PISA-2022: як проводили оцінювання креативності підлітків?

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Директорка УЦОЯО розповіла, як оцінювали креативність українських підлітків

Креативне мислення підлітків

📊 Формувальне оцінювання: інструменти залучення учнів

Під час міжнародного освітнього дослідження PISA-2022, в якому аналізували рівень знань 15-річних українських підлітків, провели оцінювання їхнього креативного мислення. Зауважимо, що результати цього дослідження поки не опублікували.

Саме тому директорка Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко поянсила, за яким принципом досліджували креативне мислення підлітків.

Як вона зауважила, оцінювання креативності є важким, бо це — фундаментальне поняття. Тому дослідники зосередилися на пошуку відмінностей від стандартного погляду.

«Наприклад, в одному із завдань було зображення обкладинки книги, і потрібно було придумати назву, а також коротко описати якомога оригінальнішу фабулу, щоб ніхто інший не міг би щось подібне вигадати.

У критеріях оцінювання позначено, які відповіді можна вважати стандартними. Вони побудовані на основі відповідей учнів з країн, які брали участь у пілотуванні цього інструменту. Відповіді, які відрізняються від загальних, так званих "шаблонних", отримають максимальні бали», — прокоментувала керівниця УЦОЯО.

Зокрема, завдання на креативність отримав не кожний учасник дослідження. 

«Якщо нам дозволять оприлюднити певну кількість завдань разом із результатами, ми будемо щасливі поділитися цим з українським читачем», — наголосила Тетяна Вакуленко.

За інформацією УП

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Вступна кампанія 2026: основні орієнтири

Якою буде вступна кампанія 2026 в Україні, яких змін та нововведень очікувати? Проаналізуємо чинні документи, офіційні заяви та пропозиції, які обговорюються
207

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
54125

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
690

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110902

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді