Гриневич розповіла про методи для залучення молодих вчителів до роботи в школах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Коли людина має виділений і оплачений час на навчання та вдосконалення, це дає змогу поглянути на рутину по-іншому — Лілія Гриневич

Молоді вчителі в закладах освіти

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Залученню молодих вчителів і вчительок у школи може сприяти, зокрема, покращення якості педагогічної освіти в університетах, переосмислення підходів до сертифікації та підвищення кваліфікації педагогів.

На цьому зауважила ексміністерка освіти і науки України та проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка Лілія Гриневич під час презентації проєкту «MentorMe». 

Також протягом заходу освітні експерти назвали найпоширеніші проблеми, розв’язання яких сприяло б залученню молодих фахівців у школи.

Як зазначила Лілія Гриневич, окремої уваги в Україні потребує переосмислення підготовки майбутніх вчителів і вчительок у закладах вищої або професійної освіти.

«Якщо педагогічна складова номінальна, нецікава, базується лише на теоретичних аспектах і в ній не відчуваються тренди сьогодення, зокрема щодо реформи “НУШ”, це, без сумніву, демотивує майбутніх учителів», — акцентувала колишня очільниця МОН.

Окрім того, вона навела приклади досвіду держав, де вчителювати можуть особи з освітнім рівнем не нижче магістра. Відповідна модель функціонує у Швейцарії. Таке рішення підіймає освітній рівень вчителя, адже студенти ЗВО «заходять у педагогічну програму» з певним рівнем зрілості. 

«Педагогічними є саме магістерські програми. Усі вступають на бакалавра за різними спеціальностями, а тоді, якщо вони хочуть іти в педагогіку, викладати, треба пройти ще педагогічну магістерську програму», — підкреслила ексміністерка.

Зокрема, Лілія Гриневич розповіла про досвід підвищення кваліфікації педагогів на прикладі Сінгапуру. Де вчителі лише на рік відвідують 100 годин курсів підвищення кваліфікації. Щоправда, таке навчання, за словами експертки, повністю оплачене й зарезервоване в робочому часі вчителів.

«Професія вчителя для того, щоб він був у тренді, для того, щоб він розумів, як реагувати на зміни, потребує постійного натхнення і вдосконалення. Коли людина має виділений і оплачений час на це, можливості вчитися в інших і ділитися досвідом, тоді в неї є спосіб поглянути на рутину по-іншому», — наголосила Лілія Гриневич.

За матеріалами НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
148

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
81782

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
76992

Вносимо зміни до наказів, виданих у закладі освіти

Існує чимало обставин, у зв’язку з якими необхідно вносити зміни до розпорядчих документів: законодавчі новації, кадрові ротації, оптимізація освітнього процесу тощо. Як призупинити дію виданого наказу або змінити його окремі пункти? Пропонуємо ознайомитися з особливостями внесення змін до наказів та їх документального оформлення
53619

Учнівське самоврядування в закладі освіти

Формувати соціалізовану особистість з демократичними поглядами і вмінням працювати в команді – одна з важливих вимог сучасної освіти, яка найкраще реалізується через педагогіку партнерства, однією із форм якої є учнівське самоврядування.
19146

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді