Атестаційні листи: алгоритм роботи
Сертифікація — це прозорий і відкритий метод для освітян і освітянок підтвердити свої професійні знання й рівень сформованості ключових компетентностей.
Зокрема, отримати сертифікацію може вчитель не лише із багаторічним досвідом роботи, а й вчитель-початківець, що дає змогу «розкрити» потенціал молодого фахівця, швидше піднятися сходинками кар’єрного зростання й отримати надбавку до заробітної плати.
Саме тому доцентка кафедри філологічних дисциплін і методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського й експертка з сертифікації Людмила Котикова зібрала рекомендації, на що потрібно звернути увагу під час підготовки до сертифікації й під час її проходження:
- Педагогам і педагогиням варто заздалегідь опрацювати нормативні документи й програму незалежного тестування фахових знань і вмінь зі свого предмета.
- Обов’язково необхідно вивчити матеріали минулих сертифікацій й вимоги на сайті ДСЯО (рубрики «Учителю» й «Експерту»). Це дасть змогу наперед зрозуміти, на що звертають увагу експерти під час оцінювання.
- Під час проведення уроку в межах сертифікації не варто експериментувати з новими методами й формами. У такому випадку як вчитель, так і учні можуть відчувати себе знервовано, невпевнено й некомфортно, а тому заняття може вийти не таким, як планувалося.
- Репетирувати уроки з учнями й ученицями також не слід. Експерти — це вчителі з досвідом, тому вони точно зможуть відрізнити відпрацьовані заняття від звичайних, робочих.
- Якщо процедуру проведення сертифікації порушили, про це слід говорити не в соцмережах, а на офіційному рівні.
- Не варто порівнювати себе з іншими, боятися й нервувати Сертифікація — лише чергове випробування, перевірка себе для себе ж. А найважливіша оцінка роботи педагога — це насамперед думка учнів і учениць.
- Вчителям, які «не набрали поріг» на одному з етапів сертифікації слід критично проаналізувати свою педагогічну діяльність і зробити висновки. Однак варто пам’ятати, що «не пройшов сертифікацію» — не означає, що ви поганий вчитель. Цей результат засвідчує лише те, що вам є що вдосконалювати.
«Учитель, який любить дітей, знає свій предмет і вміє навчати, однозначно буде сертифікований. … Ця інновація, безперечно, створює нові можливості для тих вчителів, які прагнуть до саморозвитку, постійного самовдосконалення та якісних перетворень у системі освіти», — наголосила експертка Людмила Котикова.
За матеріалами ДСЯО