Створено Рамку фінансових компетентностей дітей та молоді України

Фахівці розробили Рамку фінансових компетентностей дітей та молоді України

Фінансова грамотність дітей і молоді

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Міжвідомча робоча група із фахівців Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства освіти і науки України та Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку сформувала Рамку фінансових компетентностей дітей та молоді України.

Рамка фінансових компетентностей — документ, в якому зазначено ключові фінансові компетентності дітей і молоді України віком від 5 до 18 років. Насамперед описано набір знань, умінь, навичок і особливостей ставлення до питань у сфері управління особистими фінансами та споживання фінансових послуг. Відповідні знання й уміння є основою для ухвалення відповідальних фінансових рішень, забезпечення та поліпшення власного добробуту.

Метою створення цього документу є сприяння спільному розумінню фінансових компетентностей для дітей і молоді серед державних органів влади, закладів освіти, приватних організацій та громадян, які популяризують навчання фінансової грамотності. 

«Розвиток фінансової грамотності для Національного банку є одним із пріоритетів. Згідно з дослідженнями рівень фінансової грамотності молоді — на низькому рівні, і ми прагнемо це змінити. Рамка фінансових компетентностей дітей та молоді України — це суттєвий крок для забезпечення послідовного й комплексного підходу в розбудові державної політики у сфері підвищення рівня фінансової грамотності дітей та молоді. Наступний крок — розроблення відповідно до Рамки навчальних програм і матеріалів та впровадження їх у навчальний процес», — зауважив голова Національного банку України Андрій Пишний.

За словами міністра освіти і науки Оксена Лісового, фінансові компетентності — це неодмінна частина життя кожного й кожно, адже рівень опанування ними визначає те, наскільки грамотно людина розпоряджається власними ресурсами. Ця Рамка допоможе сформувати цілісне й універсальне уявлення про рівень фінансової грамотності в дітей та молоді в Україні. Та водночас — удосконалити навчання фінансових компетентностей, зокрема й у закладах освіти. 

Передбачається, що розповсюдження цього документу сприятиме реалізації державної політики у сфері фінансової грамотності та фінансової інклюзії. Зокрема, Рамка стане основою для реалізації в Новій українській школі наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» та освітнього напряму «Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність», що є вимогою Базового компонента дошкільної освіти.

Окрім того, у Рамці фінансових компетентностей виділено наступні наскрізні лінії:

  • цифрові фінансові компетентності;
  • компетентності у сфері сталого розвитку; 
  • фінансова стійкість; 
  • підприємливість;
  • громадянська відповідальність.

Загалом у Рамці описано приблизно 900 фінансових компетентностей, які мають опанувати учні до моменту закінчення дошкільної, початкової (4-й клас), базової середньої (9-й клас) і профільної середньої освіти (12-й клас).

Джерело: МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

На жаль, у сучасній школі все частіше звучить слово «булінг». На це явище жаліються учні та батьки з боку вчителів, вчителі з боку батьків та школярів. Але нерідко явище цькування окремих працівників спостерігається і у самому педагогічному колективі – між колегами та з боку адміністрації. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті.
4949

Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи

Через необхідність дистанційного навчання актуальним і перспективним напрямом розвитку вітчизняної системи освіти стала її цифровізація. Що вона передбачає, з якими проблемами зіткнулись розробники Національної платформи цифрової освіти, що чекає педагогів і здобувачів освіти в перспективі – у нашій статті
10383

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді