Гриневич розповіла про методи для залучення молодих вчителів до роботи в школах

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Коли людина має виділений і оплачений час на навчання та вдосконалення, це дає змогу поглянути на рутину по-іншому — Лілія Гриневич

Молоді вчителі в закладах освіти

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Залученню молодих вчителів і вчительок у школи може сприяти, зокрема, покращення якості педагогічної освіти в університетах, переосмислення підходів до сертифікації та підвищення кваліфікації педагогів.

На цьому зауважила ексміністерка освіти і науки України та проректорка Київського університету імені Бориса Грінченка Лілія Гриневич під час презентації проєкту «MentorMe». 

Також протягом заходу освітні експерти назвали найпоширеніші проблеми, розв’язання яких сприяло б залученню молодих фахівців у школи.

Як зазначила Лілія Гриневич, окремої уваги в Україні потребує переосмислення підготовки майбутніх вчителів і вчительок у закладах вищої або професійної освіти.

«Якщо педагогічна складова номінальна, нецікава, базується лише на теоретичних аспектах і в ній не відчуваються тренди сьогодення, зокрема щодо реформи “НУШ”, це, без сумніву, демотивує майбутніх учителів», — акцентувала колишня очільниця МОН.

Окрім того, вона навела приклади досвіду держав, де вчителювати можуть особи з освітнім рівнем не нижче магістра. Відповідна модель функціонує у Швейцарії. Таке рішення підіймає освітній рівень вчителя, адже студенти ЗВО «заходять у педагогічну програму» з певним рівнем зрілості. 

«Педагогічними є саме магістерські програми. Усі вступають на бакалавра за різними спеціальностями, а тоді, якщо вони хочуть іти в педагогіку, викладати, треба пройти ще педагогічну магістерську програму», — підкреслила ексміністерка.

Зокрема, Лілія Гриневич розповіла про досвід підвищення кваліфікації педагогів на прикладі Сінгапуру. Де вчителі лише на рік відвідують 100 годин курсів підвищення кваліфікації. Щоправда, таке навчання, за словами експертки, повністю оплачене й зарезервоване в робочому часі вчителів.

«Професія вчителя для того, щоб він був у тренді, для того, щоб він розумів, як реагувати на зміни, потребує постійного натхнення і вдосконалення. Коли людина має виділений і оплачений час на це, можливості вчитися в інших і ділитися досвідом, тоді в неї є спосіб поглянути на рутину по-іншому», — наголосила Лілія Гриневич.

За матеріалами НУШ

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Анкетування як інструмент експертної оцінки освітнього процесу

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
53

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110427

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11608

Інструктажі з питань охорони праці для працівників закладу освіти

Під час прийняття на роботу та періодично працівники закладу освіти зобов’язані проходити інструктажі з питань охорони праці. Які види інструктажів існують, хто їх проводить з працівниками та за яких умов — далі у статті
17710

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді