МОН та ОЕСР підписали план дій для впровадження реформи профільної середньої освіти

Блок під заголовком новини 1  Підпишіться на Telegram-канал Педрада. Новини! Тримаємо руку на пульсі змін без паніки та спаму

МОН підписало план спільних дій з OECР щодо впровадження реформи профільної середньої освіти

Реформа профільної середньої освіти

Заяви: як оформлювати та реєструвати

12 грудня міністр освіти і науки України Оксен Лісовий зустрівся з директором із питань освіти та навичок Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) Андреасом Шляйхером.

Під час зустрічі сторони підписали план спільних дій щодо розробки концепції профільної середньої освіти, яка є частиною НУШ, та експертного супроводу пілотування цієї реформи. Відповідний документ закріплює співпрацю з ОЕСР, яка почалася раніше.  Організація вже долучалася до дизайну й експертного супроводу реформи профільної середньої освіти та нині допомагає з пошуком фінансування для проведення пілотування концепції старшої профільної освіти.

Як передбачено у плані спільних дій:

  • ОЕСР експертно братиме участь у розробленні концепції профільної середньої освіти й буде супроводжувати її пілотування;
  • організація підтримуватиме Україну в запроваджені й використанні міжнародних стандартів, особистісно орієнтованого підходу, компетентнісного навчання, застосування сучасних методів і технологій навчання, зокрема у профільній середній освіті;
  • буде розширено співпрацю на всю систему профільної середньої освіти. Раніше співпраця охоплювала лише моделювання та пілотування академічних ліцеїв, проте тепер вона розшириться й на заклади освіти професійного спрямування;
  • організація буде допомагати залучати міжнародних експертів, організації та заклади освіти для підтримки в упровадженні реформи.

Окрім того, на зустрічі було обговорено підсумки міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 та шляхи розвитку української освіти. Так, Андреас Шляйхер акцентував на позитивних результатах України. Він зауважив, що попри очікуване зниження показників успішності через пандемію та повномасштабну війну, українські учні залишаються вмотивованими до навчання, а вчителі проявляють високий рівень залученості та зацікавленості в надолуженні освітніх втрат.

Попри виклики, які виникли в українській системі освіти за останні роки, результати не засвідчують різкого спаду, який є в низці європейських країн. За словами пана Шляйхера, Україна демонструє непогану динаміку та стабільні результати.

За матеріалами МОН

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Кваліфікаційні категорії педпрацівників та ступені освіти: як співвіднести під час атестації

З’ясуємо, чи тотожні поняття «фаховий молодший бакалавр» та «молодший бакалавр». Розберемося, як співвідноситься кваліфікація в документі про освіту та рівень кваліфікації за Національною рамкою кваліфікацій і як це впливає на атестацію педагога. А також як атестувати педагогів із середньою спеціальною освітою, отриманою до 1991 року
4651

Атестація вчителів у 2026 році: що? де? коли?

Процедура атестації педагогічних працівників триває ледь не увесь навчальний рік. Нелегко всі процеси тримати в голові — що й коли підготувати, виконати… Тож зібрали тут основне
99752

Санітарний регламент для шкіл: на що директору звернути увагу

Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти діє з 2021 року і замінив відповідний ДСанПіН. Порівняємо ці два документи, а також розглянемо внесені в Санітарний регламент зміни щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану, аби ви врахували їх у роботі
22608

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді