МОН та ОЕСР підписали план дій для впровадження реформи профільної середньої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Messenger-канал Messenger — Експертус Освіта! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН підписало план спільних дій з OECР щодо впровадження реформи профільної середньої освіти

Реформа профільної середньої освіти

Заяви: як оформлювати та реєструвати

12 грудня міністр освіти і науки України Оксен Лісовий зустрівся з директором із питань освіти та навичок Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) Андреасом Шляйхером.

Під час зустрічі сторони підписали план спільних дій щодо розробки концепції профільної середньої освіти, яка є частиною НУШ, та експертного супроводу пілотування цієї реформи. Відповідний документ закріплює співпрацю з ОЕСР, яка почалася раніше.  Організація вже долучалася до дизайну й експертного супроводу реформи профільної середньої освіти та нині допомагає з пошуком фінансування для проведення пілотування концепції старшої профільної освіти.

Як передбачено у плані спільних дій:

  • ОЕСР експертно братиме участь у розробленні концепції профільної середньої освіти й буде супроводжувати її пілотування;
  • організація підтримуватиме Україну в запроваджені й використанні міжнародних стандартів, особистісно орієнтованого підходу, компетентнісного навчання, застосування сучасних методів і технологій навчання, зокрема у профільній середній освіті;
  • буде розширено співпрацю на всю систему профільної середньої освіти. Раніше співпраця охоплювала лише моделювання та пілотування академічних ліцеїв, проте тепер вона розшириться й на заклади освіти професійного спрямування;
  • організація буде допомагати залучати міжнародних експертів, організації та заклади освіти для підтримки в упровадженні реформи.

Окрім того, на зустрічі було обговорено підсумки міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 та шляхи розвитку української освіти. Так, Андреас Шляйхер акцентував на позитивних результатах України. Він зауважив, що попри очікуване зниження показників успішності через пандемію та повномасштабну війну, українські учні залишаються вмотивованими до навчання, а вчителі проявляють високий рівень залученості та зацікавленості в надолуженні освітніх втрат.

Попри виклики, які виникли в українській системі освіти за останні роки, результати не засвідчують різкого спаду, який є в низці європейських країн. За словами пана Шляйхера, Україна демонструє непогану динаміку та стабільні результати.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Яким буде НМТ—2026

Уже чотири роки Український центр оцінювання якості освіти замість традиційного ЗНО проводить НМТ. Як проходитиме НМТ у 2026 році, починаємо дізнаватися вже зараз
894

Як впровадити інклюзію в закладі освіти

Практичні поради та рекомендації, які допоможуть успішно організувати інклюзивне навчання у вашому закладі, — у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти» від Державної служби якості освіти. Основні тези та алгоритми впровадження інклюзії в школі читайте у статті
5699

Сертифікація вчителів у 2025 році: що варто знати

У статті зібрали для вас головне про цьогорічну сертифікацію вчителів. Дізнаєтеся про зміни та нововведення у сертифікації вчителів, а також коли проходить кожен етап сертифікації
77919

Протоколи засідань команди психолого-педагогічного супроводу: від А до Я

Протокол засідання команди психолого-педагогічного супроводу — це юридична основа для ухвалення всіх рішень щодо інклюзивного навчання учня. Дізнайтеся, як перетворити адміністративний обов'язок на дієвий інструмент ефективної роботи в інклюзії. Усі деталі та зразки протоколів — у статті.
4741

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді