Гриневич розповіла про методи для залучення молодих вчителів до роботи в школах

Коли людина має виділений і оплачений час на навчання та вдосконалення, це дає змогу поглянути на рутину по-іншому — Лілія Гриневич

Молоді вчителі в закладах освіти

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Залученню молодих вчителів і вчительок у школи може сприяти, зокрема, покращення якості педагогічної освіти в університетах, переосмислення підходів до сертифікації та підвищення кваліфікації педагогів.

На цьому зауважила ексміністерка освіти і науки України та проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка Лілія Гриневич під час презентації проєкту «MentorMe». 

Також протягом заходу освітні експерти назвали найпоширеніші проблеми, розв’язання яких сприяло б залученню молодих фахівців у школи.

Як зазначила Лілія Гриневич, окремої уваги в Україні потребує переосмислення підготовки майбутніх вчителів і вчительок у закладах вищої або професійної освіти.

«Якщо педагогічна складова номінальна, нецікава, базується лише на теоретичних аспектах і в ній не відчуваються тренди сьогодення, зокрема щодо реформи “НУШ”, це, без сумніву, демотивує майбутніх учителів», — акцентувала колишня очільниця МОН.

Окрім того, вона навела приклади досвіду держав, де вчителювати можуть особи з освітнім рівнем не нижче магістра. Відповідна модель функціонує у Швейцарії. Таке рішення підіймає освітній рівень вчителя, адже студенти ЗВО «заходять у педагогічну програму» з певним рівнем зрілості. 

«Педагогічними є саме магістерські програми. Усі вступають на бакалавра за різними спеціальностями, а тоді, якщо вони хочуть іти в педагогіку, викладати, треба пройти ще педагогічну магістерську програму», — підкреслила ексміністерка.

Зокрема, Лілія Гриневич розповіла про досвід підвищення кваліфікації педагогів на прикладі Сінгапуру. Де вчителі лише на рік відвідують 100 годин курсів підвищення кваліфікації. Щоправда, таке навчання, за словами експертки, повністю оплачене й зарезервоване в робочому часі вчителів.

«Професія вчителя для того, щоб він був у тренді, для того, щоб він розумів, як реагувати на зміни, потребує постійного натхнення і вдосконалення. Коли людина має виділений і оплачений час на це, можливості вчитися в інших і ділитися досвідом, тоді в неї є спосіб поглянути на рутину по-іншому», — наголосила Лілія Гриневич.

За матеріалами НУШ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Мозковий штурм — інструмент сучасної педагогічної ради

«Сучасна педагогічна рада» — поняття широке і нечітке. Тут можна розуміти інноваційну, інтерактивну, нестандартну форми проведення педради, а чи яку іншу, не менш цікаву. Ми ж зупинимося на методі брейнштормінгу, або мозкового штурму, який дедалі більше входить в освітню практику і є ознакою нетрадиційного підходу керівництва у виборі форм роботи з педагогами
12261

Сертифікація вчителів: що варто знати у 2024 році

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів. А токож, коли буде проходити кожен етап сертифікації.
72714

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді