Як сформувати безпечне і здорове освітнє середовище
Сфера освіти України активно працює над тим, щоб кожен і кожна мали змогу отримувати достойне навчання, саме тому створюються інклюзивні та безбар’єрні освітні середовища.
В умовах воєнного часу діяльність таких заходів зменшилась, наразі продовжують функціонувати 664 інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ). Вони надають:
- послуги з проведення комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку,
- корекційно-розвиткові послуги,
- психолого-педагогічний супровід під час навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Якість знань учня значною мірою залежить відтого, чи систематично він відвідує навчальні заняття вшколі. Пропонуємо зразок аналітичної довідки тарекомендації, щодопоможуть проконтролювати відвідуваність занять учнями.
Зі свого боку Міністерство освіти і науки України здійснює постійний моніторинг ситуації щодо зруйнування, пошкодження чи розграбування мережі ІРЦ. Згідно з даними відомства, 46 ІРЦ розташовані на тимчасово-окупованих територіях, 36 ІРЦ зазнали руйнувань і пошкоджень різного ступеня. Це інклюзивно-реабілітаційні центри Дніпропетровської, Київської, Луганської, Миколаївської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей.
Задля відновлення роботи мережі ІРЦ, засновники центрів проводять різні заходи. Деякі ІРЦ, розташовані поблизу лінії фронту, відновили роботу в дистанційному форматі, у частині ІРЦ на деокупованій території проведено ремонтні роботи та відновлено роботу установ в очному форматі.
Детальніше ознайомитися з інформацією щодо заходів із відновлення мережі пошкоджених ІРЦ за регіонами можна в прикріпленому документі.
За матеріалами МОН