Українська освіта отримала багаторічну підтримку з фінансуванням глобального фонду

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

18 млн доларів США розблоковано на підтримку освіти в межах співпраці з фондом «Освіта не може чекати» (Education Cannot Wait)

Фінансова підтримка сфери освіти в Україні

Чи зобов’язані керівники закладів освіти подавати декларацію

У межах важливого візиту до США, міністр освіти і науки України, Оксен Лісовий, спільно з виконавчою директоркою глобального фонду «Освіта не може чекати», Ясмін Шеріф, оголосили про запуск багаторічної програми підтримки освіти в Україні. Глобальний фонд виділив значну суму для реалізації цієї ініціативи — 18 мільйонів доларів США.

«Війна забрала тисячі життів, спричинила незліченну руйнацію, змусила мільйони людей залишити свої домівки, травмувала ціле покоління дітей, роз’єднала сім’ї та громади і спустошила економіку. Інвестуючи в освіту дівчат і хлопців, які так багато втратили в цьому жахливому конфлікті, ми інвестуємо в їхню силу відновлюватися та в право України на мир, стабільність та економічне процвітання. Водночас ми матимемо 1,5 мільярда доларів США загального обсягу фінансування та зможемо охопити 20 мільйонів дітей у всьому світі з підтримкою якісної освіти, включно з Україною», — зауважила Ясмін Шеріф. 

Програма отримає підтримку від двох потужних консорціумів: місцевим на чолі з Київською школою економіки та міжнародним, який очолила найбільша фінська гуманітарна організація «Finn Church Aid». До складу місцевого консорціуму увійшли: благодійний фонд «SavED», громадські організації «Освіторія», «Навчай для України», Projector та EdCamp. Finn Church Aid реалізовуватиме програму в партнерстві з громадськими організаціями DOCCU, Освітня Фундація «МрійДій» та GoGlobal.

Одним із ключових аспектів програми є активна локалізація, включаючи залучення українських організацій до керівництва та моніторингу реалізації програми. Це сприятиме зміцненню досвіду та спроможностей місцевих партнерів.

«Сьогодні Україна має бажання і ресурс не просто виживати, а й розвиватися. Саме тому ми сприймаємо видатки на освіту як інвестиції в людський капітал, у розбудову демократії та сильної і стійкої держави. Роль освіти тут — надважлива, тож зараз наші зусилля зосереджені на тому, щоб повернути доступ до освіти кожній дитині. І я надзвичайно вдячний Education Cannot Wait за спільне бачення та підтримку. За те, що не лише допомагаєте Україні відповідати на виклики війни, а й підтримуєте довгострокову розбудову системи української освіти», — акцентував очільник МОН України Оксен Лісовий.

Програма включає три ключові компоненти: інфраструктурна підтримка, підвищення якості навчання та розбудова неформальної освіти. 

Інфраструктурна підтримка охоплює закупівлю девайсів для дітей, які не мають доступу до очного або дистанційного навчання, ремонт та оснащення укриттів, відновлення пошкоджених закладів освіти.

У межах підвищення якості навчання відбуватиметься створення цифрового контенту для ефективного залучення дітей в онлайн-навчання, розроблення освітніх програм і навчальних матеріалів у межах НУШ та реформи професійно-технічної освіти, професійну підготовку вчителів та викладачів.

Розбудова неформальної освіти передбачає відкриття цифрових освітніх центрів, заходи з надолуження освітніх втрат та психологічно-емоційної підтримки дітей.

Програма триватиме у період з 2024 по 2026 роки та має підтримати понад 40 тисяч дітей та 12 тисяч учителів із найбільш соціально вразливих категорій населення. Фактичне її впровадження почнеться вже за кілька тижнів.

За інформацією МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
196

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54119

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
681

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110897

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді