PISA-2022: як проводили оцінювання креативності підлітків?

Директорка УЦОЯО розповіла, як оцінювали креативність українських підлітків

Креативне мислення підлітків

Формувальне оцінювання: способи та інструменти залучення учнів

Під час міжнародного освітнього дослідження PISA-2022, в якому аналізували рівень знань 15-річних українських підлітків, провели оцінювання їхнього креативного мислення. Зауважимо, що результати цього дослідження поки не опублікували.

Саме тому директорка Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко поянсила, за яким принципом досліджували креативне мислення підлітків.

Як вона зауважила, оцінювання креативності є важким, бо це — фундаментальне поняття. Тому дослідники зосередилися на пошуку відмінностей від стандартного погляду.

«Наприклад, в одному із завдань було зображення обкладинки книги, і потрібно було придумати назву, а також коротко описати якомога оригінальнішу фабулу, щоб ніхто інший не міг би щось подібне вигадати.

У критеріях оцінювання позначено, які відповіді можна вважати стандартними. Вони побудовані на основі відповідей учнів з країн, які брали участь у пілотуванні цього інструменту. Відповіді, які відрізняються від загальних, так званих "шаблонних", отримають максимальні бали», — прокоментувала керівниця УЦОЯО.

Зокрема, завдання на креативність отримав не кожний учасник дослідження. 

«Якщо нам дозволять оприлюднити певну кількість завдань разом із результатами, ми будемо щасливі поділитися цим з українським читачем», — наголосила Тетяна Вакуленко.

За інформацією УП

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4941

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10368

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді