Гриневич розповіла про методи для залучення молодих вчителів до роботи в школах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Коли людина має виділений і оплачений час на навчання та вдосконалення, це дає змогу поглянути на рутину по-іншому — Лілія Гриневич

Молоді вчителі в закладах освіти

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Залученню молодих вчителів і вчительок у школи може сприяти, зокрема, покращення якості педагогічної освіти в університетах, переосмислення підходів до сертифікації та підвищення кваліфікації педагогів.

На цьому зауважила ексміністерка освіти і науки України та проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка Лілія Гриневич під час презентації проєкту «MentorMe». 

Також протягом заходу освітні експерти назвали найпоширеніші проблеми, розв’язання яких сприяло б залученню молодих фахівців у школи.

Як зазначила Лілія Гриневич, окремої уваги в Україні потребує переосмислення підготовки майбутніх вчителів і вчительок у закладах вищої або професійної освіти.

«Якщо педагогічна складова номінальна, нецікава, базується лише на теоретичних аспектах і в ній не відчуваються тренди сьогодення, зокрема щодо реформи “НУШ”, це, без сумніву, демотивує майбутніх учителів», — акцентувала колишня очільниця МОН.

Окрім того, вона навела приклади досвіду держав, де вчителювати можуть особи з освітнім рівнем не нижче магістра. Відповідна модель функціонує у Швейцарії. Таке рішення підіймає освітній рівень вчителя, адже студенти ЗВО «заходять у педагогічну програму» з певним рівнем зрілості. 

«Педагогічними є саме магістерські програми. Усі вступають на бакалавра за різними спеціальностями, а тоді, якщо вони хочуть іти в педагогіку, викладати, треба пройти ще педагогічну магістерську програму», — підкреслила ексміністерка.

Зокрема, Лілія Гриневич розповіла про досвід підвищення кваліфікації педагогів на прикладі Сінгапуру. Де вчителі лише на рік відвідують 100 годин курсів підвищення кваліфікації. Щоправда, таке навчання, за словами експертки, повністю оплачене й зарезервоване в робочому часі вчителів.

«Професія вчителя для того, щоб він був у тренді, для того, щоб він розумів, як реагувати на зміни, потребує постійного натхнення і вдосконалення. Коли людина має виділений і оплачений час на це, можливості вчитися в інших і ділитися досвідом, тоді в неї є спосіб поглянути на рутину по-іншому», — наголосила Лілія Гриневич.

За матеріалами НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4841

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99988

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22657

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді