МОН та ОЕСР підписали план дій для впровадження реформи профільної середньої освіти

МОН підписало план спільних дій з OECР щодо впровадження реформи профільної середньої освіти

Реформа профільної середньої освіти

Заяви: як оформлювати та реєструвати

12 грудня міністр освіти і науки України Оксен Лісовий зустрівся з директором із питань освіти та навичок Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) Андреасом Шляйхером.

Під час зустрічі сторони підписали план спільних дій щодо розробки концепції профільної середньої освіти, яка є частиною НУШ, та експертного супроводу пілотування цієї реформи. Відповідний документ закріплює співпрацю з ОЕСР, яка почалася раніше.  Організація вже долучалася до дизайну й експертного супроводу реформи профільної середньої освіти та нині допомагає з пошуком фінансування для проведення пілотування концепції старшої профільної освіти.

Як передбачено у плані спільних дій:

  • ОЕСР експертно братиме участь у розробленні концепції профільної середньої освіти й буде супроводжувати її пілотування;
  • організація підтримуватиме Україну в запроваджені й використанні міжнародних стандартів, особистісно орієнтованого підходу, компетентнісного навчання, застосування сучасних методів і технологій навчання, зокрема у профільній середній освіті;
  • буде розширено співпрацю на всю систему профільної середньої освіти. Раніше співпраця охоплювала лише моделювання та пілотування академічних ліцеїв, проте тепер вона розшириться й на заклади освіти професійного спрямування;
  • організація буде допомагати залучати міжнародних експертів, організації та заклади освіти для підтримки в упровадженні реформи.

Окрім того, на зустрічі було обговорено підсумки міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 та шляхи розвитку української освіти. Так, Андреас Шляйхер акцентував на позитивних результатах України. Він зауважив, що попри очікуване зниження показників успішності через пандемію та повномасштабну війну, українські учні залишаються вмотивованими до навчання, а вчителі проявляють високий рівень залученості та зацікавленості в надолуженні освітніх втрат.

Попри виклики, які виникли в українській системі освіти за останні роки, результати не засвідчують різкого спаду, який є в низці європейських країн. За словами пана Шляйхера, Україна демонструє непогану динаміку та стабільні результати.

За матеріалами МОН

Педрада. Телеграм. Новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як організувати цивільний захист у школі

Об’єктами уражень ворога часто стає цивільне населення. Убезпечити дітей у закладах освіти – найважливіше завдання педагогів. Що повинен робити кожен учасник освітнього процесу, хто керує цивільним захистом у закладі освіти і як організувати цей процес – читаймо далі
100686

Літні канікули 2025: коли і як відпочиватимуть школярі

Освітній процес в українських закладах загальної середньої освіти завершується здебільшого влітку. Хто визначає тривалість навчального року та літніх канікул, коли літні канікули 2025 – з’ясуємо у статті
729

Академічна недоброчесність у школі: приклади та відповідальність

У Законі про освіту є інструмент боротьби з порушенням академічної доброчесності — стаття 42. Які є види, випадки та відповідальність за порушення академічної доброчесності — читайте у матеріалі.
27973

Асистент вчителя: основні обов’язки

Розглянемо, які функції виконує асистент вчителя, як він співпрацює з учителем та яка різниця між асистентом вчителя та асистентом дитини
78622

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді