Заклади освіти отримали підручники шрифтом Брайля

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Міністерство освіти і науки забезпечило заклади освіти підручниками шрифтом Брайля

Підручники шрифтом Брайля

📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

Дітям з порушенням зору важливо мати доступні та зручні інструменти для здобуття освіти. У цьому допомагають підручники рельєфно-крапковим шрифтом Брайля, який «читають» через дотик пальцями. 

В основі шрифту лежить комбінація із шести крапок — їхнє розташування і визначає потрібну літеру. Перші літери алфавіту позначаються верхніми та середніми крапками, а для позначення наступних додаються нижні. Так само можна написати цифри, розділові та інші знаки. 

Такі підручники шрифтом Брайля друкують коштом державного бюджету.

.

Згідно з інформацією МОН, у 2023 році надрукували для школярів відповідні підручники шрифтом Брайля, які змогли охопити 100% потреби у підручниках:

  • для 5 класу підручник «Інформатика» загальним накладом 636 примірників;
  • для 6 класу 9 назв підручників загальним накладом 11 501 примірник;
  • для 10 класу 11 назв підручників загальним накладом 17 910 примірників.

Усі надруковані підручники вже доставлено до обласних книжкових баз.

На 2024 рік заплановано друк та доставлення підручників і посібників шрифтом Брайля для осіб з особливими освітніми потребами для 1, 2, 5, 6, 7 та 11 класів закладів загальної середньої освіти орієнтовним накладом 37 073 примірників.

Зауважимо, що проєкт «Освіта для всіх» реалізується МОН для виконання Стратегії створення безбарʼєрного простору в Україні, яку ініціювала перша леді країни Олена Зеленська.

Джерело: МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Педагогічна рада школи: функції та планування

Засідання педагогічної ради — важлива частина роботи закладу освіти. Її актуальність — у колегіальному прийнятті рішень. Розгляньмо функції педагогічної ради та особливості підготовки до засідань
53953

Самооцінювання та інституційний аудит: як використовувати анкетування для оцінки якості освіти

Розглядаємо, як організовувати анкетування учасників освітнього процесу та які анкети для цього використати. Отримаєте готові анкети для самооцінювання освітньої діяльності, запропоновані Держслужбою якості освіти для інституційного аудиту
207

Синхронне й асинхронне дистанційне навчання: як поєднувати в реаліях війни

Школи та учні вже пристосувались до нового формату навчання. Досить важко вибрати формат змішаного навчання з правильною комбінацією занять, яка була б комфортною і для закладу, і для учнів. Також потрібно обрати онлайн режим роботи – він може бути синхронним чи асинхронним. Давайте разом розбиратися в чому різниця
110616

«Тривожна валіза» в закладах освіти: хто збирає і що повинна містити

Після сигналу тривоги учнів у закладі освіти швидко евакуюють в укриття. Скільки часу їм та працівникам закладу доведеться там перебувати – передбачити неможливо. Тож із собою беруть тривожні валізи з мінімальним набором для забезпечення життєвих потреб. Як зібрати тривожну валізу для дитини, для класу – далі у статті
11655

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді