Створено Рамку фінансових компетентностей дітей та молоді України

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Фахівці розробили Рамку фінансових компетентностей дітей та молоді України

Фінансова грамотність дітей і молоді

Демотивованість учня: ознаки та рекомендації

Міжвідомча робоча група із фахівців Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства освіти і науки України та Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку сформувала Рамку фінансових компетентностей дітей та молоді України.

Рамка фінансових компетентностей — документ, в якому зазначено ключові фінансові компетентності дітей і молоді України віком від 5 до 18 років. Насамперед описано набір знань, умінь, навичок і особливостей ставлення до питань у сфері управління особистими фінансами та споживання фінансових послуг. Відповідні знання й уміння є основою для ухвалення відповідальних фінансових рішень, забезпечення та поліпшення власного добробуту.

Метою створення цього документу є сприяння спільному розумінню фінансових компетентностей для дітей і молоді серед державних органів влади, закладів освіти, приватних організацій та громадян, які популяризують навчання фінансової грамотності. 

«Розвиток фінансової грамотності для Національного банку є одним із пріоритетів. Згідно з дослідженнями рівень фінансової грамотності молоді — на низькому рівні, і ми прагнемо це змінити. Рамка фінансових компетентностей дітей та молоді України — це суттєвий крок для забезпечення послідовного й комплексного підходу в розбудові державної політики у сфері підвищення рівня фінансової грамотності дітей та молоді. Наступний крок — розроблення відповідно до Рамки навчальних програм і матеріалів та впровадження їх у навчальний процес», — зауважив голова Національного банку України Андрій Пишний.

За словами міністра освіти і науки Оксена Лісового, фінансові компетентності — це неодмінна частина життя кожного й кожно, адже рівень опанування ними визначає те, наскільки грамотно людина розпоряджається власними ресурсами. Ця Рамка допоможе сформувати цілісне й універсальне уявлення про рівень фінансової грамотності в дітей та молоді в Україні. Та водночас — удосконалити навчання фінансових компетентностей, зокрема й у закладах освіти. 

Передбачається, що розповсюдження цього документу сприятиме реалізації державної політики у сфері фінансової грамотності та фінансової інклюзії. Зокрема, Рамка стане основою для реалізації в Новій українській школі наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» та освітнього напряму «Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність», що є вимогою Базового компонента дошкільної освіти.

Окрім того, у Рамці фінансових компетентностей виділено наступні наскрізні лінії:

  • цифрові фінансові компетентності;
  • компетентності у сфері сталого розвитку; 
  • фінансова стійкість; 
  • підприємливість;
  • громадянська відповідальність.

Загалом у Рамці описано приблизно 900 фінансових компетентностей, які мають опанувати учні до моменту закінчення дошкільної, початкової (4-й клас), базової середньої (9-й клас) і профільної середньої освіти (12-й клас).

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53953

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
207

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110616

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11655

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді