які прагнуть до саморозвитку, постійного самовдосконалення та якісних перетворень у системі освіти», — наголосила експертка Людмила Котикова.

За матеріалами ДСЯО

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4930

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10333

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді