Впровадження Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

Питання безбар’єрного простору стало ще більш гострим під час воєнного стану

Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору 📝 Нова Інструкція з діловодства в ЗДО

11 грудня відбулося підсумкове в 2023 році засідання Ради безбар’єрності за участю першої леді України Олени Зеленської та під головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля. 

Як зауважила перша леді України, на другому році повномасштабної війни українці відчувають ще більший запит на безбар’єрні рішення. Від цього сьогодні залежить не лише якість життя, а й безпека громад.

За її ініціативи буде впроваджено Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору до 2030 року. Стратегія спрямована на формування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної й освітньої безбар’єрності для всіх груп населення.

«Можна сказати — «війна, що ви хочете. Бар’єрів стало більше — і фізичних, і з пересуванням та доступністю, і економічних — безробіття,  і соціальних — велике навантаження на всіх взагалі». Але це не аргумент. Бо кожне життя цінне. І його якість має значення. Ми не обираємо часи, в які нам жити, але ми можемо боротися», — зазначила Олена Зеленська.

«Безбар’єрність сьогодні — це нагальна необхідність для мільйонів українців. Для людей різних вікових груп, професій, соціального походження. Особливо акцентуємо увагу на потребах наших захисників. Наш обов’язок — усунути для них усі перешкоди, які стримують адаптацію, реабілітацію та самореалізацію. Також посилюємо взаємодію з органами місцевого самоврядування. Адже саме від них залежить кінцевий результат», — наголосив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль.

Під час засідання міністерства отримали поради щодо розробки методичних рекомендацій для запровадження безбар’єрності послуг (освітніх, медичних, соціальних, правових, банківських, транспортних, безпекових, цивільного захисту, працевлаштування).

Зокрема, МОН, Мінмолодьспорту, Мінветеранів повинні спільно опрацювати питання впровадження ефективної системи підготовки фахівців у сфері фізичної культури та спорту, які будуть залучені до фізкультурно-спортивної реабілітації ветеранів війни з інвалідністю або з обмеженнями повсякденного функціонування.

Окрім того, міністр освіти і науки Оксен Лісовий розповів про виклики, з якими стикається українська освіта, та розповів про проєкти, які реалізує МОН, щоб забезпечити безбар’єрні умови для розвитку і навчання.

«Цьогоріч МОН розробило проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання до 2030 року. Ця Стратегія — дорожня карта для створення рівних умов доступу у сфері освіти для кожного. Проєкт документа уже пройшов обговорення та погодження. У кінці місяця його має підписати уряд», — акцентував очільник МОН. 

За інформацією МОН

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Відпустки вчителів – 2025: тривалість, порядок надання та оплати

З’ясуємо норми щодо надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянемо види відпусток вчителів та інших працівників закладів загальної середньої освіти, а також питання поділу та перенесення відпустки, оплати відпускних. Надаємо зразок наказу про відпустку
169161

Від А до Я: ваш повний гід по наказах з основної діяльності

Хочете бути впевненими у кожному своєму управлінському рішенні? Наша стаття розкриває ключові аспекти складання та оформлення наказів з основної діяльності. Дізнайтеся про нормативні вимоги, структуру та інші нюанси, щоб ваші накази завжди були чинними, а управління — бездоганним і відповідальним
72023

Цькування на роботі: чи можливо його зупинити?

Чи знаєте ви, що цькування в педагогічному колективі може походити не лише від учнів чи батьків, а й від колег та навіть адміністрації школи? Ця прихована війна руйнує атмосферу довіри та професійного зростання. Отож, чим відрізняється мобінг від булінгу, як запобігти і як захиститися від такого явища – розбираємося у статті
8157

Моніторинг якості освіти в школі: хто, як і навіщо контролює освітній процес

Бажаєте зануритися в систему контролю за освітнім процесом? Наша стаття розкриває, хто саме здійснює моніторинг якості освіти — від внутрішніх ініціатив закладу до зовнішніх державних структур. Дізнайтеся про різні види моніторингу — від локального до міжнародного — та зрозумійте, як його результати впливають на розвиток шкільної освіти
35161

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді